..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Müzik söylenemeyeni, ama sessiz de kalınamayanı anlatıyor. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Roman > Oluşum Romanı > Erol Güngör




31 Temmuz 2011
Nihavend Apartmanı  
Erol Güngör
Erol Güngör tarafından 2008 yılında 13 bölüm halinde “Nihavent Apartmanı” isimli TV dizi senaryosu, ve aynı adlı bir roman yazılmıştır.


:DFAF:
Bu senaryonun yazılma nedeni:

Erol Güngör tarafından 13 bölüm halinde yazılan “Nihavend Apartmanı” isimli TV dizi senaryosu, seyircinin beğeneceği umulan aşağıdaki nedenlerden dolay yazılmıştır. Beğenildiği takdirde devamı yazılacaktır.
1- Türk Sanat Müziği Şarkılarının okunduğu gazinoların kapanması, TV ve bilgisayarın öne çıkması ile, görsel bazı diğer müzik türlerinin daha fazla göz önünde olması nedenleri ile, Türk Sanat Müziğine eski nostaljik yaklaşımın, bu gün için azalması dolayısıyla bu senaryo, yeniden Türk Sanat Müziğine ilginin biraz olsun artabileceği düşüncesi ile yazıldı. Nihavend makamı, ismiyle ve melodisi ile kulağa en hoş gelen Türk Sanat Müziği makamlarından biri olup, dillerden düşmeyen şarkıların bir çoğu da, Nihavend makamında bestelenmiş şarkılardır. Bunu halkımız iyi bilir. Dizi çekildiği ve yayına girdiği zaman izleyenlerin, bu tür güzel şarkılardan biraz uzak kalmıştık, öz müziğimizin gazinolar zamanındaki eski görkemini hatırlattı bize diyerek, eski nostaljik şarkıları tekrar dinlemeye ilgi duyacaklarını umuyorum. Ben de bir besteci olarak bu açıdan bir senaryo yazarak, bu konuda bir katkım olsun istedim.
2- Dizinin bölümlerinde geçen şarkılar ve şiirler, seyirciyi sıkmayacak türde olup, tam aksine ilgi çekecek türden şiir ve şarkılar olarak düşünüldü. Apartmanın bir dairesinde gün aşırı yapılan kat sakinleri fasıl gecelerinde daha ziyade nihavent şarkılar okunduğu için, oy birliği ile apartmana bu ad verilmiştir. Okunan şarkılar, daha önce apartmanda oturmuş olan bir bestekâra ait eserlerdir. Dizide ayrıca güzel bir aşk hikâyesi anlatılmakta olup, ilgi çekecek türde kaleme alınmıştır. İlhan bey ile Su hanım arasındaki aşkın, seyircinin ilgisini çekeceğini umuyorum. Senaryo bir de bu sebeple yazılmıştır.
3- Konunun geçtiği apartmanda genel olarak örnek komşuluk ilişkileri ve dayanışması anlatılmaktadır. Birkaç aksi huylu kişi de senaryoda yer almakla birlikte, onların yersiz ve haksız sorun yaratmaları, apartmanda genel kat sakinleri dayanışmasını bozamamaktadır. 1.12.2008
Erol Güngör
Not: Dizi senaryosunun konusu ile ilgili olarak Erol Güngör Nihavend Apartmanı isimli bir de roman yazılmıştır. Hem senaryo, hem de roman 5846 sayılı yasa gereği koruma altındadır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ben Seni Gözümde Çok Büyütmüşüm (Güfte Erol Güngör - 2 Defa Bestelenmiştir) [Şiir]
Acılar Acımaz İnsana [Şiir]
Sarışın Kadın - Beste: Erol Güngör - Söz: Cihat Adleyba [Şiir]
Ecel Görünmeden Gelip Bul Beni Güfte Erol Güngör - Beste Ruşen Yılmaz [Şiir]
Ne İşin Var İstanbul'da (Söz - Müzik Erol Güngör) [Şiir]
Aşk Bakışlım [Şiir]
Bir Şarkı Yazalım Beste Erol Güngör - Söz Neşe Güllü [Şiir]
Güzelim Çamlıcada (Beste Erol Güngör - Söz Miyaser Gülşen) [Şiir]
Sen Her Zaman Bir Şair Gibiydin Her Halinle [Şiir]
Canda Cansın İstanbul (Söz - Müzik: Erol Güngör) [Şiir]


Erol Güngör kimdir?

SSK emekli sigorta müfettişi, bestekar-şair yazar.

Etkilendiği Yazarlar:
Yahya Kemal Beyatlı,Orhan Veli Kanık


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Erol Güngör, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.