..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Anlamak beğenmenin başlangıcıdır. -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Ebru




20 Eylül 2002
Şah  
Ebru
Haksız düzenlerinizi ve yalnız sizin yararınıza işleyen adaletinizi kabul etmiyorum!


:CIHI:
Ben aslında bu oyunda hiçbir zaman şah değildim. Tek isteğim kendi hâlimde yaşamaktı. Orduların hiç sebepsiz üstüme geleceğini bilemezdim. Aslında kaçmayı da pek başarabildim denemez. Bana şah olup olmadığımı sormadınız... ya da şah olmak isteyip istemediğimi... Ben, aslında bu oyunun bir parçası değildim. Peki neden beni şah yaptınız? Rengim size benzemiyordu ve şeklim de... Demek ki ben bu oyunun bir parçası değildim. Belki bu yüzden böyle düşman bellendim. Yani sırf farklılığımdan ötürü...

Siz, bana kendim olduğum için düşmandınız. Soluk alıp veriyor olmam bile sizin için geçerli savaş sebebiydi. Hayatınızda daha önce kendisi olma hakkını size rağmen kullanmak isteyen birini daha önce siz görmediniz çünkü. Daha önce sizin yetindiğiniz şeylerle yetinmeyen birini görmediniz ve daha önce sizin hayalden, rüyadan saydığınız şeyleri gerçekleştirebilecek kadar deli biriyle biliyorum ki hiç karşılaşmadınız siz.

O hâlde beni kendi halime bırakın da delirme hakkımı kullanayım.

Aslında tek isteğim kendi halime kalmaktı. Sizin buna hakkınız varsa, benim de vardı.

Ben size hiç saldırmadım. Amacım sizin elinizdekine sahip olmak değildi. Kendi elimdekini bile kimi zaman sorgusuz sualsiz size vermeme rağmen, yaranamadım.

Haksız düzenlerinizi ve yalnız sizin yararınıza işleyen adaletinizi kabul etmiyorum!

İşte siz, beni sırf bu yüzden düşman biliyorsunuz... Haksızlığınızı yüzünüze vurma cesaretini gösterdiğim, size yalanlarla hoş görünmeye çalışmadığım, piyonunuz olmadığım ve çıkar uğruna yalakalık etmediğim için... Fısıltı gazetesi muhabiri ya da okuyucusu olmadığım için... Haksızlığa uğrayanları elimden geldiğince koruduğum için... Çıkarlarınıza ters düştüğüm için..

Ben, sizi hiç küçümsemedim. Siz aslında benim asla ulaşamadığım bir şeye sahiptiniz. Siz, yok yere dışlanmış değildiniz. Etrafınızda sizi anlamayan, anlamak istemeyen ve dinlemeyen, durmadan konuşmayı bilen ama dinlemeyi reddeden kalabalıklar yoktu. Aşağılık kompleksine kapılmanızın sebebi ben değildim. Sebep, yine siz kendinizsiniz.

Biliyorum, ben de kusursuz bir insan değilim kuşkusuz. Biliyorum, benim de hatalarım var. Ama biliyorum ki ben size dostluk elimi uzattıkça beni sırtımdan hançerlemeye devam edeceksiniz.

Ben, bu oyunda şah değildim. Ben aslında bu oyunda olmamalıydım!

Şimdi, sizden tek bir şey istiyorum; kendi halime kalmak ve delirmek hakkımı...

18.09.2002



Bir dostum, onların beni şah’a benzettiklerini söyledi. Ben de onlar’a böylece sesleniyorum. Dost’uma sevgi ve vefa sunarak ve onlar’ın bu derdinin komşuyu iki inek sahibi etmemek olduğunu bir kez daha acıyla anlayarak..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Arkadaşa Mektup
Çanakkale Ruhu
Bu Mektup Size
Ben Artık Yokum
Seni En Sona Saklamıştım
Cemile'nin En Mutlu Günü
Her Gün Gördüğümüz Biri: Ferdi
Hemen Gel
Daha Güçlü Bir Ülke İçin
Vurulurduk

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hâlâ Korkuyorsun [Şiir]
Güneşe Sevdalı Kar Tanesinin Hikayesi [Şiir]
Sevgilinim [Şiir]
Umudun Bahçesinde Hırsız var [Şiir]
Yaz-Boz [Şiir]
Ardımdan Ağlayamazsın... [Şiir]
Yanımda Kal [Şiir]
Hasretle [Şiir]
Ben Ölürsem Aşk, Sen De Ölürsün [Şiir]
Penceredeki Mum Işığı [Şiir]


Ebru kimdir?

. .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ebru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.