..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kurguyla gerçek arasındaki ayrım, kurgunun mantıklı olmak zorunda olması. -Tom Clancy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Post-Modernizm > Ay Işığı




2 Kasım 2018
Cehaletin Karanlığına Son Verelim  
Ay Işığı
cehaletin insanları getirdiği noktaları anlattığım bir yazıdır


:AAJE:
CEHALETİN KARANLIĞINA SON VERELİM
Sizlere şu soruyu sorma ihtiyacı hissettim:Kör ,sağır ya da topal olmak bir suç ya da zavallılık mıdır?
Bu soruyu neden sorma gereği duydum: İnsanların körlük, sağırlık ve topallık gibi eksiklikleri bir suçmuş , bir zavallılıkmış gibi gördüğünü hissettiğim için sordum. Ve insanlara şunu anlatmak istiyorum: Bu saydığım eksiklikler bir suç bir zavallılık değildir. Ama düşünce yoksunu insanlara bu saydıklarımı anlatmak hayli zor görünüyor. Ben körlüğü bir engel olarak görmüyorum ama düşünce yoksunluğunu ,kalp körlüğünü aşılması zor bir engel hatta bir zavallılık olarak görüyorum.
Bir yol çizip o yolda yürümek istesek de geniş düşünemeyen insanlar bizim çizdiğimiz bu yolu her zaman kapatmak için ellerinden gelen çabayı göstermekten çekinmiyorlar.
Bırakmıyorlar ki biz çizdiğimiz yoldan yürüyerek hedefimize ulaşalım.
Az öncede söyledim körler engelli değildir; körlük bir engel değildir. Ama biz körleri engelli hale getirenler dar ,boş düşünenler ve bizlerin düşüncelerine saygı duymayanlardır.
Diyorlar ki: Sen bu işi başaramazsın, bu yolun sonunu tek başına getiremezsin, her daim birilerine muhtaçsın…. Bizlerin azmini görmek işlerine gelmiyor.
Çünkü bu azimle neler başarıp uzun yollar kat ettiğimizi fark ederlerse boş bir cehaletin içinde olduklarını görecekler ve bu cehaletin kendilerini esir aldığını kabullenmek istemeyecekler.
Bizim haklı olduğumuzu görmek işlerine gelmeyecek.
Aynı düşünceler bir sağır ya da bir topal içinde geçerlidir. Sağırlık da topallık da bir engel değildir.
Özellikle bu cehalet kör insanların ailelerini daha çok sarmış durumdadır.Çocuklarının başarılarını görmek bile o aileleri bu boş, kuru cehaletin elinden almaya yetmiyor.
Görmediğimiz için tek başına bir iş başaramayacağımız düşünülmekte ve bizlerin kendimize olan güvenimizi kaybetmemiz için gayret sarf edilmektedir. Halbuki bunun tersi düşünülse kendimize güvenmemiz için aileler ellerinden geleni hatta ellerinden gelenin fazlasını yapmak isteseler biz körler neler kazanır neler kazandırırız. Fakat ne yaparsak yapalım bu bahsettiklerimi cehaletin elinde esir olan insanlara anlatamayız.
Biz körler olarak, elimizden gelen her ne varsa yaparak başta ailelerimiz olmak üzere cehaletin elinde esir olan insanları kurtarmalıyız. Bunu başaramazsak onları haklı çıkarmış oluruz ve asıl o zaman bizler için büyük bir yıkım olur.
El ele verip omuz omuza olursak bizler hiçbir zaman yıkılmaz ;dünyaya körlüğün bir engel olmadığını anlatarak en büyük başarıya ulaşmış oluruz.
Biz körler cehaleti yenerek zaferlerin en büyüğünü kazanacağız.
Bu zaferi kazanarak önümüze çıkan en büyük engelin mezarını kazacağız.
Körlüğün değil kalp körlüğünün bir engel olduğunu anlatacağız.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İradenizin Prangalanmasına Müsade Etmeyin
Dostum Diyenlere Sırt Çevirmeyin
Pişmanlık Rüzgarında Savrulmayın
Haklı Mücadelemizde Kayıplarımız Olmasın
Asaleti Gösteriş Olarak Görmeyin
Sözlerinizin Ağırlığı Altında Ezilmeyin
Hayatınız Çelişkilerden İbaret Olmasın
Kalplerinizi Nefret Rüzgarına Bırakmayın
Hayatımızda Geç Kalmışlıklar Yaşanmasın
Kalplerde Kirlilik Yer Bulmasın

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatımda Umutsuzluklar Son Bulsun [Şiir]
Dostum de Sahip Çık [Şiir]
Yaşamımda Haklı Mücadelem [Şiir]
Bütün Güzellikler Senin Olsun [Şiir]
Yüreğinde Menfaatin Yeri Olmasın [Şiir]
Boş Ver Üzülme [Şiir]
İnsan Hayatı Şiirlere Mısradır [Şiir]
Meydan Verme [Şiir]
Vatanım Uğrunda Ölmek İçin Hazırlandığım [Şiir]
Zaman Ömürden Alıp Gidiyor [Şiir]


Ay Işığı kimdir?

Kalp gözü açık bir şairim

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu,Ahmet Günbay Yıldız,Cengiz Aytmatov,Mehmet Rauf...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ay Işığı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.