..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Paranız varsa toprak alın. Artık üretmiyorlar. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Cahit KILIÇ




15 Eylül 2011
İzedebiyat Çökmesin!  
Cahit KILIÇ
Çoğumuzun, çok büyük çoğunluğumuzun; kendimizi ifade edebildiği bir mecra, edebî kişiliğimizin önsözü, ruhumuzda kopan edebiyat fırtınalarımızın mukaddimesi oldu İzedebiyat...


:CDDC:
Hayatın bin bir gailesi içinde diyârdan diyâra savrulmuş, ömrünün en verimli yıllarında iki mısralık bir şiirle dört satırlık bir yazıya vakit bulamamış biri olarak; bâri emeklilikten sonra hiç olmazsa birkaç mısra/satır yazma şansımı zorlamak istemiştim...

Önce mütevazı bir blog sayfasında ufak tefek şiirler yazarken; bir tesadüf sonucu yolum İzedebiyat’a doğru düştü ve bir selâm verdim...

26 Temmuz 2006 tarihinde “Aklıma Şaşıyorum!” isimli ilk şiirimle, bendeniz de nice edebiyat kervancıları gibi İzedebiyat hanının önce misafiri, sonraları da müdavim kervancısı oldum...

Bunun kısaca Türkçe meâli: İzedebiyat, fakirin edebiyat dünyasında kalem oynattığı ilk göz ağrısıdır...

Elbette ki yalnızca fakirin değil...

İzedebiyat, edebiyata gönül veren yüzlerin, belki de binlerin, gün yüzüne çıkamamış nice yetenekli şâirlerin, nice ediplerin, nice düşünce adamlarının, nice eleştirmenlerin uğrak yerleri, sığındıkları mekânı oldu...

Çoğumuzun, çok büyük çoğunluğumuzun; kendimizi ifade edebildiği bir mecra, edebî kişiliğimizin önsözü, ruhumuzda kopan edebiyat fırtınalarımızın mukaddimesi oldu İzedebiyat...

Kalbimizdeki yeri büyüktür, asla tartışılamaz!..

***

Televizyonun toplum kesimlerini adetâ esir aldığı, tarihî nitelik taşıyan romanların adetâ ters yüz edilerek diziler veya filmler hâlinde topluma sunulduğu, aslına uygun olmayan biçimleriyle yansıtıldığı ve bu veya benzeri nedenlerle insanoğlunu okumaktan soğuttuğu ve dünyanın en ünlü yazar-çizer takımının bile okunmadığı, edebiyatın nerdeyse ıskalandığı bir dönemi yaşadık...

Buradan yola çıkarak şu tespiti yapabiliriz: Her eve kurulup baş köşeyi işgal eden TV’nin, kitaplara olan rağbeti ortadan kaldırması ve başka türlü sebeplerle büyük bir darbe yiyen edebiyat dünyası, son anda ortaya çıkan ve giderek toplum hayatının bir parçası durumuna gelen İnternetin sâyesinde; yeni bir soluk almış, hayata yeniden dönmüştür...

Yaşanan bu süreçte “edebiyat sitesi” adı altında ortaya çıkan “çok şâir ve yazar, çok üye ve eşittir çok tık” prensibine dayalı birçok gayrı ciddi sitenin içinden sıyrılan İzedebiyat, bir mektep, bir ekol, bir ciddiyet abidesi olarak ortaya çıktı ve de ciddi, kaliteli, kabiliyetli şâir ve yazarların buluşma noktası oldu...

İzedebiyat olarak, başlangıçtan itibaren bir “kalite kontrol mekanizması” işlettiler. Kaliteye yol ve yer açarken; “Sazımın telleri pekmez” diyen sözüm ona şâirciklerin, yazım kurallarından dahi bi-haber yazarcıkların önüne set çektiler... (Sanıyorum sonradan bu mekanizmayı biraz gevşettiler!)

Belki başlangıçta bizlerden de birçoğumuzun, her işin erbâbı gibi acemiliklerimiz sırıttı, zaman zaman bocaladık. Ez cümle bizler de zamanında herkes gibi hata yaptık ama bugün, İzedebiyat mektebinden mezun; ülke çapında şan-şöhret sâhibi onlarca kalem ve kelâm erbâbı çıktı içimizden...

İzedebiyat, gittiğimiz yerlerde çoğumuzun referansı oldu...

İzedebiyat yazarlığı hepimizin prestiji oldu...

Edebiyatın İnternet dünyasındaki alın akı İzedebiyat, bizlerin de başımızı dik tutabilmemizin vesilesi oldu...

Başkalarını çok iyi bilmem ama bu satırların yazarının, haber sitelerinde çıkan ve birçok başka site tarafından kopyalanan köşe yazılarının, onlarca sitelere, bloglara taşınan şiirlerinin mayasında ve yoğrulmasında İzedebiyat’ın katkısı vardır...

Ve bu satırların yazarı, İzedebiyat’a ebeden müteşekkirdir...

***

İzedebiyat, kaç gündür açılmıyordu... Belki bakım yapılıyordu ama “site çöktü” diye çoğumuzun ödü patladı...

Kuranlar ve bugün yaşatanlar aynı kişiler midir bilmiyorum, ama kim kurduysa, kim yaşatıyor, kim yönetiyorsa: Şu ölümlü dünyada; elimde kalemim, dilimde kelâmım varken, onlara bir teşekkür etmek istedim...

Ve bir arzumu, bir dileğimi satırlara sığdırmak istedim:

Şâirin, "Bir melek âşkıyla şâir hayâlim / Dünya yaşadıkça yaşamak ister." dediği gibi;
İzedebiyat çökmesin! Dünya yaşadıkça, nöbet kuşaktan kuşağa devredilsin ve edebiyat dünyasının bir yıldızı olarak İnternette parlamaya devam etsin...




Cahit Kılıç
İstanbul, 15 Eylül 2011





.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşhis ve tedavi
Gönderen: Müşerref ÖZDAŞ / , Türkiye
19 Eylül 2011
Sayın Kılıç, ben de epeydir girip neler olup olmadığına bakmamışken bu gece son denememi eklemek için girdiğimde tesadüfen okudum bu yazınızı. doğru teşhis ve tedavi önerisi için teşekkürler... saygı ve selamlar. ( Diğer yazılarınızı da ziyaret edeceğim zaman zaman, yaşamdan beslenmeye devam edin.. )

:: Çok haklısınız...
Gönderen: Cahit KILIÇ / , Türkiye
16 Eylül 2011
Osman Bey, evet, hiç editör yok gibi bir görüntü var. Ama ne olursa olsun, Türkiye'nin en kaliteli edebiyat sitesine kıyamam doğrusu, yazıda da belirttiğim gibi "dünya yaşadıkça yaşasın" isterim. Aslında ben emekli adamım, gönüllü editörlük yaparım. Ulaşacak yetkili var mı onu bilmiyorum. Yorumunuz ve ilginiz için teşekkürler, selam, saygı ve sevgiler.

:: bazen bir yazı yeter
Gönderen: Osman Volkan Şahin / ,
15 Eylül 2011
Cahit Bey, izedebiyat çökmesin yaşasın. teşekkür ederiz. Siz de farkettiniz mi? sanki uzun süredir bir editör bile yok...Fena değil aslında. Editörsüz de oluyor. Saygılar...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Edebî Sohbetler!..
Şiir Gibi Adam

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Âşıklık Edebiyatı
Bizim Eller
Ey Sevgili!
Ey Sevgili - II -
Şair-i Şuara
"Ay Mehemmed"
Kültür Bilinci
Yolda Geçmişe Kısa Bir Yolculuk!
Kars'a Gidelim Kars'a
Karslı Günlerim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Haccac-ı Fırat [Şiir]
Aklıma Şaşıyorum! [Şiir]
Sürgünler Şehri [Şiir]
Son Arzu… [Şiir]
Kimdir Gelen! [Şiir]
Uzaklar [Şiir]
Derkenar [Şiir]
Adamım! [Şiir]
Kars Eli [Şiir]
Derdimend! [Şiir]


Cahit KILIÇ kimdir?

‎"Kalem erbâbı olmak sadece ona buna çatmak değil, zaman zaman da hayatın küncüne kelimelerden çenet taşı koyabilmektir!. . " (Cahit Kılıç)

Etkilendiği Yazarlar:
Divan şairleri, divan şiiri. Ve elbette ki XX. yüz yıl şairlerimiz.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cahit KILIÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.