İnsanlığın hangi filizi köreltilmek istenmişse, tersine o filiz daha gür büyümüştür. -Freud |
|
||||||||||
|
Merhaba değerli okurlar. Bugün sizlere öncelikle Çarşamba günü öğrenci kardeşlerimiz tarafından yapılan basın açıklaması ile ilgili duygularımı yazmak istiyorum. Bende kamu personeli seçme sınavı mağduru bir öğretmen olarak o gün meydanda bulunan kalabalığa seslenme fırsatı buldum. Öğrenci kardeşlerim YGS’ de yaşanan şifre iddialarını ayrıca daha önce polislik sınavında ve Kpss’de soruların çalınmasını çok güzel, anlamlı ve sağduyulu bir şekilde protesto ettiler. Toplumun her kesiminden vatandaş ve gencimiz o gün meydanda toplanıp yaşadıkları haksızlıkların hesabını sordular. Öğrencileri kendi haklarına sahip çıkacak bilince erişsinler diye eğitmeye çalışıyoruz. O gün hepsi ile gurur duydum. Kendi adıma da güzel bir gündü çünkü atanamamış bir öğretmen olarak and içme şansım olmamıştı. Bu kısmetsizliğimi Çarşamba günü büyük bir kalabalığa karşı and içerek yendim. Emeği geçen herkese teşekkür ederim. TRUVA SAVAŞI VE BÜYÜK TAARRUZ KARŞILIKLI HESAPLAŞMA MI? Biliyorsunuz İtilaf devletleri 1.Dünya savaşını kazandıktan sonra Mondros ateşkes anlaşmasını Agamemnon zırhlısında 30 Ekim 1918’de imzalattılar. Bu uğursuz anlaşmanın 7. Ve 24. Maddesine dayanarak Türkiye’den parçalar koparmaya başladılar. Burada kimsenin bilmediği bir taraf yok ancak ilginç olan ve bu haftaki yazımıza konu olan bu zırhlının ismi? Peki Agamemnon ismini bu kadar ilginç kılan nedir? Hepiniz Brad PİTT’in oynadığı TROY ( Truva ) filmini izlediniz yada haberdarsınızdır. Orada Yunan Kral Agamemnon kardeşinin karısını kaçırdığı iddiasıyla Truva prensi Paris’e ve gıyabında da tüm Truva şehrine saldırıyordu. Truva Paris’in agabeyi Hector’un büyük gayreti ile yenilmiyordu. Ancak meşhur at hilesi ile Yunanlılar Truva’yı ele geçiriyorlardı. Bizi ilgilendiren bir kısım da günümüzde Truvalıların atalarının Türk olduğu konusunda neredeyse tüm uzmanların hem fikir olmaları. Tüm bu ön bilgiden sonra gelelim asıl konumuza Agamemnon zırhlısının seçilmesinin altındaki nedeni M. Kemal ATATÜRK gayet iyi biliyordu. Medeniyetlerinin temelini Yunanlılar olarak gören Avrupalılar Truvanın torunları saydıkları Türklere Krallarının adını taşıyan Agamemnon zırhlısında Mondros’u imzalattılar. Peki kendisini bu kadar zeki zanneden Avrupalılara Atatürk hadlerini nasıl bildirdi biliyormusunuz? Anlatalım: M.Kemal ATATÜRK Büyük Taarruzu 26 Ağustos 1922’de başlattı. Buradaki 26 Ağustos önemli bir tarihtir. Çünkü 1176 yılında Anadolu Selçuklu hakimiyeti esnasında Türkleri Anadolu’dan atmak isteyen Bizans Miryakefalon’da hak ettiği cevabı almıştı. Türklerin Anadolu’dan atılamayacağının kesinleştiği ilk savaş Miryakefalon ve ikincisi de Sakarya idi. Atamız çok iyi bir tarih okuyucusu olduğu için batının Agamemnon imasına 26 Ağustos karşılığı ile layık oldukları cevabı vermiş ve HECTOR’un öcünü aldım demiştir. Saygılarımla.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Öner KARADAĞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |