..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her insanda insanlığın tüm durumları vardır. -Montaigne
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Uzaybilim > El.Zem Hebiloğlu




25 Nisan 2016
Gezegenlerin Dili  
El.Zem Hebiloğlu
1234567890


:ACBJ:
kendimi bir toz bulutunun yerine koydum ve farz ettim ki ben de bir gezegenin uzayda asılı kalırken bilim adamlarınca belirli katsayılarla çarptıkları sayılarla frekans sonucu elde ettikleri sesleri bir kedinin farklı milliyetteki insanları anlama kapasitesiyle kıyaslamaya karar verdim. kedinin adı pamuk olsun -aklıma bu isim geldi- ve pamuk bir Türk kedisi. Türkler bu kediye pisi pisi diye seslendiğinde kedi kendisine seslenildiğini anlayabiliyor ve gösterdiği tepki bu sese bağlı değişiyor fakat Almanya'dan gelen Hans bu kediye Türkçe bilmediği için Almanca başka şekilde sesleniyor. kedi bu sese alışık değil ve tepki vermiyor sadece boş boş bakıp kuyruğunu kıstırıp ortamı terk ediyor. Türkiye ve Almanya'yı Mars ve Jüpiter farz ettim ve bu kedi de benim uzaydaki toz bulutu halim. muhtemel Mars civarına alışan ben Jüpiterin çıkardığı sesleri anlayamayacağım. 2 gezegenden farklı sesler çıkacak farklı frekansta anlaşıyorlar ve bilim insanları bu sesleri duyabilmek için farklı katsayılarla etkilişime girecekler. öyleyse diller heryerde var. ne kadar canlı olduklarını söylemek anlamsız olur. sadece bu dilleri kendince anlamlaştıran biz akıllı varlıklar olabiliriz olmayadabiliriz. diğer canlılarla ya da nesnelerle henüz bu anlamda etkileşime geçmedik. yani çevreden topladığımız verileri henüz kendi dilimize çevirip anlamlandıramıyoruz.

aklıma 2. çıkartabileceğim şu sonuç geldi. -uzaylılara inanmıyorum fakat yalanlamıyorum da hatta düşündüğüm farklı şeyler var- peki bizim bilim insanları -mesela nasa- gönderdikleri sinyal vs ile -wow sinyaliyle olsun mesela- orada yaşama ihtimali olan canlılarla alakalı bir tepki almayı beklediler. ben kendimi yukarıda bahsettiğim Pamuk yerine koymak istiyorum şu anda bir Türk'ün bana pisi pisi demesine cevap verirken Hans'ın seslenişine boş boş bakıp arkamı dönüp gitmeyi yeğledim çünkü Hansın dili bana fazla yabancı geldi çünk ben bir Türk kedisiyim ve Türkiye şartlarına ayak uyduruyorum. Gerçekten akıllı canlılar varsa uzayın derinliklerinde onlarla kullandığımız dil tamamen farklı olma ihtimali gerçekten çok yüksek. Burası dünya ve buranın kuralları sadece dünyada geçerli matematik dili bile olsa bu bahsettiklerimiz. Bu durumda ben de Pamuk gibi hiç ses vermeden dönüp gitmeyi yeğlerim, ne bekleniyor ki?

teşekkürler coğrafya :)



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kare Açılım Formülü
Kuantum ve Tesadüf

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Matrıx'in Gerçek Hikayesi... [Şiir]
Kaçış [Şiir]
Morfin [Şiir]
Seninle Heryere [Şiir]
Gözlerimi Kapattım [Şiir]
Sadakat [Şiir]
Çiçek Bahçesinde Sararan Çiçekler [Şiir]
Evren [Şiir]
Bir Şair Bozuntusu İçin Kendi Şiiri [Şiir]
Zürafalar [Şiir]


El.Zem Hebiloğlu kimdir?

Kız usulca fısıldadı papatyaya seni şimdiden çok özledim. . . Senin için en iyi şeyi yapıyorum seni dualarımdan asla esirgemeyeceğim. . . Dualarımda hep yaşa güzel insan. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Özgün


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © El.Zem Hebiloğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.