..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir deliyle aramda tek bir ayrım var. Ben deli değilim. -Salvador Dali
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




16 Ekim 2021
Kurucu İnşanın Temelindeki Kolektifi Oluşumlar 16  
Bayram Kaya
Suya girenin ıslanması gibi soğukta olanın üşmesi gibi kolektif alan da kolektif alan içindeki kişilere işleyimle olan bir tahrik gücü yükler. Tahrik gücü neydi? İçinde olduğunuz bir duruma harcadığınız işgücü enerjinin; içinde olamadığınız diğer durumla olan işgücü enerjilere karşılık olmasıydı. İşte kolektif alanın estirdiği bu manyetik akı, üreten kolektif alan içinde yokuş yukarı olan enerjiyi kişilere yükler. Kolektif enerji tahrik kuvvetinden doğan güç ile kişilere depo enerji etkisi yapar. Tahrik kuvveti depo enerjiden karşılanması olan bir kolektif alan etkisidir. Tahrik gücü ürettiğinize karşılık, üretmediklerinizle var. Tüketip kullanımlarınıza karşılık tüketip kullanmadıklarınızla vardır.


:FDD:
İnsan zihni de bütün olan bilgi enerjiyi an sal parçalarına bölerek anlam eşletmeleriyle anlar. Anlam olanda, anlam eşleşmesi yapanda enerjinin birbirine fark durumla salınımlı potansiyel enerji düzeyi olmalarıdır.

Bu potansiyel enerji düzeyi o olgu ve oluşun kapasitesini kübik değerlerini oluşur. Bu kapasite bizde şema, çizim modülasyon gibi anlam eşleşmeleri olmakla enerji kişinin öznesine im, imge ve imaj tipi enerji parçacıkları olarak yansır, geçişir. Ve bir başka enerji türü olan zihnin protein kalıplarına dönüşür.

Yansıyan, imajdan resmedilen (protein kalıplarına çevrilen) bilgi; o öznenin biliş ve davranışça yol haritası olmakla bilgi kişiye; pusula eylemli davranışça diyagramlardır. Kolektif alan ve girişmeleri bir enerji ve enerji düzenidir.

Bu enerji düzeni kişinin temel durumlu sağlama gereksinimlerinden olan parçalı bilgi olup; bileşimin gücüyle bir akış ve akışa karşı parçalı firen etkileri nedenle bileşim çevresinde (EMK) enerji biriktirir. Kolektif ortama etki edip yaptıran kuvvet bununla doğal ortamdan yalıtılan doğal etkilerdir.

Sürecin akan enerjisiyle akışı durduran frenleyen sürtünme kuvvetinden kaynaklı elektro motor kuvveti (EMK) imge, imaj şeklinde kişi bilincine yansıyan bilgi modülasyonlarıdırlar.

Böylesi kılıktan kılığa enerji koşulları olan devim ve davranışlar içinde ve çevredeki başlangıç koşulları içinde kimi hayat aç kalmakla göçer. Bu göçüşle hayat dış çevreyi, dış mekânı değil ama yalıtımla olan iç dünyasını yeni çevreye göçtürür. Göçerler iç dünyasıyla bile sürü etkileşmeli enformasyonları da beraberlerinde göçtürürler.

Veya hemcinslerimizde olduğu gibi hemcinslerimiz totem yapılı kolektif alan bilgisini ve modülasyon imajlı yöneylemeler olan totemdik soyut çizim veya şemaya dek diyagramdı öznel imajlı enerjileriyle birlikte göçerler. Soyut olan enerji somut inşanın üniforman bir yaptıran ve taşıyıcı bilgi kaynağıdır.

Somut olan enerji biçimleri soyut olan boşluk enerjisi üzerinde soyut üs sel durumla; şekil, çizim ve şema diyagramdı enerji parçacıklarıyla enerji; paket bilgi ya da bilgiye örnek biçim kalıplarıdırlar.

Varlık yoklukla, somut soyutla, boşluk dolulukla vs. vardı. Somut eylemli enerjinin soyut biçimi, boşluğun enerjisidir. Somut doluluksa, soyut boşluktu. Somut enerji; imaj ve çizim bindirişti üs sel diyagramlarla veya yalın olarak soyut enerjiye dönüşür.

Soyut enerji yani boşluğun soyut parçacıklı enerjisi; taşınan somut ortamlı bilgi enerjisine aktarımla, girişir. Soyut enerji bilgi taşıyan bindirişin imaj biçimi ruh-eter türü anlamla enerji biçimi somut enerjiyle girişir. Böylece bu tür frekans salınım durumlar etkisiyle somut enerji de biçim alır.

Üs sel durumları içindeki bir salınımın genliği, dalga boyu sıklık ve genişliği diğer bir frekansa bağlı dalga boyu genlik geçişmesine boşluk doluluk, girişme veya girişememe alanını oluşturmaktadır. Müesses inşa da dediğimiz kurucu inşa kolektiftir.

Kolektif alan kişi davranışlı salınım genlikleriyle iç içe geçişen girişmelerdir. Aç insanın salınan frekansları savunma durumunda olan kişinin salınım frekansları arasındaki boşluklu tanecikli kısımlarla girişen eylemiyle kolektif ortamın işlerge kuvveti dediğimiz tahrik enerjisini ortaya koymaktadır.

İşlerge tahrik kuvveti kişilerdeki yalıtımlı öze gönderle olma üzerine kolektif bir öz göndergeye sahiptir. İlk kolektif inşanın kolektif öz göndergesi içinde DİLENCİLER yoktur. Yoksulluk olmadığı için yoksula yardım, yoksula sadaka, fitre, zekât vs. de yoktur.

İlk kolektif inşalar çocuk, yaşlı, güçsüz, hasta vs. olmayan organizeni bir emek gücü ile hep birlikte farklı işleyime dek işlerce tahrik kuvvetleriyle davranılmakla hep birlikte eylemlerdi. Yavrular, güçsüzler, cinsellik kişinin sosyal ilişkisi içinde kolektif ortam içine geldiler.

Temel ihtiyaçların doğada karşılanma süreci işleyim kuvvetlerinin organize edilebilme çeşitliliği olarak; hasta, yaşlı, güçsüz, çocuk dışında kalan kişilerle HEP BİRLİKTEYDİ. HERKESLE BİRLİKTEYDİ. NİMETTE DE KÜLFETTE DE HEP BERABERDİ.

Bunların böyle olduğunu köleci sistem içine düşen ayrımlarla anlayıp; birlikte olmayanla birlikte olanı birbirinden köleci sınırlarla ayıracaktık. Köleci parçalar kolektif inşa üzerine olmakla kolektif anlamdan tersine dönüşümlerleydi.

Doğada yararlanış nasıl tüm canlı cansız herkesleyse; KOLEKTİF ALAN İÇİNDE, KOLEKTİF EMEKLE DOĞADA KARŞILANANLAR DA KOLEKTİF EMEKLE ÜRETİMİ YAPILANLAR DA ÜRETİM HAREKETİ KAPSAMINDA OLAN VE ÜRETİLEN DEĞER HERKESLE HERKESİNDİ. Yaşlıların, güçsüzlerin, çocukların paydaşlığı, kolektif alan öncesi sosyolojinin, hayatın türsel oluşa bağlı olan frekans etkisidirler.

Buradaki ölçü ve sınırlama; anlam çıkarma ve yorumlama KOLEKTİF EMEĞİN BELİRLEYİCİLİĞİYDİ. Bir şey kolektif emekleyse yani bir şeye kolektif emek sinmiş olarak geçişmişse ve doğada olup bitenler hiç kimsenin emeğiyle değilse bunlar herkesle yararlanıştı.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.