Bir sanatçý baþarýsýz olamaz; sanatçý olabilmek bir baþarýdýr. -Charles Horton Cooley |
|
||||||||||
|
TRT Belgesel'de, Yönetmenliðini ve senaristliðini Sevgili Kardeþim Muharrem Özdemir'in yaptýðý "GELÝNCÝGÝN GÖZYAÞLARI" adlý belgesel filmi izledim. Duygu yüklü, acý yüklü, gözyaþý dolu bir belgeseldi. Yakýn geçmiþimize canlý þahitleriyle ýþýk tutan bir belgeseldi. Kýbrýs Barýþ harekatý sýrasýnda yaþanan olaylar, yaþayanlar tarafýndan gözyaþlarý içinde anlatýlýyordu. Filmde, Maðusa Namýk Kemal Lisesi’ndeki öðrencilik yýllarýmda öðretmenim olan, Tarihçi Sayýn Aysel Soykara, yaþadýklarýný anlatarak beni aðlattý. Sayýn Aysel Soykara, Murataða’dan Maðusa’ya gittiði günü, yani anne, baba ve kardeþinden ayrýldýðý son günü, bir daha onlarý asla göremeyeceði günü, aðlayarak anlatýyor. Küçük kýz kardeþinin de kendisiyle gelmek istediðini, ama annesinin ona, “Bari sen yanýmda kal. Beni yalnýz býrakma” diyerek onu göndermediðini, sonra Rumlarýn o gün köyde kalan herkesi diri diri topraða gömdüðünü, öldürdüðünü anlatýyor. Cesetleri gördüðünde ise dayanýlmaz bir acý ile yandýðýný anlatýyor. Gözyaþlarý akýp sel oluyor anlatýrken… Siz de ister istemez ortak oluyorsunuz bu gözyaþý seline… “Allah’ým, ben, izlerken dayanamadým, yaþayanlar nasýl dayanacak?” demekten kendimi alamadým. Bu belgesel aracýlýðý ile Murataða, Atlýlar ve Sandallar Köyü’nde, 1974 yýlýnda, vatandaþlarýmýza Rumlar tarafýndan hunharca yapýlan vahþet, belgelerle ve þahitlerle bir kez daha hatýralarýmýzda yer aldý. Çok güzel bir belgesel olmuþ. Kýbrýs Mutlu Barýþ Harekâtý, canlý þahitleriyle bundan daha güzel anlatýlamazdý doðrusu. Bu belgesel film, her þeyden önce, kin ve nefreti içermiyor. Birilerine karþý, kimseyi kýþkýrtmýyor. Yaþanan acý gerçekleri, gün ýþýðýna çýkartmak ve geleceðe ýþýk tutmak için hazýrlanmýþ bir film. Ada üzerinde bir daha böyle acýlar yaþanmasýn, yeni nesil, geçmiþi unutmayýp doðrudan birinci aðýzdan öðrensin ve geleceðe emin adýmlarla ilerlesin diye hazýrlanmýþ. Çünkü en doðru olaný yaþayanlar biliyor. Kimseye kin, nefret besleme gayesi güdülmemiþ. Tamamen canlý tanýklardan yararlanýlmýþ… Çalýþma ekibi tamamen imece usulüyle oluþmuþ. Kameramandan montajcýsýna kadar, herkes gönlünü ortaya koyarak çalýþmýþ. Gece gündüz denmemiþ ve bu belgeselin ortaya çýkmasý için çaba harcanmýþ. Geri planda tüm þehit aileleri bu projeye destek olmuþ. Özellikle de Murataða, Sandallar Þehitlerini Yaþatma Derneði Baþkaný Ahmet Aþýr ve Hüseyin Güler, her þeylerini ortaya koymuþlar. Çalýþma ekibine her türlü yardýmý saðlayarak, onlara evlerini, yüreklerini açmýþlar. Senarist ve yönetmen Özdemir, akademik bir çalýþma yapmýþ. Çalýþma sonrasý araþtýrmalar yapýlmýþ, kurgu hazýrlanmýþ Belgeler incelenmiþ. BM kayýtlarý elden geçirilmiþ. Milli arþiv taranmýþ. Bilgiler ve fotoðraflar toplanmýþ. Girne Amerikan Üniversitesi ve BRT iþbirliði içinde bu belgesel hazýrlanmýþ. Belgeselin danýþmanlýðýný Prof. Dr Ulvi Keser yapmýþ. Görüntü Yönetmeni BRT’den Suat Suiçmez, montaj bölümünde ise Sevim Kultaþ görev almýþ. Vokalistliði Ahmet Evan yapmýþ. Kimse hiçbir ücret talep etmemiþ. Zaten, projede görev alanlarýn hemen hepsi gönüllü olarak çalýþmýþ. Canlandýrma bölümlerinde de yine gönüllü öðrencilerden faydalanýlmýþ. Yönetmen Özdemir, yaptýðý araþtýrma ile o dönemde çekilen resimlere bakarak, þehit olan çocuklara benzeyen öðrencileri seçmiþ. Böylece belgeselin daha gerçekçi olmasýný saðlamýþ. Tüm ekip gönüllü olduðu için amatörce fakat profesyonel bir anlayýþla çalýþýlmýþ. Herkes, yüreðini ortaya koymuþ. Olaya þahit olan þehit yakýnlarý ile görüþülmüþ. Bunlar, yaþadýklarýný duygulu bir þekilde anlatmýþ. Herkes, duygularýný gözyaþlarýyla harmanlamýþ. Sanýrým filmin baþarýsý da buradan geliyor. Çünkü bu kiþiler, ömürleri boyunca asla unutmayacaklarý bir olaya þahit olmuþlar. Sevdiklerini bir daha görmemek üzere kaybetmiþler. Muharrem Özdemir, Girne Amerikan Üniversitesi’nde Ýletiþim Ve Medya Yönetimi okudu. Yazar, senarist ve yönetmen olarak görev yapýyor. 12 yýl yakýn tarih üzerinde çalýþmýþ bir araþtýrmacý. Halen Girne Amerikan Üniversitesi Ýletiþim Fakültesi’nde Akademik Kariyer yapýyor. Doktora eðitimini bu günlerde tamamlamak üzere. Muharrem Özdemir’in bundan önce yaptýðý 4 belgesel film daha bulunuyor. “50. Yýlýnda Erenköy Belgeseli”, “Bir Fotoðraf Hüznü Belgeseli” araþtýrmasýný ve senaryosunu hazýrlamýþ. “50. Yýlýnda Mücahitler Bandosu Belgeseli”nin araþtýrmasý ve senaryosunu hazýrlayarak yönetmenliðini de yapmýþ. Çekimleri devam eden “Farklýlýklar Ýçerisinde Birliktelik – Tarihte Gürpýnar Ayia Marina Belgeseli”nin senaryosunu ve araþtýrmasýný yapmýþ. Akademik kariyerini de tamamlayýnca, daha birçok projeye imza atacaðý kesin… Yönetmen Özdemir bir sosyal medyadaki hesabýnda þunlarý yazmýþ: “Ýyi ki tarihin karanlýkta kalan sayfasýný birlikte bir kez daha aralayýp ýþýk tutmuþuz... Ýyi ki birlikte el ele verip gece gündüz caný gönülden çalýþmýþýz... Küçücük adamýzda ne tarif edilmez acýlar yaþandý. Bu, sadece bir tanesi. Umarým bir daha böyle acýlar adamýzda yaþanmaz ve bizden sonrakiler böyle çalýþma yapma gereði duymaz... Emeði geçen ve bu güzel esere ‘BÝZ’ diyerek imza atan çalýþma arkadaþlarýma teþekkürlerimi sunuyorum. Güzellikler sizin, hata varsa benimdir... Birlikte nice çalýþmalara... Yürümeye devam ediyoruz...” Teþekkür ederim Muharrem Özdemir. Baþarýlarýnýn devamýný diliyorum... Bu tür çalýþmalar tarihimize ýþýk tutarken, yeni gelecek olan nesillere de çok önemli bir kaynak teþkil ediyor…
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |