..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsandaki gerçek güzelliği ancak yaşlandıkça görebilirsiniz. -Anouk Aimee
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Aysun Güven




30 Ekim 2012
Zeus'un Kızı; Tik Tak Tik Tak Bayram  
Aysun Güven
Hayatımız “tekrar, durdur, kayıt” yapılamayacak kadar spontane yaşanıyor aslında. Verdiğimiz kararların altında ezilmeye bile fırsat bulamıyoruz bazen. Namlunun ucundaki hayatlar için ne kadar kısa ise bizim için de bir o kadar. Geri gitmek bu kadar imkansız ise ileri giderken nasıl bu kadar kayıtsız olabiliyoruz. Bir ateri oyununda ağaçları yıkmadan geçip puan almak, tavlada kapı almak , satrançta şah mat yapmak, otobüste yer kapmak, hayatınızda önceden düşünmeniz gereken bu kadar önemli şey varken kendinizle dalga geçmek değil de nedir ?


:AFDJ:
Dünya dönmesin, güneş yerini aya bırakmasın, ağaçlar rüzgarla, dallarındaki kuşları kovalamasın, dalga, kumlarda yaptığımız kalpleri bozmasın. Her şey bir an için dursun. Füzeyi fırlatmak üzere olan, rütbeli parfüm kokulu yetkili eller tutulsun ki, bomba atılınca altında kalacak masalar son kez donatılsın, şen şakrak şarkılar eşliğinde yemekler yensin.. Sokakta kir pas içinde, çöp tenekesinin arkasından kendini saklamaya çalışan tüfeğin namlusu donsun, tecavüz etmeye hazırlanan onca çocuk tecavüzcüsü izin versin, sarılsınlar annelerine, onların dizinde masallar dinlesinler, tüm müstakbel tecavüz mağduru olacak çocuklar, göz göre göre gençlerimizi zehirleyen uyuşturucu satıcıları, sokaklarda akide şekeri satsın. Elleri havada kalsın kadın döven erkeklerin!!! İndiremeden onlar yumruklarını son kez aynaya baksınlar morarmadan önceki halleriyle kadınlar. Trafikte birbirini duymadan küfür edenler, gaza basamasınlar. Adalet bulmak adına yollara düşenlerin, yolunu kesen tüm engeller, yeşil ışık yansın, herkes geçsin. Elinde bıçak öldürmeye yeltenen adamın, kaçsın kurbanı gülerek. Dökülen tüm atıklar denize, uçuşuyor havada rüzgarla geri gitmek üzere, dökenin üzerine.
Siyahlar ve beyazlar değil, turuncular, kırmızılar, yeşiller olsun kış güneşinin arkasından bakan.
Sayılı saatlerle bayram olsun bunun adı da. Bayramlarımız kutlu olsun.
Hayatımız “tekrar, durdur, kayıt” yapılamayacak kadar spontane yaşanıyor aslında. Verdiğimiz kararların altında ezilmeye bile fırsat bulamıyoruz bazen. Namlunun ucundaki hayatlar için ne kadar kısa ise bizim için de bir o kadar. Geri gitmek bu kadar imkansız ise ileri giderken nasıl bu kadar kayıtsız olabiliyoruz. Bir ateri oyununda ağaçları yıkmadan geçip puan almak, tavlada kapı almak , satrançta şah mat yapmak, otobüste yer kapmak, hayatınızda önceden düşünmeniz gereken bu kadar önemli şey varken kendinizle dalga geçmek değil de nedir ?
Bu bayramın anlamı sadece el öpmek ve yaşlıları ziyaret etmek olmasın. Nasıl bir dünyada yaşamak istediğinize karar verin. Öyle uzun boylu oturup planlar yapıp, elinize kalem kağıt alıp, hesap yapmanıza gerek yok. Fırtınadan önceki sessizlikte, odanıza kapanıp düşünüceğiniz şeyi, inanın hepiniz düşüneceksiniz. Huzur ve barış dolu, adalet içinde yerini almış bir dünya. Tanımlama gayet basit. Herkesin istediği de bu-çoğunluğun-. Barışçıl bir amaçla nükleer program uyguladığını savunanlara aldırmadan, kaldırımda sessizce ilerleyen salyangoz misali de olsa, bıraktığın izler takip edilecektir.Eğer dünyaya bir daha gelemeyeceksen, yaşamak istediğin dünyayı seçme hakkından başka ne önemli olabilir ki ?
Geri sayım başladı.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zeuskız; Yalan
Zeus'u Kızı.; Mini Boşluğa Karşı
Zeus'u Kızı.; Gençlik Başımda Duman
Zeus'un Kızı; İsmin E Hali,kadının Sonsuz Hali
Zeus'un Kızı; Bir Kadının Vasiyetnamesi
Zeus'un Kızı; 2213
Zeus'un Kızı; Sittin Sene
Zeus'un Kızı; Bir Kadının Vasiyetnamesi
Zeus'un Kızı; Bir Kadının Vasiyetnamesi
Zeus'un Kızı; Bir Kadının Vasiyetnamesi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
2020 Bit Artık
Zeuskız; Metaverse Dönüşüm Dontlookup
Zeuskız; Prada Gırgır'a Karşı
Iğdır Harward Arası Kaç Km?
Zeuskız; Metaverse Dönüşüm Dontlookup
Zeuskız; Çağrışımsal Eşik
Ertelenen İşlere Gün Doğdu
Zeuskız; Sizi Dinlesinler
Zeus'un Kızı; Sevgili Virüs
Ego Bitti Şarj Etmek Lazım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kara Mizah [Şiir]
Irmak [Şiir]
Bütün Yolculuk Boyunca Hasret Ayrılmadı Benden - Bir Ucu Bir Kuyuda Kaybolan Rüzgarlı Bir Şosede [Şiir]
İnsana Dair [Şiir]
Bir Dolu Bir Boş [Şiir]
2011 Yeni Doğan [Şiir]
Doğum Günüm [Şiir]
Derdim Bu Olsun [Şiir]
Doğum Günüm [Şiir]
Ne Diyeceğimi Bilemedim [Şiir]


Aysun Güven kimdir?

hayatın içine sığamayanlar kitapların içine sığabilir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aysun Güven, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.