..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Değişim dışında hiçbir şey sürekli değildir. -Heraklitos
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Halk Öyküleri > BİLGEPERİ




1 Mayıs 2010
Hasan Usta  
BİLGEPERİ
Bizim köyün köylüleri şehre gider. Çalışmak için de amele pazarında beklerlerdi.


:BEHH:
Bizim köyün köylüleri şehre gider. Çalışmak için de amele pazarında beklerlerdi. Ve o gün kısmetlerine ne iş çıkarsa onu yapar yevmiylerini alırlar biraz para biriktirince de köylerine geri dönerlerdi. Kimi zaman inşaatta kimi zamanda taşıma işlerinde çalışırlardı Bir gün köyden Hasan’da bizimle gelmek istedi. Hasan biraz safça, akıl fakiri, divane biriydi. Annesi; “ aman ha oğluma göz kulak olun emi ! “ diyerek bize emanet etti. Ben de şehre gidecek olan köylülerin rızasını aldım. Onlara; “yazık gelsin bizimle aramızda idare ederiz.” dedim. Hasan’ıda aldık yanımıza şehre gittik.

     Ertesi sabah doğruca amele pazarının yolunu tuttuk. O gün kısmetimizde ne iş varsa ve ne iş çıkarsa gideceğiz. Yanımıza temiz giyimli bir adam yaklaştı; “ merhaba, arkadaşlar! bana beş adam lazım, bahçe duvarı ördüreceğim yevmiyesi elli lira kim gelecek bakalım.” dedi. Böyle zamanlarda genellikle kalifiye olanlar zorda kalmadıkça bu tür işlere gitmez. Biz ne iş olsa atlarız. Ben adama; “ biz beş kişi geliriz ama aramızda Hasan Usta da var ona elli lira az gelir, gel sen onun yevmiyesini seksen lira yap gelelim.” dedim. Adam şöyle bir hepimizi süzdü; “tamam hadi gelin o zaman. ” dedi. Bizi arabasına aldı. Bahçe duvarının yapılacağı yere götürdü.

Adam malzemeleri almış, çimento, tuğla, demir, tel örgü, kum hepsini bahçeye yaymış duruyor. Bahçeye varır varmaz köylüleri başıma topladım; " aman ha! Hasan’a göz kulak olalım, yaptığımız her işi ona danışıyormuşuz gibi tamam Hasan Usta , olur Hasan Usta diyerek işimizi yapalım. Gözünü seveyim Hasan sende uzakta dur. Öyle beriye benzere karışma! adam anlamasın bak senin ustabaşı olmadığını! ” dedim. Köylüler benim işaretimle işe koyuldular, kan ter içerisinde. başladılar çalışmaya. Kimimiz çimento karıyor, kimimiz duvarın örülecek yerini düzeltiyor. Kimimiz tuğla taşıyor. Bir taraftan da göz ucuyla Hasan’ a bakıyoruz, onun işaretiyle iş yapıyormuşuz gibi çalışıyoruz. Ama aradan çok geçmeden kafamızı çevirdiğimiz anda bir bakıyoruz ki Hasan eline bir kürek almış toprağı temizliyor. Gidiyorum yanına alıyorum elinden küreği ; “ dur Hasan! adam anlamasın bak, ustabaşı bu işleri yapmaz, kurban olayım dur bir köşede.” Hasan kenara çekiliyor çok geçmeden yine eline bir kürek alıp başlıyor toprakla cebelleşmeye. Bu seferde bizim köylüler onu teskin ediyor. ; “ Gel hele Hasan bırak! bu bizim işimiz, senin değil.” Üç beş derken bu sahne tekrarlanıyor. Biz adam Hasan’ın ustabaşı olmadığını anlamasın derken. Hasan tam bir amele gibi çalışmaya kalkıyor.

Biz böyle Hasan ile uğraşırken gözüm duvarı yaptıran adama takıldı. Adam uzaktan bize bakarak kıs kıs gülüyordu. O zaman bu oyunu elimize yüzümüze bulaştırdığımızı anladım. Yapacak bir şey yoktu. Adam biraz sonra yanımıza gelerek; “ ya bırakın artık Hasan’ı kendi haline ben O’nun ustabaşı olmadığını çoktan anladım. Tamam başında anlaştığımız gibi ustabaşı yevmiyesini de vereceğim. Bırakın da adam kürekten bari hırsını çıkarsın!” diyerek bizi payladı.

Biz de artık şapkamızı aldık elimize başladık Hasan’ı seyretmeye…

Alıntı

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Okuması güzeldi
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
1 Mayıs 2010
Paylaşım için teşekkürler.Saygılarımla...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kırmızı Manto
Gülsüm Anne
Beş Yüz Liralık Bir İş
Yağmurla Başlayan Dostluk

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yolculuk [Şiir]
Soğuk Demir [Şiir]
Senin Ağıtın [Şiir]
Söğüt Dalı [Şiir]
Meslek [Şiir]
Böylece [Şiir]
Gölge [Şiir]
Eksiğim Sensin [Şiir]
Yosma [Şiir]
Horoz [Şiir]


BİLGEPERİ kimdir?

Kendimi daha ziyade bir okur olarak görürüm. Bir yapıt oluşturmak için çok emek gerekir. Şu anda sadece yazacağım gün için sözcük biriktiriyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Aragon,Nietzsche, Dickens,Dostoyevski,Tolstoy, Balzac,Hemingway,Steinbeck, Aziz Nesin, Nazım Hikmet, Orhan Kemal, Sabahattin Ali, Murathan Mungan


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BİLGEPERİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.