..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öyle yaşamalısın ki ölünce mezarcı bile üzülsün. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Hulki Can Duru




4 Eylül 2012
Mangalda Kalan Kül  
Hulki Can Duru
Osmanlı İmparatorluğunda Yeniçeri Ocağına alınacaklar arasında eşcinselleri belirlemek için adayların içi kül dolu bir mangalın üzerine oturup yellenmesi istenirmiş. Çıkan gaz sadece tek bir noktayı etkiler ve küçük bir oyuğa yol açarsa anal kavitenin normal olduğu, dolayısıyla, adayın normal bir erkek olduğu anlaşılırmış. Ancak, büyük bir oyuk oluşursa, veya, mangaldaki küller her yana saçılırsa kavitenin anal ilişki nedeniyle genişlemiş ve bollaşmış olduğu, dolayısıyla adayın eşcinsel/oğlan olduğu hükmüne varılır ve acemilerin birliklere dağıtım bu kıstasa göre yapılırmış.


:AHJF:
(Osmanlı İmparatorluğunda Yeniçeri Ocağına alınacaklar arasında eşcinselleri belirlemek için adayların içi kül dolu bir mangalın üzerine oturup yellenmesi istenirmiş. Çıkan gaz sadece tek bir noktayı etkiler ve küçük bir oyuğa yol açarsa anal kavitenin normal olduğu, dolayısıyla, adayın normal bir erkek olduğu anlaşılırmış. Ancak, büyük bir oyuk oluşursa, veya, mangaldaki küller her yana saçılırsa kavitenin anal ilişki nedeniyle genişlemiş ve bollaşmış olduğu, dolayısıyla adayın eşcinsel/oğlan olduğu hükmüne varılır ve acemilerin birliklere dağıtım bu kıstasa göre yapılırmış. Her birliğe uygun sayıda acemi oğlan dağıtılmasına özen gösterilirmiş. Eğer aday mangalda hiç kül bırakmaz ise Yeniçeri Ağasının özel emireri olurdu. 15 Haziran 1826da II Mahmut emriyle Yeniçeri Ocağı ortadan kaldırıldı, kışlaları topçu ateşiyle yok edildi. 10.000 yeniçeri öldürüldü.)

ONLAR: Güvenlik güçleriyle teröristler arasında çatışmada 10 güvenlik görevlisi etkisiz hale gelerek eks oldu…
BİZ: Güvenlik gücü mü? Güvenlik görevlisi mi? Kimmiş onlar?
ONLAR: Güvenlik birimleri.
BİZ: Ordu mu yani? Türk Silahlı Kuvvetleri mi? Asker mi? Yoksa yeni bir birim mi kuruldu teröre karşı?
ONLAR: Aman aman yavaş olun artık o kelimeleri kullanmıyoruz, halk tahrik olmasın diye…
BİZ: Ha anladım. Ama biz halkız.
ONLAR: Yok siz halk değilsiniz. Siz sadece alt kimliği olan bir üst kimliksiniz. Halk diye pazar yerinde toplanmış kalabalığa denir.
BİZ: Ya demek ki artık Türk ordusu, asker, memetçik, şehit vs demeyeceğiz. Güvenlik birimi diyeceğiz.
ONLAR: Evet. Saygı duruşu falan da yok.
BİZ: Peki, etkisiz hale geldi eks oldu ne demek? Öldüler mi, yaralı mı, şehit mi oldular?
ONLAR: Sesinizi yükseltmeyin, sakin olun. Evet, ama artık öyle de demiyoruz. Anlasanıza canım. Ama hemen karşı saldırıya geçtik geniş çapta operasyon başlatıldı.
BİZ: Bu geniş çapta operasyon askerler şehit olmadan başlatılsaydı ya.
ONLAR: Tahriklere kapılmayın. Jandarma özel harekat birimleri sevk edildi, operasyona jetler ve helikopterler de destek veriyor.
BİZ: Bütün bunlar askerler şehit olmadan niye yapılmadı?
ONLAR: Çok geniş güvenlik önlemleri alındı. Tahriklere kapılmayalım. Çok yanlış yaparız. Sonra CIA heyeti burada adamlar ne der?
BİZ: Mustafa Kemal 19 Mayıs’ta Samsuna çıktığında tahriklere mi kapılmıştı?
ONLAR: Bakın çok geniş çapta araştırma başlatıldı diyorum. Soğukkanlı olalım. Kararlı bir dik duruş gösterelim.
BİZ: Mustafa Kemal Erzurum ve Sivas kongrelerini de tahriklere kapıldığı için mi düzenlemişti acaba?
ONLAR: Tüm birimler seferber oldu. Bakın siz kendi kendinize tahrik oluyorsunuz. Kendinize gelin. Dik durun. Hep eğiliyorsunuz.
BİZ: Tamam şimdi anladık. Mustafa Kemal ve arkadaşları tahriklere kapıldığı için İstiklal savaşını yaptı ve dik duramadılar…
ONLAR: Evet. Ve yedi düvele karşı dik duruş sergileyen halife ile padişahın fetvasına karşı çıktılar, isyan ettiler. Şimdi bunun faturasını ödüyoruz.
BİZ: Türk halkı da mı tahriklere kapıldığı için İstiklal savaşını yaptı?
ONLAR: Bakın sizi son kez uyarıyorum. Siz pazar yerinde toplanmış olan halk arasına kin ve nefret tohumları ekip bizi bölmeye çalışıyorsunuz, isyana teşvik ve tahrik ediyorsunuz…
BİZ: Sizi biz mi bölmeye çalışıyoruz??? Siz kimsiniz?









Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Deli P… ile Çılgın T…"nin Kıssadan Hisseli Sergüzeştleri
Türkiye Hristiyanbir Devlet Olsaydı...
Çünkü Şifreyi Bilmiyorduk!
Çamlıca'ya Hoparlörlü Cami Projesi :)

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnançlara Saygı Göstermek
İslam Coğrafyasında Kadın Olmak
Neden Böyle Akılsızım? Neden Böyle Kötü Kitaplar Yazıyorum?
Dominodaki Son Taş: Türkiye
Yugoslavya Sendromu: Türkiye'yi Yok Etmek!
Şeker Bayramı Nereden Geliyor?
Kuklalar ve Kuklacılar
Yumurta ve Sevgi
Heykel ve Put
Gök Tanrı Dininin Yeniden Yükselişi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elsa'nın Gözleri [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan - II [Şiir]
Albatros [Şiir]
Yeryüzü Rüzgarları [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan [Şiir]
Op. 11 Piyano Ezgileri, Arnold Schönberg [Şiir]
Malta Şahinlerine [Şiir]
Uçan Ayakkabı [Şiir]
Havanın Ölümü [Şiir]
Her Ocak Hiddetle Tütüyor… [Şiir]


Hulki Can Duru kimdir?

Başlıca yapıtları: Eski Kule Müziği (şiir) Geometrik Aydınlık (şiir) Havanın Fen Noktası (şiir) Tartaros Paradigması (eleştiri) Teslis Sendromu (eleştiri) Nano Kutsallık (eleştiri) Sevgili Kutlu Yaşam (öykü) Kuşku Bilinci ve Eleştiri (eleştiri)

Etkilendiği Yazarlar:
Montaigne, Descartes, Russell, Tolstoy, N. Hikmet, Dostoyevski, Nietzsche, Freud, Darwin, Marx, Engels, Lenin, Bakunin, Kropotkin, Voltaire, Diderot


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.