Bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim. -Cervantes |
|
||||||||||
|
Avuçlarında senin keşfettiğim sayısız evrenden birinde bunlar oluyordu. Bir diğerinde bir ressam aylardır bitiremediği tablosuna son fırça darbesini atıyordu o an ve bir şair, şiirindeki dizeyi tamamlıyordu. Bir kadın ve bir adam birleşiyordu bir başka evrende. Bak nasıl da bir oluyorlardı sessizce ! Bir salyangoz uykusundan uyanıyordu, bir köstebek toprağın altından başını uzatıyordu dışarı. Bir bebek anne demeyi öğreniyordu. Bir çocuk ilk kez kar görüyordu. Bir orkestra mükemmel bir uyumla Bach çalıyordu. Bir Budist rahibin bedeni Tibet'te, ruhu ise şamanın yanında kayın ağacının gölgesinde dinleniyordu. Senin çocukluğundu ağlayan bir diğerinde; annenin ninnileri, ezgileri duyuluyordu yaşam çizginde. Babanın yarattığı hayal kırıklıklarına rağmen serçe parmağında yeni bir evren yaratıyordu Tanrı tam şu anda. Bir şifacı defne yapraklarını bırakıyordu küpteki yağmur suyuna. Bir kadın bir otobüs durağında göğe bakıyordu. Kayın ağacının dallarından esen rüzgar, senin yaşam çizginden kadının yüzüne doğru esiyordu. Anlam veremediği bir ferahlık duyuyordu kadın. Bir başka evrende akşamdan banyo suyuna koymak için bir dere kıyısından silkinti otu topluyordu genç bir kadın Hıdırellez sabahı ve bir şair, şiir yazıyordu bunun için "buraya bir silkinti otu koyuyorum/ kırk dert bir arada canına yandığım kırkına birden deva olsun." (Birhan Keskin) Bir adam bir kadına bu şiiri okuyordu senin orta parmağındaki evrende. Usulca sokuluyordu ayaklarına kadının, adı masal olan bir kedi. Avuçlarında senin sayısız evren vardı ve ben kayboluyordum. Omuzlarınla boynunun arasındaki genişlikte bahar mevsimi vardı; yılkı atları koşuyordu o açıklıkta. Bir kadının dudakları yetişemiyordu yılkı atlarına. Avuçlarında senin sayısız evren vardı. En çok serçe parmağındaki anne dokunuşunda kaldım. Kayboldum. Kelimelerinden başka hiçbir şeyi olmayan bir kadın bunları yazıyordu sayısız evrenden birinde. Serçe parmağında senin, yeni bir evren yaratıyordu Tanrı. O evrenlerden birinde sev beni. Tanrı yeniden yaratsın ikimizi.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hacer AKTAŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |