Bir ülke bağımsız olmadan, bağımsızlık da erdem olmadan ayakta duramaz. -Rousseau |
|
||||||||||
|
Bir adam eşyaları, çocukları ile kaldırımda bekliyor Haciz sona ermiş, avukatlar polisler gidiyor Başka bir adam haykırıyor "Vatan" diyor kürsüde "Millet" diyor Çocukları, eşyaları ile sokağa atılan adamın vatanı artık belki de bu sokak kaldırımı Kırçıllı sakallı, sarıklı hocalar tarihi yapılarda haykırıyor İnsanlara bilmedikleri dilden, bilmedikleri efsaneden binlerce yıl öncesi geçmişten sesleniyor, umutlar dağıtıyor Ölmeden bu insanlara ölümü anlatıyor Yavaş yavaş öldürerek Sanki doğmak "Suç" ölmek "Ceza" Buna karar veriyor, mağaranın en dibinde, karanlıkta yaşayanlar Rütbeleri, üniformaları taşıyan çobanlar, sopalarını çok sert kullanıyor sürüyü hizaya getirmek için Belki de sürü sahiplerinden daha fazla maaş almak için Sürü korkak, kaderine razı, yeter ki karnı doysun, çiftleşsin Koyun postu içinde, kurtlar dolaşıyor sürüde Bir anda yüzlerini gösteriyor, kurtlar, çakallar Cinayetleri ile sapıklıkları ile vahşilikleri ile Kardeşlik diyorlar Bir düğünde onlarca kişiyi öldürenler Bir ağaç yüzünden, bir tarla yüzünden onlarca insanı otomatik tüfeklerle kurşuna dizenler Üstelik adaleti biz sağlarız ve biz kanunuz, biz güvenceyiz diyen rütbeliler onlara bu tüfekleri verenler Sonra mezarlıkta hep beraber gözyaşı dökenler de yine onlar Rütbeli adam: "Vatan sağolsun" diyor... Öldürenler "Hepimiz kardeşiz"... Sarıklı hoca "Allah'u ekber, yeriniz cennet" diyor... Sürüdeki kurtlar ağlıyor, feryat ediyor, gözyaşı döküyor Bayraklar elde, marşlar ağızda coşkuyla söylüyor şarkıları, türküleri sürü sahibi kodamanlar Hoca ile rütbeli adam, sürüdeki postunda saklanan kurt ile Sürü üstelik çok mutlu oluyor Bunları gördüğünde el ele Sürüdeki kuzular aşk arıyor, sevgi arıyor. Vahşet ortasında. Bilmedikleri, öğrenmek istemedikleri bu dünya da Kuzular tazedir, etleri lezzetlidir Buluyor onları, sürüdeki kurtlar, çakallar Hemde hiç çaba göstermeden, zorlanmadan Sürü artık sürülükten çıkıyor, yavaş yavaş Sona doğru ilerliyor belki de Sürü belki de artık kurtlar sürüsü oluyor ama kimse farkında değil Ama, farkına varanlar da oluyor, elbet Rütbelinin, kodamanın, hocanın, ağlayanların kurt olduğunu bilen biliyor Şimdiler de kurtlar bu bilenleri arıyor parçalamak için Kurt kuzu - Kuzu kurt Sürüde bir hayli karışık Zor işimiz Çok zor. Öyle de bir zor ki...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şenol Durmuş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |