..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir zaman karakterlerimin hüzünlü olduklarını düşünmedim. Tersine yaşam dolular. Trajediyi seçmediler, trajedi onları seçti. -Juliette Binoche
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > M.NİHAT MALKOÇ




16 Haziran 2019
Okumama Hastalığımızın Şifası: Bir Bilenle Bilge Nesil Projesi  
M.NİHAT MALKOÇ
Millet olarak en büyük şikâyetimiz kitap okumayışımızdır. Bu şikâyetimizde çok da haksız değiliz. Teşhis doğru da tedavi konusunda bir arpa boyu yol almış sayılmayız.


:ICG:
M. NİHAT MALKOÇ

     Millet olarak en büyük şikâyetimiz kitap okumayışımızdır. Bu şikâyetimizde çok da haksız değiliz. Teşhis doğru da tedavi konusunda bir arpa boyu yol almış sayılmayız.

     Üye sayısı bakımından Türkiye'nin en büyük yetkili eğitim sendikası olan Eğitim Bir Sen Türkiye'de kitap okuma meselesini kendisine dert etmiş olmalı ki üç yıldan beri "Bir Bilenle Bilge Nesil" adlı çok faydalı bir proje gerçekleştiriyor. Aslında projeyi gerçekleştiren kurum, Memur- Sen'in bir gençlik teşkilatlanması olan Genç Memur-Sen'dir.

     “İlim, İrfan ve Hikmet Yolunda Şuurlu Gençlik “ düsturuyla yola çıkan Genç Memur-Sen; işine atanmış değil, işine adanmış nesillerin ihyası için çalışan aktif bir teşkilattır. Bunun tezahürü ve gereği olarak medeniyet mirasımızın geleceğe aktarılması için hareket eden Genç Memur-Sen, öğrencilerimizin okumasına çok büyük bir önem atfetmektedir. "Bir Bilenle Bilge Nesil" kitap okuma projesi bunun ete kemiğe bürünmüş ve somutlaşmış bir hâlidir.

     Bir Bilenle Bilge Nesil Projesi öğretmen, öğrenci ve kitap ekseninde yürütülen kıymetli bir çalışmadır. Her öğretmen bu proje kapsamında 10 öğrenciden oluşan kitap okuma halkaları oluşturarak gençlerimizin okuduğu kitabı birlikte analiz eder, daha sonra öğrenciler kitapla ilgili özgün kompozisyonlar yazar. Böylelikle öğrenciler farklı alanlarda kitaplar okuyarak yeni dünyalar ve yeni hayatlar keşfederler, sonra da bunlardan yola çıkarak yeni ve özgün metinler inşa ederler. Böylece dili kullanmasını öğrenir, yazma kabiliyetini geliştirir.

     Bir Bilenle Bilge Nesil Projesi 2017-2018 eğitim öğretim döneminde Genç Memur-Sen aracılığıyla tüm Türkiye’de uygulanmaya başlanmıştır. Söz konusu kitap okuma çalışması Trabzon Genç Memur-Sen teşkilatı tarafından da titizlikle uygulanmaktadır. Bu kapsamda üç kitap belirlenmekte, bu kitaplar öğrencilere bedelsiz verilmekte, dönüşümlü olarak okunmakta, okunduktan sonra da kitaplarla ilgili özgün metinler kaleme alınmaktadır. Bu metinler her ay Genç Memur-Sen'in belirlediği jüri tarafından değerlendirilmektedir.

     Genç Memur-Sen ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan protokol gereği 81 ilde düzenlenen “Bir Bilenle Bilge Nesil” kitap okuma ve kompozisyon yazma yarışması ödül töreninin Trabzon ayağı 13 Haziran 2019 tarihinde yoğun bir katılımla Hamamizade İhsan Bey Kültür Merkezi'nde gerçekleştirildi. Genç Memur-Sen’in hayata geçirdiği “Bir Bilenle Bilge Nesil” projesinin ödül törenine Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu Üyesi ve Memur-Sen Onursal Başkanı Ahmet Gündoğdu, İl Milli Eğitim Müdürü Hızır Aktaş, Çarşıbaşı Belediye Başkanı Mümin Nuhoğlu, Ortahisar Belediye Başkan Vekili Selahaddin Çebi, Memur-Sen Trabzon Şube Başkanı Mehmet Kara, ilçe milli eğitim müdürleri, ilçe belediye başkan yardımcıları, Genç Memur-Sen Trabzon Şube Başkanı Mesut Bekar, şube müdürleri, okul yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı.

     Kur’an-ı Kerim tilaveti ve İstiklal Marşı’mızın okunması ile başlayan program; proje tanıtım videosuyla devam etti. Trabzon Genç Memur-Sen Başkanı Mesut Bekar’ın konuşmasıyla devam eden ödül töreni , Memur-Sen Trabzon İl Başkanı Mehmet Kara, Ortahisar Belediyesi Başkan Vekili Selahaddin Çebi, Çarşıbaşı Belediye Başkanı Mümin Nuhoğlu ve Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu Üyesi ve Memur-Sen Onursal Başkanı Ahmet Gündoğdu'nun projeyle ilgili kıymetli konuşmalarıyla devam etti.

     Trabzon’daki ortaöğretim okullarında öğrenim gören üç bini aşkın öğrencinin katıldığı yarışmada 364 öğrenci ödül aldı. Yapılan değerlendirme sonucunda Gazi Anadolu Lisesi öğrencisi Sude Ünver birinciliği, Gazi Anadolu Lisesi öğrencisi Muhammet Tanışma ikinciliği, Mahmut Celaleddin Ökten Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi Rüveyda Buse Mutlu da üçüncülüğü elde etti. Yarışmada birinci olan öğrenciye Umre ödülü, ikinciye Balkan gezisi, üçüncüye GAP turu, 100 öğrenciye Çanakkale ziyareti, 61 öğrenciye bisiklet, 200 öğrenciye hediye çeki, proje danışman öğretmenlerine de Batum gezisi ödülleri verildi. Bu güzel ve anlamlı projenin gerçekleşmesine katkıda bulunan herkese çok teşekkür ediyoruz.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
beklenen Nesil
Hayatı Anlamlı Kılmak
Atatürk ve Cumhuriyet
Şehidimin Son Örtüsü Bayrağım!..
Tek Millet Tek Yürek
Yurdumun Bayramı Nevrûz
İrfan Ordusu Yahut Öğretmenler
Her Eve Bir Kitaplık
Kusur Aramak
Özgür Yaşamak... Ama Nereye Kadar?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölümünün 16. Yılında Türkülerin Efendisi Erkan Ocaklı
Şehadetinin 29. Yılında Batı Trakya Türklerinin Yolbaşçısı: Dr. Sadık Ahmet ve Davası
Vahşet Çağının Vicdanı: Aliya İzzetbegoviç
Anadolu Âşığı Bir Gönül Adamı: Sabahattin Eyüboğlu
Şair Nurettin Özdemir'le Trabzon Lisesinde Bir Gün...
15 Temmuz Gecesi Tankların Önünde Yatan Yiğitler Vardı
102. Sene - İ Devriyesinde 30 Ağustos Zafer Bayramı
Türkçenin Berrak Sularında…
dünden Bugüne Malazgirt Zaferi ve Edebiyatımızdaki Yeri
Vali Recep Yazıcıoğlu ve "Köprü"nün Hikâyesi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Senin Olan Sana Gelir (Manzum Reçeteler - 1) [Şiir]
Sen Kurtuldun, Bizler Öldük [Şiir]
Ümmetin Yetimleri [Şiir]
Kıyameti Bekle Bir Gün! [Şiir]
…... Gecenin Kanat Sesleri…... [Şiir]
Derbeder [Şiir]
Sen Hep On Beş Yaşındasın! [Şiir]
Berceste Mısralar - 310 [Şiir]
Zihnimiz İşgal Altında [Şiir]
Kıyameti Bekle Bir Gün! [Şiir]


M.NİHAT MALKOÇ kimdir?

NİHAT MALKOÇ’UN BİYOGRAFİSİ Beş çocuklu bir ailenin en küçük ferdi olarak 1970 senesinin 1 Haziran’ında Trabzon’un Köprübaşı ilçesine bağlı Gündoğan Köyü’nde hayata “Merhaba” dedi. İlkokulu komşu köy olan Güneşli Köyü’nde okudu. Orta ve lise öğrenimini Köprübaşı Lisesi’nde tamamladı. En büyük emeli iyi bir hukukçu olmaktı. Lise son sınıfta girdiği üniversite imtihanında KTÜ/Fatih Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü’nü kazandı. Dersaneye gitme imkânı ve zaman kaybına tahammülü olmadığı için kazandığı fakülteyle yetindi. 1992 yılında okulu bitirdi. İlk göz ağrısı olarak nitelediği Gümüşhane’de beş yıla yakın öğretmenlik yaptı. Her geçen gün öğretmenliği daha çok sevdi. Artık öğretmenliği bir tutku olarak görüyor. Vatan borcunu İstanbul’da Kara Kuvvetleri Lisan Okulu’nda Yedek Subay Öğretmen olarak onurla yerine getirdi. Bu peygamber ocağında yüzlerce yabancı subaya güzel Türkçe’mizi öğretti. Ankara’da girdiği sınavı kazanarak Akçaabat Anadolu İmam-Hatip Lisesi’ne Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni olarak atandı. Burada iki yıl görev yaptı. Daha sonra girdiği yazılı ve sözlü imtihanı kazanarak Türkî Cumhuriyetlerden Türkmenistan’ın başkenti Aşkabat’a,üç yıl görev yapmak üzere, öğretmen olarak gönderildi. Burada Mahdumkulu Türkmen Devlet Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’nde ve İlâhiyat Lisesi’nde Türk Dili öğretmeni olarak çalıştı. Yine Aşkabat’ta Türkçe Öğretim Merkezi’nde(TÖMER) bir yıl boyunca değişik milletlerden kişilere Türkçe’yi sevdirerek öğretti. Şu anda Akçaabat’a bağlı Derecik İlköğretim Okulu’nda görev yapmaktadır. Bugüne kadar,en büyüğünden en küçüğüne kadar onlarca dergi ve gazetede fikrî,edebî,felsefî ve kültürel konularda yüzlerce yazı ve şiir yazdı. Bu yayın organlarından Türk Edebiyatı,Türk Dili,Bizim Çocuk,Çınar,Bizim Azerbaycan,Anadolunun Sesi,Üniversitelinin Sesi,Türkiye,Bizim Okul,Şenliğin Sesi,İnsanlığa Çağrı,Yeni Sesleniş,Gençliğin Sesi gibi dergilerde;Türksesi,Demokrat Gümüşhane,Kuşakkaya,Ortadoğu,Yeni Mesaj,Hergün,Candaş,Edebiyat,Bolu Üçtepe,Akçaabat Yeni Haber,Karadeniz Olay,Hizmet gibi gazetelerde yıllardan beri deneme,makale,fıkra ve şiirler yazmaktadır. “Bizim Okul” isimli kültür,sanat ve edebiyat dergisinin Yazı İşleri Müdürlüğü’nü yaptı. Kültürel organizasyonların çoğunda aktif olarak görev aldı. Sevgi,Dostluk ve Kardeşlik konulu şiir yarışmasında birincilik,Trabzon Belediyesi’nin düzenlediği Çevre ile ilgili yarışmada birincilik,yine aynı belediyenin düzenlediği “İki binli Yıllara Doğru Trabzon” konulu makale yarışmasında mansiyon,Akçaabat Belediyesi’nin değişik zamanlarda organize ettiği şiir yarışmalarında birincilik,ikincilik,üçüncülük ödülleri kazandı. Karadeniz Yazarlar Birliği kurucularındandır. Halen bu birliğin üyesidir. Bunların yanında elinin altındaki öğrencilere rehberlik ederek ve bizzat örnek olarak,onların da pek çok kültürel yarışmada ödüller almasına zemin hazırlamıştır. İkisi kız,biri erkek olmak üzere üç çocuk babasıdır.

Etkilendiği Yazarlar:
Necip Fazıl Kısakürek,Mehmet Akif Ersoy,Yahya Kemal Beyatlı


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © M.NİHAT MALKOÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.