..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Işık verirseniz, karanlık kendiliğinden yitecektir. -Erasmus
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > GAYE DİLEK GEZER




29 Mart 2022
Ego Deneyi/mi  
deney, deneyim, ilişkiler

GAYE DİLEK GEZER


Merhaba özüm! Özünden kaybedenler sadece bir bedenden ibarettirler. Bizler ki yaratılmışların en yücesiyiz. Unutmayalım ki gün gelecek tüm sesler kesilecek ve biz sadece amellerimizin sesini dinleyeceğiz. En yüce ses vicdanın sesidir o öyle bir sestir ki sessizliği bile sağır eder ve kötü kişileri kendi karanlığına gömer. Dilerim ki aydınlıkların nuru bir gün tüm kötülükleri, şiddeti, nefreti, haksızlıkları ve hileyi, her şeyi gömer geriye sadece insanlığın yeniden var olduğu o güzel günler doğar ve bizler ego deneylerinin deneği değil, ego deneyimlerinin en ’’erdemli’’ yanı ve de kazananı oluruz.


:GFB:
EGO DENEYİ/Mİ

Teknolojinin baş döndürücü bir şekilde geliştiği bu çağda bizler deney ve buluşlarla ilgilenmemiz gerekirken mizahı zekâda değil bel altında ve kavgada, deneyi ise aşkta kullanıyoruz. ‘’Ego deneyi’’ diyorum ben buna. Bir kirletmediğimiz aşk ve sevgi kalmıştı o da kirlendi sonunda. Kişisel çıkarlar, hevesler, nefisler havada uçuşuyor ve de aşklar üç kuruş çıkara bile satılıyor. Aşkın modern çağdaki tanımı ‘’tüketilen heves, katledilen nefes ’’olmamalıdır. Bu kavramlar hayatımıza o kadar güçlü girdi ki aşkın ve sevginin gerçek manasını unuttuk.
Nedir arkadaş sizin kendinizle derdiniz?
Kendini var edemeyen insan bunun vebalini başkasının canına kastederek, onu yok ederek çıkartıyor düpedüz ’’ego savaşına’’ giriyor. Sen bana acı çektirdin sen de çek şeklindeki düşünceye mantık denemez bu düpedüz nefis esaretidir. Bu yapıdaki kişiler özellikle de kendini sevmeyen, sevgiye muhtaç karşı cins için ne yazık ki büyük bir tuzaktırlar.
Kendimizi sevip saygı duymalıyız ki o boşluktan birileri girip de ’’ ego hegemonyalarını’’ kurmasınlar. Zira sevgi ararken en çok da güveninden vurulur insan. Duygu ve aşk görünümlü silahlara sahip aşk katilleridir onlar çoğu insan içinse sadece bir liman.
Peki bu gidişatın sonu ne olacak?
Elbette ki evlilikler dolayısıyla aile kurumu derin hasarlar alacak. Sevgilim, kocam da mı bir katil? Sevgilim, karım beni aldatır mı? Şimdi iyi ama ileride canavara dönüşebilir mi? Şimdi iyi ama ileride sıkılır mı?
Onca sene güven veren biri bile sonradan bir bakmışsın psikopata dönüşmüş. Onca sene mütevazı davranan biri bir bakmışsın ne oldum delisi olmuş. İnsanları zorluk ve sorunlarda tanıyoruz aslında en çok da güçte ve de parada. Kişi eğer ki küçüklüğünde sevgiyle beslenemeyip aşağılık kompleksine sahip olmuşsa zamanında tamir edilemeyen bu yaralar ileride seni de yaralar. Reddedildiği için ya da kadını bir meta kendini de kadının sahibi olarak gördüğü için kaybedince kıskançlık cinayetlerine giren erkekler ve de en küçük yoksunlukta ilgiyi başka yerde arayan kadınlar da var. Reddedilmek, kaybetmek kişiselleştirilen duygular... Kimsenin kendi olmaya takati kalmamış oysa ki çözüm merkezli olacak kişi sorun merkezli değil. Kendine güven duymayan ve sevilmediğini düşünüp ruhsal olarak sarsılan bu insanların yarattığı toplumlardan sağlıklı bir gelecek elbette ki kurulamaz. Ahlak çökerse toplum da çöker bu konunun ciddiyetinin farkında mısınız?
O masalımsı aşkları özler herkes ve de hayalinde resmeder en çok da filmlerde görür diyecektim de vazgeçtim filmlerde bile kalmadı artık o Mecnun ve Leylaların tadı. Aşkın tadı yok gezinen sadece adı. Sevmenin sağlıklısı güzeldir dengede ve dengeli. Ne yazık ki kaldıramadık aramızdaki o en büyük engeli. Nedir bu engel peki? İletişim der susarım çünkü sesini değil sözünü yükseltmelidir insan. Duygu kontrolü şart öyle değil mi?

Dünyayı sevgi kurtaracak denir ben de diyorum ki özde, dengede ve sevgide, samimi olmak kurtaracak bilin ki.

Sevgisiz ve yanlış olacaksak yalnız olalım daha iyi zira yanlışlardan nice yanlışlar doğar. O halde özde özümüzde olalım, insan olmaya koşalım ve sonra da haykıralım:
Merhaba özüm! Özünden kaybedenler sadece bir bedenden ibarettirler. Bizler ki yaratılmışların en yücesiyiz.
Unutmayalım ki gün gelecek tüm sesler kesilecek ve biz sadece amellerimizin sesini dinleyeceğiz. En yüce ses vicdanın sesidir o öyle bir sestir ki sessizliği bile sağır eder ve kötü kişileri kendi karanlığına gömer. Dilerim ki aydınlıkların nuru bir gün tüm kötülükleri, şiddeti, nefreti, haksızlıkları ve hileyi, her şeyi gömer geriye sadece insanlığın yeniden var olduğu o güzel günler doğar ve bizler ego deneylerinin deneği değil, ego deneyimlerinin en ’’erdemli’’ yanı ve de kazananı oluruz.
Gaye Dilek GEZER.



Ana Karakterler:
aşk, ilişkiler, egolar, sır



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Geliştiri

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kitaplar Ölmesin
Biz Olmazsak
Leylim Ley
Bin Yalan Bir Doğru (Sohbet Tadında)
Diriliş Destanı Çanakkale
Bakış Açımızın Kelam/kalem Ucu
Kadına Bakışın Kör Noktası (Kadınlar Gününe Özel)
Sevgi - Li Edebiyat

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sessiz Konuşacağım [Şiir]
Gelir misin Yar? [Şiir]
Yaşama Bakış [Şiir]
Öteler Ötesinden (Manevi Şiir) [Şiir]
Nokta Tutulması [Şiir]
Acı Duymasın Kalbin (Öldürülen Kadınlara İthafen) [Şiir]
Sen Çanakkale'sin [Şiir]
Sen de Unutursun [Şiir]
Nedensiz Veda [Şiir]
Affet Sevdiğim (Mizahi) [Şiir]


GAYE DİLEK GEZER kimdir?

Gayretler bitmedikçe GAYELER, GAYELER bitmedikçe gayretler bitmez. Hiçbir yazımız paylaşılmadan gelişmez. VAR OLSUN güzel okurlar!

Etkilendiği Yazarlar:
Etkilenmeyi sevmiyorum ama Simyacı romanını ilk okuduğumda yok artık sanki ben yazmışım deyip yazarın burcunu araştırmış ve aynı burçtan olduğumuzu görmüştüm şaşırarak.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © GAYE DİLEK GEZER, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.