Yaşamdan korkmayın çocuklar. İyi, doğru bir şey yaptınız mı yaşam öyle güzel ki. - Dostoyevski |
|
||||||||||
|
İşte burada, devreye o çöpçüler -asgari ücretli, konuşmayı bilmez, pasaklı insanlar- giriyor. Onlara inanılmaz önemli saygınızdan sunmak zorunda değilsiniz elbette. Fakat kahvenizin üstüne isminizi yazan o güzel kıza bakıp tüm içtenliğinizle kolay gelsin diyorsunuz ya canım insanlar. Hani alacağınız o pahalı kıyafeti kasadan geçirirken sanki bedava veriyorlarmışçasına gülümseyip, kolay gelsin diyorsunuz ya. O tükürdüğünüz, çöpünüzü attığınız sokakları tertemiz hale getiren insanların yanından geçerken bu iki sözcük ağzınızdan neden çıkamıyor? Neden gülemiyorsunuz ? Neden hani şu iki çift lafın belini kırıp da tüm saygınızı alıp dilinizin ucuna "kolay gelsin abi" diyemiyorsunuz? Aman canım, bedavaya yapıyorlar sanki. Maaşını almıyorlar mı? Evet efendim, evet. Maaşlarını alıyorlar fakat hani şu bilmem ne kokulu kahvenizi aldığınız kasiyer var ya işte o da maaşını alıyor veyahut pahalı kıyafetinizi geçirdiğiniz kasadaki insan da maaşını alıyor. Bu kişilere gülümsemeyin, kolay gelsin demeyin demiyorum. Tabiki demelisiniz ve diyorsunuz da. Benim size fark ettirmek istediğim şey bu değil. O kolay gelsinlerinizi adil dağıtmıyorsunuz insanlar, canım insanlarım. Ya etikete ya da kürke göre kolay gelsinleriniz var. Fakat unutmayınız ki sokaklarınızı süpüren çöpçülerin de sizin saygınızda ve kolay gelsinlerinizde hakkı var. Adaletli olun ve o inanılmaz mükemmel ve önemli işlerinizi yapmaya devam edin. Kendi sözlerimle sizi kırabileceğimden korktuğum için canım insanlar, bu yazıyı ilkokul sıralarından hatırladığım Müslüm'le olan bir anımla bitirmek istiyorum. Babası okulumuzda hademeydi. Okul bahçesinde bir ileri bir geri gidip gelirken Müslüm yerdeki erimiş dondurmayı hiç iğrenmeden almıştı eline, çöpe götürüyordu. Napıyosun be oğlum temizlikçiler temizler orayı dediğimde bana bakıp; "Benim babam oğlum temizlikçi" demişti. O günden beri kolay gelsin borcumu ödeyip duruyorum bu asgari ücretli, konuşmayı bilmez, pasaklı insanlara. Unutmazsınız ve aklınızda kalırsa bütün bunlar, arada bir de olsa borcunuzu ödemeyi unutmayın.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ekrem Naif Tek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |