..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öyle yaşamalısın ki ölünce mezarcı bile üzülsün. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Varsıllar ve Yoksullar > Deniz Ak




5 Eylül 2011
Bir Kuşun İki Kanadındadır Yaşamak Dediğin!..  
Deniz Ak
...Yaşamak dediğin bir kuşun iki kanadında!.. bir şeyi eksik tutarsan diğer yana terazi dengesi bozuluyor ....ama istediğin kadar mızıkçılık yap kadarin dediği oluyor ne güzel, iyi ki bize kalmıyor...Hayat ta Dünya denen mekan da güzel memleket arkadaşlar, kıymetlini bilelim vesselam!.. yoksa kader bize gülecek yine diyeyim!..


:BCJA:





Yaşamak Dediğin Bir Kuşun İki Kanadında!..




Dünya ne cömert, pırıl pırıl bir güneş, mis gibi bir hava, neşe coşku, cümbüş! Işıklar gidiyor sonra sanki geliyor tekrar öbür dünyaya geçiş, devamı deniyor burasının! orda da yaşayacakların var, sonra cennet cehennem! Sanki inişli çıkışlı bir yol ömrümüz, ama güzel bir yol ama meşakkatli bir yol!
Mesela bu benim olmazsa ölürüm diyorsun; olmuyor ölmüyorsun! Ya da bunu başaramazsam biterim diyorsun, başaramıyorsun bitmiyorsun da! Başardığın şeylerde seni arşa yükseltmiyor üzüldüğün kadar! Öyle kapılar açılıyor ki hiç düşünmemiş olduğun önceden mesela, seni daha çok mutlu eden sonradan! Bir atasözü vardır çok severim "insan plan yaparmış kader ona gülermiş” diye! Sizce kader bize de gülüyor mudur ne dersiniz. Sürekli planlar yaptığımız göre mutlaka! Yaradan veriyor, kader gülüyor, dünya dönüyor biz hala yaşıyoruz mırın kırınlar ile. Bu insanı da memnun etmek ne zor iş değil mi.. Allah (c.c) o yüzden cahilliğimizi pek önemsemiyor sanırım, yoksa her seferinde kafamıza bir yerlerden saksı yerdik söyleyeyim. Ya da hayatta öyle şeylerle karşılaşıyorsun ki o anda bildiklerin cevap veremiyor, çabaların çaresiz kalıyor, Hiçbir formül o durumu çözemiyor kalakalıyorsun nefessiz. Susuyor ve anlıyorsun ki Dünya manasız ve tüm iddiaların çocukça, gülüyorsun kendine! Ve sonra yine ne gariptir ki unutuyorsun o anını dahi! İnsan cahil, insan nankör, insan unutkan diyor Allah-u teala mealen. Bir çark bu dünya bizimde içinde birer dişli olduğumuz. Kendi içinde de dönüyor kendi etrafında da ta ki görevi sonlanana kadar. Bizde öyle son nefesi verene kadar, ama sanırım çarkı en çok biz bozmaya çalışıyoruz, en çok mızıkçılık bizde!
Yaşamak dediğin bir kuşun iki kanadında! Bir şeyi eksik tutarsan diğer yana terazi dengesi bozuluyor. İstediğin kadar umursama yine ipler daha büyük bir gücün elinde ne muhteşem imtihan, iyi ki bizde değil. Hayatta Dünya denen mekan da güzel memleket arkadaşlar, kıymetlini bilelim, yoksa kader bize gülecek yine diyeyim!..





Semra Arslan.
















Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın varsıllar ve yoksullar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yaratan Yaşlılar Kitaplar ve Çocuklar!..

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kelebeğin Ömrü Birgün İmiş!..
Vefa İstanbul da Bir Semt Adın Kaldı!..
Dünya Aşk Üzere İmiş!..
Duy - Arlı - İnsan!..
Bir Ağacın Gölgesinde!..
Ey Leyl Bırakma Bizi!..
Bir Derdin mi Var!..
301 Can - In Hesabı!.
Sence!..
Kürt Meselesi ve Bizim Aklı - Evveller!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gurbetlik Meseleler!.. [Deneme]
İnsan Muhakeme Demektir Nerdesin Ey Muhakeme? [Deneme]
İstanbul'da Kar!.. [Deneme]
Dinime Küfreden Müslüman Olsa!.. [İnceleme]
Bir Sanatçının Aklında Dolaşalım Haydi Birazda Hep Merak Edilir!.. [İnceleme]


Deniz Ak kimdir?

İçten birkaç kelime!. .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Deniz Ak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.