..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > 21. Yüzyıl > Fuat Türker




10 Aralık 2011
Bu Kuş Kuluçka Makinesi Yapıyor  
Fuat Türker
Ancak sorun, bir çeşit "kuluçka makinesi" ile çözülür. Baba megapod, doğada en kolay bulunan materyaller olan kum ve toprağı kullanarak, bir “kuluçka makinesi” hazırlar.


:BDEG:
Çeşitli canlılardaki özverili davranışlar, evrimin dayattığı yaşam mücadelesi ya da tesadüflerle asla açıklanamaz. Şuur, akılcı karar verme ve yargı yeteneği bulunmayan hayvanlardaki mucizevi özelliklerin, akılcı plan ve muhteşem tasarımların tek bir açıklaması vardır: Bütün canlılar dünyaya geldikleri andan itibaren Allah’ın ilhamı, buyrukları ve denetimi ile yaşamlarını sürdürürler. Kur’an ayetinde haber verildiği gibi:

Göklerde ve yerde ne varsa tümü Allah’ındır. Allah, her şeyi kuşatandır. (Nisa Suresi, 126)

İlginç hayvan davranışlarına çok güzel bir örnek olan bir canlıdan söz etmek isterim; Megapod kuşları. Pasifik adalarında yaşayan bu kuşların dişisi, yaz mevsimi süresince her 6 günde bir adet yumurta yumurtlar. Ancak bu kuşun yumurtaları kendi vücuduna oranla çok büyüktür. Bu yüzden de anne megapod, yumurtalardan yalnızca biri üzerinde kuluçkaya oturabilir. Dolayısıyla, sonraki her altı günde bir annenin yumurtlayacağı yeni yumurtalar, yeterince ısınamadıklarından ölme tehlikesiyle karşı karşıya kalacaklardır.

Ancak sorun, bir çeşit "kuluçka makinesi" ile çözülür. Baba megapod, doğada en kolay bulunan materyaller olan kum ve toprağı kullanarak, bir “kuluçka makinesi” hazırlar.

Baba megapod, henüz annenin yumurtlama dönemi başlamadan 6 ay önce, pençeleriyle 5 metre çapında ve 1 metre derinliğinde bir çukur kazar. Daha sonra bu çukuru nemli otlar ve yapraklarla doldurur. Böylece, çürüyen bitkilerdeki bakterilerin ürettiği sıcaklık, yumurtaları ısıtmak için kullanılacaktır.

Ancak bu işlem için başka hazırlıklar da gerekir. Megapod, bitkilerin çürümeleri ve ısı açığa çıkarmaları için bitki yığını içine huni biçiminde bir de delik açar.

Bu delik, kış mevsimi süresince yağmuru içeri sızdıracak ve organik maddeleri nemli tutacaktır. Oluşan nem sayesinde, üzeri kumla örtülmüş bitkilerde çürüme başlar ve ısı açığa çıkar.

Avustralya için kurak bir mevsim olan ilkbahar gelmeden önce baba megapod, çürümüş bitki tabakasını havalandırmaya başlar. Amacı, ısı dengesini korunmaktır.

Zaman zaman anne megapod da çukurun yanına gelir ve erkeğin çalışıp çalışmadığını denetler. Ve sonunda anne, çürüyen bitkilerin üzerindeki kuma yumurtlar.

Bu "kuluçka makinesi"nin üstündeki yavruların gelişebilmesi için, ısı + 33°C’de sabit tutulmalıdır. Baba, bu ısıyı sağlayabilmek için, bir termometre gibi duyarlı olan gagasıyla sık sık kumların ısısını ölçer. Isı yükselecek olursa, düşürmek için havalandırma delikleri açar. Hatta dışarıdan kum birikintisinin üzerine toprak atılsa, baba megapod hemen fazla kumu dışarı atar ve ısı değişimini engeller.

Yavru megapodlar bu düzenli koruma altında dünyaya gelirler. Yavrular o kadar gelişmiş durumdadırlar ki, yumurtadan çıktıktan birkaç saat sonra uçabilirler. [*]

İnsanın dahi yapmakta zorlanacağı bu işi, bu canlılar milyonlarca yıldır başarıyla sürdürürler. Hayvanlarda, insan gibi bir bilinç olmadığı açıktır; o halde bu ilginç olayın tek açıklaması, hayvanın bu iş için "programlanmış" bir şekilde yaratılmış olduğudur.

Bir kuşun bu iş için, altı ay öncesinden hazırlanmayı ve söz ettiğimiz bu işlemleri bilmesi mümkün değildir. Yumurtalarını korumak için neden böyle çaba gösterdiği ise çok daha önemli bir sorudur.

Tüm bu sorulara verilecek cevap; Allah’ın megapoda kuşuna ve diğer tüm canlılara verdiği çoğalma ve yavrularını koruma isteğidir.

... O’nun, alnından yakalayıp-denetlemediği hiçbir canlı yoktur... (Hud Suresi, 56)



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın 21. yüzyıl kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Devrin Hurafesi
Materyalizm'i Bitiren Boşluk

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Su, Özel Yaratılışıyla Tesadüflere Meydan Okur
Arılar Yok Olursa?..
Küçük Tahta Parçasından Dev Ağaca
Delice Bir Düşünce: "Evren Tesadüflerin Eseridir"
Mucize Buluşma
Dağlardaki Mucizeler
Darwin'in Korktuğu Başına Geldi!
Tavus Kuşları
Zaman Nedir?
Bilim Allah'a Götürür

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Otobüs Yolculuğu [Öykü]
Köy Anılarım (!) [Öykü]
Artık Oruç Tutuyorum (Çocuklar İçin Ama Büyükler de Okuyabilir :) [Öykü]
Daldaki Armut (Çocuklar, Gençler ve de Çocuk ve Genç Kalanlar İçin :) [Öykü]
Boyun Eğen Kutlu Kadın [Öykü]
İnkârcılar İnananların Sapmasını İsterler [Deneme]
Son Perde [Deneme]
Dinin Çıkarlarını Gözetmek [Deneme]
İnsan Neden Kıskanır? [Deneme]
Konuşma Kişiliği Yansıtır [Deneme]


Fuat Türker kimdir?

6 yıldır insani ve imani konularda makaleler ve çocuk yazıları yazıyorum. Yaklaşık 5 yıldır Haber Vaktim, Cemaat. com, Sayha Dergi, Edebistan, Turuncu Dergi, Körpe Kalemler, Edebiyat Defteri gibi dergi, portal ve haber sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Yazılarımı ve inandıklarımı paylaşmak için İz Edebiyat'dayım. Ayrıca Risale Çocuk, Kalem. biz ve Beyan/İstikamet Dergisi'nde çocuk yazıları yazıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
-


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fuat Türker, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.