..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeğin dili çok yalın. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sanat > Şevket Başıbüyük




25 Haziran 2012
Işığa Yürümek…  
Şevket Başıbüyük
Malatya ile ismi müsemma bir tek kayısının bile beyaz perdede gösterilmediği bu filmi içerik olarak anlayamadığıma sayarak, yapımcısının emeğine saygımdan dolayı ayağa kalkarak alkışlıyorum. İnanıyor ve umut ediyorum ki; yapımcının bundan sonraki çekim yapacağı filmlerin ana teması, fakir edebiyatı yerine hayata yön verecek proje içerikli ve ağlatmak yerine güldürebilen, hem güldüren hem düşündürebilen filmler olacaktır. Şahsen ben ışığa yürüsem bu perspektifte yürürüm…


:AHHF:


İlk kez bir sinema filminin “gala”sına davet ediliyorum.
İlk kez çünkü Malatya’mızda bu işler ilk kez oluyor…
Doğrusunu söylemek gerekirce, sinemadan, tiyatrodan, filmden anlamam ama “sanat” adına ne varsa sanatın her türlüsünü severim.
Lakin -türü ne olursa, olursa- her tür sanat bir doğum kadar zor ve bir o kadar da meşakkatle ortaya çıkar.
Bu yüzden her sanatçının alın teri, göz nuru ve zihin emeğine saygı duyarım…
Peşinen ifade edecek olursam; en çok Malatya’nın Yeşilyurt, Battalgazi ve Orduzu olmak üzere 30 fazla mekân kullanarak Malatya’mızda çekimleri yapılan bir sinema filminin galasında bulunmak ziyadesiyle beni memnun ve mesrur etmiştir.
Bu yazımda; 22 Haziran 2012 Cuma günü, İnönü Üniversitesi Hoca Ahmet Yesevi Salonunda basın mensuplarının, akademisyenlerin, yazar ve sanatçıların bir arada olduğu “Işığa Yürümek” adlı sinema filminin galasında neler düşündüm, onları sizlerle paylaşmak istedim…
Tiyatrocu Tuğrul Gökmen Şahin ile birlikte salonun kokteyl bölümüne geçtiğimizde ilk bizi karşılayan filmin yapımcısı Doç. Dr Ramazan Çiftlikçi oldu. Daha sonra bizlere; “hoş geldin” diyenler, demeyenler, selamlayanlar, selamlamayanlar, tokalaşanlar, tokalaşmayanlar, gözleriyle bizleri selamlayanlar ve gözlerini bizden kaçıranlardan oluşan Malatya’nın tanıdık, bilindik sanatçıları…
Şu an bazı okuyucuların; “geç bu faslı” dediklerini duyar gibi olduğum için…
Filmin galasına geçiyorum…
Dedim ya, film bilmem, sinemadan anlamam…
İlk gittiğim sinema filmi; İlyas Salma’nın Banker Bilo’suydu. Daha sonra “İnek Şaban”lar takip etti
O zamanlar ne İlyas Salma’nın Malatyalı olduğunu biliyordum ne de “İnek Şaban”la ismini hafızamıza kazıyan Kemal Sunal’ın…
Demem o ki, bu toraklarda yetişen insanların sineme tutkusu eskilere dayanıyormuş…
Kemal Sunal’ı beğenir beğenmeyiz; şimdi var mı aynı sahada film yapabilecek?
Hangi filmi olursa olsun her izlediğimizde aynı heyecanı ve aynı kahkahayı basmıyor muyuz?
Kaldı ki, “Işığa Yürümek” de onun anısına yapılmış bir film…
Işığa Yürümek’i izlerken ağlamadım ama izleyicilerden kiminin gözyaşlarını sildiğini gördüm.
Gala sonrası çıkışta “filmi nasıl buldunuz” soruma; “cevap vermeyeceğim” diyerek film hakkındaki kanaatlerini gizleyenlere inat ben kanaatimi açık ne olarak belirteceğim…
Film, Malatya Kozluk Mahallesinde yıkıma terk edilen bir evden geçer; keşke -Malatya’nın değişim-gelişimine uygun Malatya’ya yakışır bir evden geçseydi…
Tema, eğitim ağırlıklıydı ancak hala tedavülden düşen “kan davası”nın işlenmiş olması Malatya örfüyle pek örtüşmediğini senarist de bilmiş olacak ki bunu kamufle ederek meseleyi taa Urfa’ya kadar götürüp bağlantı kurmuş…
Elbette ki Malatya ölçeğinde kayda değer bir sinema filmiydi ancak çekimler benim hafızamı Malatya’nın yetmişli yılarına götürdü…
Her şeye rağmen bin bir emekle hazırlanıp gösterime hazırlanmış bir film…
Malatya ile ismi müsemma bir tek kayısının bile beyaz perdede gösterilmediği bu filmi içerik olarak anlayamadığıma sayarak, yapımcısının emeğine saygımdan dolayı ayağa kalkarak alkışlıyorum.
İnanıyor ve umut ediyorum ki; yapımcının bundan sonraki çekim yapacağı filmlerin ana teması, fakir edebiyatı yerine hayata yön verecek proje içerikli ve ağlatmak yerine güldürebilen, hem güldüren hem düşündürebilen filmler olacaktır.
Şahsen ben ışığa yürüsem bu perspektifte yürürüm…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sanat kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kınıfır Bed Renk Olursa…
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Hayat Bir Tiyatro…
Malatya Şehir Tiyatrosu
Malatya Basın - Yayın Tarihi
Kalemimle Baş Başa…
"Aldanmayın"
Kenan Işık Fantazi Yapıyor…
Yazmak...
Fethi Gemuhluoğlu Kültür Sanat Akademisi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
"Şişirme Duası"
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü
Akabe
Başbakanın Malatya Mitingi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.