Sevmek bir başkasının yaşamını yaşamaktır. -Balzac |
|
||||||||||
|
- Merhaba. -Merhaba. -Nasılsın? - iyidir. - ! -- ? - Kim? -Efendim? -Kim? - Ne? - Kim iyi? - Ben. - Sen mi? - Evet, ben. - Ama, "O" dedin. – “O” mu dedim? -Evet , ben, O'nu sormadım ki. Seni sordum. - Ben, "O" demedim. - Dedin. - Öyle bir şey demedim. - Ama "İyidir" dedin. - Evet. “İyidir” dedim. Yani "Ben," demek istedim. - Öyle mi? - Evet. - O zaman "İyiyim" demen gerekiyordu. - Yine anlayamadım? - Bak şimdi: Ben, sana “Nasılsın?” diye sordum. - Evet. -Sen bana “İyidir” dedin. -Evet, ne var bunda? - Yanlış cevap verdin. - Nasıl yani? - Yani, nasılsın sorusunun cevabı "İyidir" değil, "İyiyim" olacaktı. - Ne fark eder ki? - Çok şey fark eder. "İyidir" deyince "O iyidir" anlamı çıkıyor. 3. Teklik şahıs oluyor. Oysa ben 1. Teklik şâhısa sordum. Yani sana. Doğru cevap “ben” şeklinde olmalıydı. O nedenle “İyiyim” demelisin. "İyiyim" deyince "Ben, iyiyim" anlamı çıkıyor. Burada da 1. Teklik şahıs cevap veriyor. Yani sen. Zaten, ben de seni sordum. O’nu sormadım. - Öyle mi? - Evet. Aynen öyle. -Özür dilerim. Herkes öyle konuşuyor. - Herkes hata yapıyorsa bizim hata yapmamız gerekmez. Lütfen, Türkçeyi güzel ve doğru kullanalım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |