..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü > Hülya Akyıldız




21 Temmuz 2010
Ne Oluyor Kızlarımıza?..  
Hülya Akyıldız
Evet ne oluyor? Şu anda yaşadığımız toplumda zamane gençleri dediğimiz topluluk düzeneğine birşeyler oluyor. Erken yaşta evlenip çoluk çocuğa karışmaya pek bir heves sardılar. Daha ilköğretim sıralarında başlayan bu salgın kızlarımızı okuldan kopartıyor ve koca bulma yarışına sokuyor.


:BJBI:


Evet ne oluyor?

Şu anda yaşadığımız toplumda zamane gençleri dediğimiz tolpluluk düzeneğine birşeyler oluyor. Erken yaşta evlenip çoluk çocuğa karışmaya pek bir heves sardılar. Daha ilköğretim sıralarında başlayan bu salgın kızlarımızı okuldan kopartıyor ve koca bulma yarışına sokuyor.

Hayatı daha tanımadan henüz yolun başında ki bu gençler çalışıp okuyup meslek sahibi olmayı tercih edeceklerine şansı elverdiyse zengin bir kapıya gelin giderek hayatlarını garanti altına alırken; daha dar bir kesimde yaşayanların tercihi ise ssk sı olan bir işte çalışıp maaşını olan bir koca adayı ile evlilik hazırlıklarına başlıyorlar bile...

Doğuda erken yaşta evliliğe karşı olan genç kızlarımız baba beni okula gönder nidaları ile yeri göğü inletirken bizim batılı kızlarımız baba beni okuldan al nidalarıyla çınlatıyorlar dört bir yanı...

Ya delikanlılarımız böyle bir düşüncede ki bir genç kızın birazda dişiliğinin etkisi altına girerek tozpembe hayallerin renklerine boyanıyorlar. Henüz eş olmanın sorumluluğunun ne demek olduğunu bilemezken bir nefs tutkusuna kapılıp gidiyorlar ve hepsi kocalığa hazır birer cengaver haline dönüşüveriyorlar aniden...

Tozpembe görünen sevgi aşk kelimeleri ile kurulacak olan böyle yanlış bir yuvada hele birde çocuk eklenirse vay hallerine.

Geçim derdi,evin sorumluluğu üzerine masum bir yavrunun getirebileceği zorlukları da hesaba katınca ne sevgi kalıyor ortada ne de aşk dedikleri duygular...

Boşanmalar, yıkımlar ortada kalakalan bir masum yavru günümüz gençliğinin hali...

Gençler aklınızı başınıza alın desemde nasıl olsa dikkate alınmayacak sözlerim, ama hayatınızı harcamadan önce, bu ateşe kendinizi atmadan önce sadece sol yanınızda her zaman size doğruları göstermeye çalışan sesi çılız çıksada, size feryat figan doğruları göstermek istreyen yüreğinizin sesini dinleyin ve bizi yaratan sonsuz gücün adına şöyle bir kaç dakika durun ve düşünün...

Düşünün ki şu an bilinçsizce verebileceğiniz yanlış bir seçimin sizin hayatınızın gelecek yıllarını nasıl etkileyebileceğini?

Keşkelerin ardına sığınmadan önce, şu an geleceğinizle ilgili bir karar alırken atacağınız ilk adımın ardından gelebilecek olan diğer adımlarıda hesaba katın. Gelecekte keşkelerin yerine, doğru verilmiş kararların, yaşanılası bir hayatın güzelliğini ekleyin ömrünüze.

Ve değer verdikleriniz sizin için koca bir hayatı hiç düşünmeden feda edebilecek olan anne babanızı düşünerek onların üzüntülerini de hesaba katın...

Hayat sandığınız kadar tozpembe değil, hele hele gökkuşağı kadar rengarenk hiç değil. Hayatın içinde siyah gibi, gri gibi hayallerinizin üzerini kapatabilecek renklerde mevcut bulunmaktadır bunu da unutmayın lütfen...

Tabi bu yazıyı yazarken okuma aşkıyla yanıp, bir mesleğin ucundan tutmak isteyen; onuruyla gururuyla kendi ayakları üzerinde durarak kendi gelirini kazanıp çalışıp, alın teriyle kocasına muhtaç olmak istemeyen genç kızlarımızı bu yazının dışında tutuyorum...

Onlar ki asla geleceğini garanti altına almak için kısa yoldan koca bulmayı düşünerek bu kutsal evlilik bağını lekelemeyecek kadar dürüst olan nadide genç kızlarımızdırlar...

Hülya Akyıldız

.Eleştiriler & Yorumlar

:: merhaba
Gönderen: Hülya Akyıldız / , Türkiye
24 Temmuz 2010
Sayın Hulki Bey dini inançları güçlü olan bir aileden gelen gençler sizin sandığınız kadar zayıf kişilikte olmuyorlar sizin bugün yaftayı yapıştırmaya çalıştığınız kapalı yada türbanlı kesim içinden nadiren çıkabilse de bu tür genç kızlarımız asıl sorun dini inançları zayıf, nefsani duyguların eline düşmüş gençlerimizde kaynaklanıyor bu tür sorunlar. Tabi birde aile içi huzursuzluk ve maddiyatsızlık eklenince bu durum kaçınılmaz oluyor. Bilinçsiz aileler evlilik kurumunun kutsallığını bir tarafa itip EVLİLİK ÇATISI altında ki güvenceye sığınmaları için çocuklarına destek veriyorlar. Birde bu madolyonun diğer yüzünde ise yaşlarının vermiş olduğu uçarılık ve hercailikle anne baba sözü dinlemeyen, asiliğin bini beş para olan gençlerimizde sevgi ve aşk adı altında hormonsal gelişimlerininde etkisiyle yaşamak istedikleri cinsel özgürlüğü bu çatı altında yaşayacakalarına inandıklarından malum tabuları olan bir toplumda yaşıyoruz evlilik dışı ilişkilerde gençlerin nasıl karşılanacaklarını da göz önüne alırsak bu tür yanlış adım atmaları kaçınılmaz oluyor. Dini inançları sağlam olan ve maneviyatı kuvvetli olan bir aile ve bu aileden yetişen bir çocuk nefsani duygu ve heveslere kapılıp yanlış kararlar amları mümkün değildir... Yorum için teşekkür ederim. Saygılar...

:: Olanlar oluyor !
Gönderen: Hulki Can Duru / , Türkiye
24 Temmuz 2010
Sn Akyıldız yazdıklarınıza katılıyorum. Arabesk ve dinci bir iktidar, iğrenç TV dizileri, yarışma ve “evlendirme programları”, sürekli ve kasıtlı olarak değiştirilen sınav ve eğitim sistemleri, paranın tek değer olarak kabul görmesi gençlerimizi “kolay kurtuluş yolu” olarak bu yöne itiyor. Özellikle bu sıcak yazgünleri deniz kenarındaki ilçeler ve tatil yörelerimiz şu aralar “paralı koca” avına çıkmış kızlarla dolu. Tabi bunları aileleri yönlendiriyor. 12 – 20 yaş arası kızlar makyajla, parfümle, şaşılacak halde dekolte kıyafetlerle -ama kafada illa türbanla- allanıp pullanıp adeta “pazarlanıyorlar”. Böylece dinci kesimin hoşgörmediği batı kökenli “flört” de bertaraf edilmiş oluyor. Tek hedef “evlenmek”, sazlı sözlü düğün yapmak ki “takılar” takılsın, paralar gelsin! Boşanmak sorun değil. Çünkü artık yeni yasalara göre kadın boşandıktan sonra malların yarısını alabiliyor! Genç yaşta boşandıktan sonra “sınırsız seks özgürlüğü”ne yöneliyorlar. Yani evlilik -”Sex and the City” TV dizisinde olduğu gibi- sınırsız sekse yönelmenin onayını, kabulünü, “sertifikasını” sağlamış oluyor. Ondan sonrasını zaten gazetelerden okuyoruz ! !

:: merhaba
Gönderen: Hülya Akyıldız / , Türkiye
23 Temmuz 2010
Acı verici bir tablo gençlerimizin içinde bulundukları durum. Sözlerinize haklısınız demekten başka bir cevap yazmak isterdim. Yinede umutlu olmak lazım tek bir genç evladımız okusa bile mesaj yerine ulaşacakttır, üstelik ailelere de çok iş düşüyor bu konuda. Gençleri bilinçlendirme aşamasında ne kadar nasihat almayı kabul etmeselerde pes etmeden, vazgeçmeden gençlerimize destek olmalı aileler.Yorum için teşekkür ederim dost yürek. Saygılar...

:: o kızlar bu sitede yok...
Gönderen: Mehmet Ali Özler / ,
22 Temmuz 2010
konuyu veya lafı dokundurmaya çalıştığınız genç kızların bu sitede okuduklarını hiç sanmıyorum. Saygılar.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Nerede İnsanlık!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kelebek Kanadında Hayat [Şiir]
Arş - I Ala`ya Yükselelim Bugun [Şiir]
Seni Yaşatıyorum [Şiir]
Bir Dilek Tut [Şiir]
Ey Sevgili [Şiir]
Seni Düşünürken [Şiir]
Yüreğin Gücü Aşk [Şiir]
Yürek Göçü [Şiir]
Hadi Git Aşk [Şiir]
Düşler Topla Yüreğinle Gülüşlerime [Şiir]


Hülya Akyıldız kimdir?

HAYAT HAN, BEN YOLCU. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hülya Akyıldız, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.