Yalnızca hava, ışık ve arkadaşın varsa hiç üzülme. -Goethe |
|
||||||||||
|
ama bu sefer hepsinden başka; gitmeli, geri dönmemek üzere... - peki efendim bu vakitte mi? -evet bu vakitte; gelmişken aşka çekip gitmeli, karışmalı gecelere... -iyi de ne der sonra sevenleriniz? ağlamaz mı ardınızdan anneniz? ocağınız, eviniz, işiniz ve sevdiğiniz sonra ben ne olacam siz gidince... -korkma bre köse boş bırakmayız elbet seni -inanayım mı ben şimdi bu söze -bak kılsız sinir etme beni -efendim amenna bırakmazsınız kimseye birşey kalmasa da beni elbet mesut eder lutfunuz - üff sıkıldım çenenden uzatma şimdi ben gideceğim ona göre -iyi de efendim nereye? -boşver bilme, daha iyidir az bilen çok bilenden daha diridir... -sorarlarsa ne diyeyim peki? -sizden sıkıldı, gitti dersin baktın çok sıkıştırırlar seni başın ağrımaz, yemin edersin... - efendim doğru hal midir bu hal -sus köse senden mi soracağım doğruyu hem ne diye başımda durmuş edersin sual ben kokak değilim, kaçayım görünce zorluğu velakin bu sefer hepsinden başka ya buradan gideceğim, ya öleceğim üçüncü bir hal var; kan dökeceğim beyin oğlu imişim, hadi oradan ne yapayım beyliği sevdiğimi eller alırken kel babam da bastırmış inada ne marifet var sanki kanlı olmada yok, yok köse gideceğim ben cancağızım, sevdiğim kadın olurken hem de kirli sakallı bir papazın elinde... tövbe estagfirullah, bak şu ettiğine imansızın... aslında benim yaşamam günah, amma gel gör ki intahar daha günah!.. neyse tutma artık beni Köse efendi beni soran olusa, ki sormaz kimse dersin, uzak diyarlara çekti, gitti babama da çokça selam eyle kanları yüzden girdi başım derde... anamın da çokça elinden öperim elinde olsa, üzmezdi beni, bilirim... -amma velakin Köse, benim anlamadığım sevenleri ayırmak marifet midir her iki aileyi ben dindar sanırdım böyle günahı sence Hakk affeder midir -haklısın beyim, ben ne diyeyim uğurunu Rabbim açık eylesin dilerim sen var git şimdi bu elden kimse kanına girmesin boş sebepten dilerim haktan bir gün gelir canı canandan ayırmaz kimsecikler -hiç umudum yok amma, belki Sultan Süleyman girerse Bağdat a... neyse ben gideyim şimdi aydınlandı gün -iyi de efendim nere gidersin bari bir bana yerini söyleyesin -anlamadın mı Köse, bilmiyorum sadece kızdım cihana, terk-i diyar ediyorum... belki Bağdat a giderim, tedrisata Hilleli Mehmed orda imiş derler kabul eder talebeliğe, olmaz ya!.. azıcık olsun aşk üzere alırız dersler... olmadı Sultan Süleyman a giderim orduya girer, Allah için cenk ederim.. zaten bilirsin yaralıdır yüreğim hiçbir kılıç darbesi incitmez beni!.. -yapma beyim, etme beyim seni Hak okumak için yaratmış cenk etmek, söyle, senin neyine!.. -ne demek istersin aciz miyim ben? -haşa beyim, onu demek istemedim... amma anla, seni aşk için yaratmış Hakk aşka gitmen gerekir muhakkak bak Hilleli Mehmed i iyi dedin fuzuli namı ile şiir yazarmış bilirim, sen hiç şiiri sevemedin amma, belki de, Hakk, kısmetini şiire yazmış -doğru dersin, elbet, denemek lazım şimdi ben gideyim salıcakla kal sende emanet kalsın işlemeli sazım bak demedi deme, birgün geri alacağım... -Kays Allah emanet ol, cancağızım... beyim, efendim, kardaşım...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © musab eminoglu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |