"Küle değil, ateşe üflemelidir." -Divanü Lügat-it Türk, Savlar |
|
||||||||||
|
Bu gün sizlere Sivas Aykırı Oyuncular Topluluğu’ndan söz etmek istiyorum. Aykırı Oyuncular Topluluğu 2011 yılında Sivas’ta Genel Sanat Yönetmeni Sema Çiftçi tarafından kurulmuş bir Tiyatro Grubudur. Grup, 2011-2012 Tiyatro Sezonunda derleme bir oyun olan “Tükenmez Tebeşir” oyunuyla seyirciyle ilk defa buluşmuş. Oyun, ilkokul ve lise öğrencilerini hedef kitlesi saymış ve amaçlarına ulaşarak iyi bir seyirci sayısı yakalamış. Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün de özel izinlerinin alınmasıyla il ve ilçelerdeki bütün öğrencilere oynama şansı yakalanmış. 2012 -2013 sezonunda ise Mehmet Baydur’un “Yangın Yerinde Orkideler” adlı oyunu sahnelenmiş. Daha sonra da ülkenin kanayan yaralarından biri olan şiddet konusunu ele alan bir oyun seçilmiş: Vedat Çiftçi’nin derlediği “Zor Zanaat İnsan Olmak” büyük bir beğeni kazanmış. Böylece grup Sivas dışını da taşınmaya başlamış. Ve bunu ileriki yıllarda birçok oyun takip etmiş. Bundan 5 ay önce Sema Hanım ile başka bir bayan arkadaşı durmamış, yılmamış ve Sivas Sanat Konağı’nı açmış. Sanat Okulu olarak kabul gören bu mekânda birlikte eğitim vermeye başlamışlar. Bölge insanına tiyatroyu ve diğer bazı sanatları tanıtıp sevdirmişler. Adeta gördükleri bir rüyayı gerçekleştirmişler. Tek istedikleri şey çalışmaları için halktan destek görmek imiş… Aykırı Oyuncular Topluluğu, Elazığ’da düzenlenen 3. Nejat Uygur Tiyatro Festivali’ne İç Anadolu Bölgesi’ni temsilen davet almış. Bu festivalin özelliği Türkiye’nin her bölgesinden bir ekibin o bölgeyi temsilen katılıyor olması. Festivalde sahnelenen oyun, izleyenler ve festival komitesi tarafından büyük taktir toplamış. Yine grup, 6. Ayvalık Tiyatro Festivali’ne “Zor Zanaat İnsan Olmak” oyunuyla katılmış. Grup sezon içinde biri çocuk oyunu, diğeri de dram olmak üzere yılda 2 oyun sahneliyor. Daha sonra Grup, Şubat 2015’te Genel Sanat Yönetmeni Sema Çiftçi ve Halkla İlişkiler Müdürü Handan Özfidancı tarafından kurulan Sivas Görsel Sanatlar Ve Kültür Derneği’nin bünyesine geçmiş. Tiyatronun yanı sıra resim, bale, dans, folklor, heykel, fotoğrafçılık gibi alanlarda da faaliyetler yürütülüyor… Bu grubun beni çok memnun eden bir yanı da bu sene benim yazmış olduğum “Ormanda” adlı çocuk oyununu oynamaya karar vermiş olmaları oldu. Oyunun yönetmenliğini yapacak olan Sayın Sema Çiftçi Hanımefendi ve değerli eşleri Vedat Çiftçi Bey, benimle irtibata geçerek “Oyunumu oynamaya karar verdiklerini, bu nedenle izin vermem halinde, TC Kültür Bakanlığı’na gerekli iznin alınması için müracaat edeceklerini” bildirdiler. Bu haber, benim için gerçekten çok sevindiriciydi. Ne kadar mutlu olduğumu sizlere anlatamam. Daha önce de bu oyunu, Gazimağusa Meslek Lisesi Çocuk Eğitimi Ve Gelişimi Bölümü Öğrencileri ve Türkiye’den Sakarya 75 Yıl Ortaokulu Öğrencileri oynamışlardı. Yine aynı şekilde çok sevinmiştim. Özellikle de Türkiye’den oyunumun oynanması için yapılan izin istekleri beni daha da mutlu ediyor. Ben de gereken izni hemen veriyorum. Herhangi bir ücret veya telif hakkı talep etmiyorum. Zaten şu ana kadar yazdığım hiçbir oyundan bunu talep etmedim. Oyunumun seçilmesi ve oynanması benim için zaten bir ödüldür. Nezaketen bir izin istenmesi yetiyor. Çünkü bu üretenin emeğine bir saygıdır… Bu anlamda Sivas Aykırı Oyuncuları Tiyatro Grubu Sanat Yönetmeni Sayın Sema Çiftçi Hanımefendi’ye ve Saygıdeğer eşleri oyuncu ve yönetmen olan Vedat Çiftçi Bey’e de teşekkürlerimi sunuyor, kendilerine başarılar diliyorum…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |