..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim. -Cervantes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Savaş ve Afetler > Osman AKTAŞ




19 Mart 2020
Yakın Çekim Faraziye  
Osman AKTAŞ
Kor/ona... Tedavisi olmayan bir tür virüs... Çin’de ortaya çıktı ve Afrika kabileleri haricinde bütün dünyayı sardı. Çok ilginçtir ki, Afrika kabileleri muhtemelen her hangi bir göksel dine bağlı da değiller... Bir bilimsel yanlışlık yapıyorsam özür dilerim.


:ABFB:
Kor/ona... Tedavisi olmayan bir tür virüs... Çin’de ortaya çıktı ve Afrika kabileleri haricinde bütün dünyayı sardı. Çok ilginçtir ki, Afrika kabileleri muhtemelen her hangi bir göksel dine bağlı da değiller... Bir bilimsel yanlışlık yapıyorsam özür dilerim.

Ben öncelikle sömüren ülkelerden başlayarak, neler yaptıklarına bir göz atmak istiyorum.

Virüs Çin’de çıktığına göre Çin’den başlanmalı diye düşünüyorum. Benim bildiğim 1990 yılından bu yana sürekli Uygur özerk bölgesinde insanlar öldürülüyor. Ne biz, ne de dünya da başka bir millet çıkıp da ölen insanların neden öldüğünü ne merak ettik, ne de durdurulması için herhangi bir çabada bulunduk.

Yine 1990-2000 yılları arasında soykırım yaşanan Bosna Hersek’de aynı devletler hiçbir şey yapmadan beklediler ve bu soykırım sona erdikten sonra, güya, harekete geçtiler.

Afganistan önce Ruslar tarafından saldırıya uğradı, sonra Amerikalılar tarafından... Ki Amerika hâlâ Afganistan’da...

İran-Irak arasındaki savaşta, Irak, Amerika’nın, İran, Rusya’nın maşası olarak 7-8 yıl süren bir savaşla kendi toplumlarını yokluğa ve musibete sürüklediler.

İsrail-Filistin zaten yıllardır birbirini yok etme derdinde olan topluluklar gibiler...

Amerika’da ikiz kulelerin vurulma senaryosu ve Amerika’nın Irak’ı işgali...

Arap baharı denilen Amerika kışkırtmalarıyla ortaya çıkan tablo ve Amerika’nın istediği kişilerin ülkelerin başına geçirilmesi...

Libya, Mısır, Tunus, Cezayir, Yemen, Sudi Arabistan tarafından kendi içlerinde döktükleri kanlar...

Suriye... Esad’ın kendi yurttaşlarına uyguladığı zulüm... Sonra Amerika’nın demokrasi adı altında Suriye müdahalesi, Esad’ın değil, Suriye halkının zarar görmesi ve mülteci sorunu... Arkasından Rusya ve İran’ın duruma müdahil oluşu ve Esad’ın elinin güçlenmesi... Bu arada Avrupa ve Amerika menşei olan IŞİD denen yaratıkların canavarca hareketleri... Kuzey doğu Suriye’de Türkmenler, Kürtler ve özellikle en çok zulme maruz kalan Ezidiler...

Türkiye, Amerika’nın isteği gibi görülen bir tutumla kendi eliyle kuzey ıraktan topladığı çapulcuları kuzey Suriye’ye taşıdı ve bir süre sonra bunları terörist ilan ederek Suriye olaylarına müdahil oldu.

Türkiye’deki iç olayları ve mülteci sebebiyle yaşananları da saymıyorum.

İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya gibi Avrupa'nın önemli sömürücüleri de genelde Amerika, özelde kendi çıkarlarını ve pay alma limitini ayarlamada olağanüstü çaba sarf ettiler.

Ve virüs... İnsanların engellemeyi bırakın körüklediği bir dünya savaşı ve nükleer tehlikeyi Cenab-ı Hak Çin'in kirinden bir bela yarattı ve saldı. Şimdi ne savaş kaldı, ne petrol, ne maden paylaşımı... Her ülke kendi sınırlarına çekilerek acılarını yaşamaya başladı.

Bu tespiti ben yapmıyorum. İster Kutsal Kitap, ister Kutsal Kur'an; hangisine baksanız azgın topluluklar üzerine Allah salgın hastalık verdiğini görürsünüz. Çekirge ve karıncalar da cabası...


Ey dünya halkları! Seçtiğiniz insanların kime ve niye hizmet ettiklerini iyi değerlendirin. Hangi ülke olursa olsun, yöneticisi insana hizmet etmeli, kendine değil. Bunu gerçekleştirmeyen kişileri yönetimde tutmayın ki, Allah üzerinize musibet yollamasın.

Şimdi yapılması gereken bu musibeti en az zararla atlatmak... Sonrası sizin ellerinizde… Yerlerinden yurtlarından edilenleri, ölen çocukları, tecavüze uğrayan kadınları, köle olarak satılanları, evinden alınıp çocuğunun önünde öldürülen babaları düşünerek yönetici seçin.

Allah adaletten ve doğruluktan ayrılan topluluklara yardım etmez. Adil ve doğru olun ki, Allah sizden razı olsun.

Her kim ki, insanlık uğrunda bir şeyler yapmaya çabalıyorsa Allah razı olsun.

Allah hepimizin yardımcısı olsun.

19 Mart 20
Gölcük



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın savaş ve afetler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Feraset Zamanı
Kozumuz İnsan
"Ruhumda Sızı"

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
10 Kasım
Sefiller ve Sefilliğe Kefiller
İslam ve Rejim
Millet Olmak İçin Toplumsal Değerler
İrade ve Kudret
Çağın Ütopyası
Kanlı Temmuz
Bu Vatan
Yusuf Kuyusu Ya da Milli Eğitim
Vicdansız Medya Cahil Toplum

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Veda Partisinde Veda Hutbesi [Şiir]
Düş Geçiti [Şiir]
Saat Gökyüzüne Yaklaşıyor [Öykü]
Efsun [Öykü]
Sevgi Ya da Aşk Algısı [Deneme]
"Korkma Sönmez... "" Şairi [Deneme]
Aşkın Tarifi [Deneme]
Doğanın Çılgın Yaratığı ve Aşk [Deneme]
Bugün 23 Nisan [Deneme]
Eros'a Rekabet [Deneme]


Osman AKTAŞ kimdir?

1965 Erzurum doğdu. Gazi üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, TDE bölümünden mezun oldu. Sırasıyla Van, Bartın, Antalya,Bursa, Ankara, Bodrum'da öğretmen olarak görev yaptı. Halen Kocaeli'bde görev yapmakta. yaklaşık 40 yıldır şiir,öykü ve eleştiri yazıları yazmakta. Eserleri: 1. ayArsız; Uludağ Yayınları 2007 (Şiirler) 2. bermudayı tek geçmek; Cinius Yayınları 2016 (Şiirler) 3. AsiMilat(ör); Cinius Yayınları 2017 (Politik Denemeler) 4. (D)OKU(N)MUŞTUK; Cinius Yayınları (Kitap Eleştirileri) 5. cennet cazgırları; Cinius Yayınları 2017(Şiirler) 6. çorak düşler ülkesi; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 7. Yağmur Yankıları; Artus Yayınları 2018 (Öyküler) 8. Sessiz Çığlık; Cinius Yayınları 2018(Kitap Eleştirileri) 9. dar vakitte aşk; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 10. Âşık Hüseyin Fizâhî; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 11. Şuaraya Elhan Olmak; Cinius Yayınları 2019 (Şairler Üzerine Denemeler) 12. ναυάγιο αγάπης (enkaz-ı aşk): Cinius Yayınları 2019 (Şiirler)


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Osman AKTAŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.