Doğanın kanuna göre kültür bitkilerini korumazsan, onları yabani bitkiler yok eder. Bu nedenle tarlalar, ovalar sürekli çapalanır, kazılır. Bir iki yıl uğraş vermezsen, kültür bitkileri dikenlerin, otların altında kalır. Neden böyle olur? Çünkü kötü ve niteliksiz olan fazla ürer. İnsanlar için de geçerlidir bu. Maalesef kötüler ürer, iyiler üremez. bu nedenle toplum bir amip gibi çoğalır. toplumun azı bu üreme karşısında, kendini duvarlarla korur. Lümpenliğin kazmalarıyla duvarlar yıkılmaya başladığında ise, ortalık Rus pazarına döner. Hezat mezat ne varsa piyasa olur. Kültür, sanat, felsefe satılır. Üretmeyen sadece tüketen ve üreyen bir toplum ' Ankara'nın bağları, kıvrım kıvrım yolları' ya da ' İzmir'in kavakları, dökülür yaprakları' diyen büyük şairler ve 'yatcaz kalkçaz' diyen şarkıcılar üretir. Godlar yunanistan'ı işgal ettiklerinde her yeri yakıp yıkarlar ama kütüphanelere dokunmazlar. Nedeni ise Yunanlıların kitaplarla haşır neşir olmalarından dolayı kaslarının zayıf, gözlerinin bozuk olmalarını istemeleridir. Böyle olunca da yunanlıları karada, havada yeneceklerine dair inançları artmaktadır. Demek oluyor ki kültürün ve nitelikli insanların her daim korunmaya ihtiyaçları vardır. Niteliksizler daha çok güçlü olduğundan, nitelikli insanların zayıf bırakılmamaları gerekmektedir.
Persler Lidya'yı işgal ettikten sonra, ahalinin müzikle ilgilenmesi için onların ellerine enstrüman verirler. Zira bilirler ki sanatçı barışsever olur. Bilirler ki sanatçı öldürmekten değil; yaşatmaktan yanadır. Nitelik her daim bombardıman altındadır. Çünkü kuş beyinliler her zaman havadadır. Dünya sürekli çıkar çatışmaları içinde olduğu için, nitelik korunmalıdır. Dünyayı ihya etmek mümkün olmadığı bir gerçektir. Ne yapmak lazım? Sahip çıkmak lazım iyiye güzele. Peygamberimiz üç gün teneşirde unutulmuştur. İktidar savaşı ölümünden hemen sonra başlamıştır. İnsanlığın nefes alması iyiliği ve niteliği çoğaltmak geçer. Adiliğin ve niteliksizliğin amip gibi çoğaldığı dünyayı iyice bir mercek altına almalı, sağlıklı bir yaşam için kötü üremeye bir dur denilmelidir.