..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kötü bir barış, iyi bir savaştan daha iyidir. -Puşkin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Müşerref ÖZDAŞ




12 Aralık 2013
Anı Düne, Ümit Yarına Aittir  
Müşerref ÖZDAŞ
Bugün geçti, yarın gelmekte. Ya dün, düne ne kaldı bugününüzden?


:AGJE:


Dünden yarına

Anı düne, ümit yarına aittir.

Bugün ise gerçektir, yaşanacaktır, yaşanmalıdır.
Dünlere kalacak en güzel anılar "bugün" oluşturulacaktır.
"En geveze kuş ümittir. Kalbimizde hiç susmaz." demiş Cenap Şahabettin.

Ümit etmek yaşama bağlar. Fazla, ulaşılamayacak, gerçek olması ihtimalinin çok düşük olduğunu bildiğimiz konularda bile ümidimizi hiç kaybetmeyiz. Ümit hayallere karışır. Kendi senaryomuzu yazıp oynayacağımız günü bekleriz. O gün geciktikçe gecikir, kimine sıra gelir, kimine de hiç sıra gelmez.

Öyle bir an gelir ki, artık ümit etmekten, hayal kurmaktan vazgeçeriz. Belki de işte tam da o zaman huzura kavuşur ruhlar. Her şeyi olduğu gibi kabul etmenin, içinde bulunduğumuz anın, gerçeklerin yaşanmasının ne kadar mutlu edebileceğini görürüz. Her geçen gün hayalimiz, ümidimiz uzaklaşır, dünler çoğalır ancak "bugün" yanı başınızda sizi beklemektedir. O anın başrol oyuncusu sizsiniz. Kendi yazdığınız oyun bu değildi belki ama ya size en uygun oyun buysa? Dünde kalacak en güzel anlarımız bugünün içinde saklıysa?

Anılardan vazgeçemesek de umutlardan, hayallerden vazgeçilebilir. Bazen güzel bir koku, güzel bir tat, güzel bir melodide karşımıza çıkar dün, düne saklanmış anılar.

Bugünden vazgeçersek belki de düne kalacak en güzel anımızdan vaz geçeceğizdir.

İşte böyle: Anı düne, ümit yarına aittir.
Bugünümüz hâlâ yaşamamız için beklerken vesveselerle, iç karartıcı kişiler, kişiliklerle, korkularla boşuna harcamamalı.
Bugün geçti, yarın gelmekte.
Ya dün, düne ne kaldı bugününüzden?


En güzel anılarınızı yaşayacağınız, hatırlamaktan, yaşamaktan keyif alacağınız yeni bir gün dileğiyle...

M.Özdaş



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
4g : Gittim - Gördüm - Gezdim - Geldim (Eskişehir’in Yeni Yüzü)
Gideceği Yeri Bilen Mektup: E - Mektup (1 )
Bir Kedi ve Bir Adam
Öfkeyle Korku Kol Kola Gezer

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Umutlar Tükenirse
Çiçekleri Döken Bahar
Sevgi Sihirdir
Geceler Günahı Saklar
Hayvan Olmanın Dayanılmaz Ağırlığı
Muhteşem 8 Yıl
Dağılan Bulutlarım
Sevgi Şehri Şehir Rehberi
Aldanmalar,aldatmalar ve Yalanlar Üzerine Düşüncelerim
Tanrıya Mektup

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Olsaydım [Şiir]
Sevgi (Seni) Ektim Yüreğime [Şiir]
Ateşi Yakan Bilir [Şiir]
Sahtekarlar Balosu [Şiir]
Sualler (1 ) [Şiir]
Yaşam - Aşk - Tutku - Sevgili [Şiir]
Yaşam Akıyor Yanı Başımda [Şiir]
Zamanın Kıyısında [Şiir]
Hani Bir Şarkı Var Ya [Şiir]
Yürekte Bir İmzadır Sevdan [Şiir]


Müşerref ÖZDAŞ kimdir?

Biyoloji öğretmeniyim. 1978'li yıllardan beri edebiyat,şiir,resim ve geleneksel sanatlardan "ebru " ve "kaat'ı " ile uğraşıyorum. Sevgi yolu, Ortanca ve Mahzunice adlı dergilerde yazılarım yayınlanmaktadır. Turkhaber ve Cbhaber internet gazetelerinde de köşe yazarlığı yapmaktayım. Edirne-Uzunköprü SES gazetesinde de yazmaktayım. Yaşamın en iyi öğretmen olduğunu biliyorum. . . Ve sınavını en hazırlıksız zamanlarda yaptığını . YAŞAM BİR ŞİİRDİR. . . ŞİİR DE SEVDAM. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Etkilememeye çalışıyorum..Herkesin de ne olursa olsun bir süre sonra kendine bir tarz oluşturduğunu düşünüyorum...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Müşerref ÖZDAŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.