Bu kitap çok gerekli bir açýðý dolduruyor. -Moses Hadas |
|
||||||||||
|
Eksiði tamamlar, tamam olaný eksiltiriz. Yani boþu doldurur, doluyu boþaltýrýz Doðanýn yaptýðý da budur. Doða bunu hem kuantum düzlem de kuantum zamanla yapar. Hem makro düzlemde makro zamanla yapar. Tüm olgu ve olaylar bu gerilim alaný içinde enerji dönüþümlerine neden olur. Ýçimizde, biliþti düzeyle bu iþi üzerine alan organ, amigdaladýr. Her genellik bir özellik içerir. Her özellik te bir genellik içinde baðýntýdýr. Felsefeci özel olanýn genel olanýdýr. Geneli genel olarak, özel olmadan bilmedir. Genel olanýn özel olaný da geneli bilmeden özeli bilen olmakla uzmanlýktýr. Beynin nasýl iþlediðini doðal genel yasalar üzerinde felsefe olarak belirtmekle beynin özel çalýþmasý olan uzmanlýk alanýna girmeyeceðim. Bu, benim iþim de deðildir. Bir uzman, felsefecinin bildiðini bilmediði gibi özel bir ilgi alaný deðilse uzman felsefeci de olamaz. Felsefeci gibi konuþursa yanýlýr ve yanýltýr. Týpký bir felsefecinin iþin uzmaný gibi konuþup yanýlýp yanýltmasý gibi. Uzman ile felsefecinin metotlarý çok farklý olunca söylem sonuçlarý da çok farklýdýr. Uzman alanýna iliþkin konuþup felsefe yapsa da bu düþünce felsefe deðildir. Oysa felsefeci bir düþüncesini söylerken birçok bilim dalýna baðýntý kýlan öze sahip düþünce olmakla ve özelde de hiçbir bilim dalý gibi dil ve söylem olmamakla felsefedir. Bir felsefeci de özel alaný uzmaný gibi bilmez ama sýnýf geçecek kadar olur olmaz durumla alana iliþkin az çok bilgisi vardýr. Neyse konumuza geçelim. Beyin makro dünyaya ait bir biçimleniþ iken beynin iþleyiþi mikro dünya gibidir. Makro ve mikro dünyanýn hali icabý týpký din adamlarý gibidir. Din adamlarý zihnen beynin kendi kendisine düþünmesi olan beyinin bütüne erici niceleyicileri tamamlayamamasý nedenle sanal firari ilikle groteski (mikro) süreci yaþarlar. Yine din adamlarýnýn mikro alemli groteski süreci, yalýn insan sürecidir. Yalýn insan tipi totem yapýyý, sosyal birlikleri oluþmazdan önceki, belirip kaybolan kiþi düþünmesidirler. Yani asalak din adamlarý biliþsel olarak kiþisi bir groteski düzlem alemini yaþarken, tüketme açýsýnda kolektif düzenin ortak akýl nimetleri içinde olmakla somut tüketirler. Din adamlarý ortak akýl görünümlü, groteski iliklerdir. Ýþte makro dünyadaki beyinin iþleyiþi de böyle. Makro dünya kuantum görünümlü en az iþleyiþ iken somut olarak kuantum üstü zamanla en çok iþleyen som gerçekliktir. Oysa beyin kuantum üstü som gerçeklik iken bu gerçeklik baðýntýlý iþleyiþ ile beyin kuantum altý zamana göre çalýþan akýl almazlýktýr. Yani kuantum altý süreç “kolektif bilinçli olmayan kiþisi bilgisizlik nedenle akýl almazdýr”. Kuantum süreci kiþi aklý asla ve hiçbir zaman bilemez. Kuantum süreç, kolektif akýl olan ortak bilinç ile bilinir. Yani beynin varlýðý büyük oranda Planck zamanýnýn üstündeki süreçlerle vardýr. Ama beynin iþleyiþi Planck üstü makro zamana göre deðil, neredeyse Planck zamanýna göre olmakla çok hýzlýdýr. Planck zaman kuantum yasalýdýr. Oysa beyin makro dünyada makro yasalala ama kuantum imaja göre çalýþýr. Beyin imajdan çalýþýr. Beyin özdeksel izlekl okuyup imajlar alýr. Ýmaj kuantum zamanla bire bir ayný deðil ama kuantum zamandan devime göre tasarýlý olmakla düþünceyi kuantum zamana en çok yaklaþtýran bir tamamlayýcý deneysel araçsallýktýr. Týpký metabolizmamýz gibi nasýl metabolizma hem makro düzlemlidir beyin gibi hem de makro düzlemli vücut zamanýna göre çok daha hýzlý çalýþmak zorundaysa beyinin düþünmesi de beyin zamanýna göre deðil Planck zamanýna göre bir öykünmedir. Beynin bu tarz bir çalýþma göstereceði mantýðý olan kuantuma öykünme çýkarýmý bana özgü, benim mantýðýmdýr. Týpký yazýlarým içinde bana aitlik açýklamasýný yapmadýðým, diðer söylemlerim gibi. Din adamlarý kolektif süreç içinde gayet olaganlýklaalýþýlmýþ sýradan bir durumun içinde kolektif emekler olan nimeti tüketirler. Burada nimet söylemi aslýnda her zeka yaþý seviyesindeki kiþisel anlayýþa hemen açýk olmayan kavrayýþtýr. Herkese ayný durumla açýk olmayan bu kavrayýþýn içindeki NÝMET algýsý toplumcu yapý içindeki kolektif birim zamanlý emeðe duyulan kiþi anlamlý saygý ve minneti ifade eden bir söylemdi. Nimet kavramý çocuksu anlamalarla günümüzde de bire bir böyledir. Kiþi zihin geliþimi kolektif ortak akýldan kopuk bir yoksun oluþun düþünmesi ile kiþi groteski düþünme düzlemi içindedir. Bu nedenle bütüne ait eksiði uyduruk kendi hayalleriyle tamamlayan din adamlarýnýn kiþisi akýllarýnýn, kuantumu anlamasý, olanaksýzdýr. Din adamlýðý zaten düþünürken kolektif ortalama akýldan yoksun oluþla düþünür. Kolektif yaþam ve kolektif akýl da kolektif birim zaman olmakla, kolektif birim zamanlý bu süreçler kuantum dünya iþleyiþini andýran bir iþleyiþi ile “ne olduðuna belirsiz” dediði kuantum zamana öykünen bir akýþtýr. Hiçbir zaman ne kolektif yaþam, ne kolektif akýl, ne kolektif birim zaman ne paydaþlýk ne üretim ne üretim iliþkisi ve ne de üretim hareketi kiþisi tavýr deðildir. Kiþisi kolektif düþüncedir. Kiþisi kolektif eylemdir. Kiþisi kolektif beceri olmakla kiþisi beceri olamaz. Kolektifi kiþisel beceridir. Kolekktifi kiþisel beceri olmasa, kolektifi beceri de ortaya konamazdý. Kolektif donanýmýn kiþi becerisi üzerinde ortaya çýkmasý þuna benzer. Kuantum nükleer güç, ancak ve ancak kuantum ölçekli 1010 gibi bir deðer içinde ortaya çýkar. Bu ölçekli bir küçüklük te ancak ve ancak kuantum devinme içinde ortaya çýkar. Kuantum devinme bu ölçekte bir mesafeyi ortaya koyuyor. 1010 olan bu aralýkta kuantum zaman nükleer güç olarak beliriyordu. Kuantum devimli 1 saniyenin 10 -43 de biri olan parça zaman, katodurdesilyonda bir birim olan zamaný destekliyor. Ve bu katodur desilyon da bir deðer içindeki 10 -10 milyarda bir aralýktaki zaman da kuantum zamaný güçlü çekim kuvveti olarak destekliyordu. Kuantum devim akýl almaz küçük mesafeleri belirliyordu. Belirlenen bu tür devimsel aralýklardan birisi de içine hapsettiði parça kuantum devimli zamaný bu aralýk içinde güçlü nükleer kuvvet olarak belirliyordu. Yani belirleyen, belirlediði ile belirleniyordu.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |