Yaşam hoştur, ölüm rahat ve huzurludur. Zor olan geçiştir. -Asimov |
|
||||||||||
|
Köleci yapı içinde ana babanın kendi çocuğunu bilme ve kendi çocuğuna miras aktarma mecburiyeti vardı. Çocuğa miras bırakıp bırakamama hususu kişilerin başlı başına bir kolektif vicdan meselesiydi. Ana baba mirası, kolektif yapılar gibi çocuğa iyi bir yarın bırakmanın düşüncesiydi. Bu tutum kolektif yapıların zorunluluk ilkesiydi. Yarın güvencesini ana babalar ya da köleci sistemler bulmamıştı. Lakin köleci ilişkiler içinde kolektif alana ait bu yükümlülüğü köleci sistem ana babalara yükledi. Bu yük yoksul kesim ana babalarına ağır geliyordu. Bu ağırlık ana babalarda tedirgin edici bir stres bozukluğunu oluşturmasıyla bu ruhsal bozulma ankesiyetenin ana kaynağından birisiydi. Köleci sistem kendi içinde "ana baba mirasını kutsayan, yeni bir eylem alanı“ açmıştı. Böylece “ana baba mirası" denen yeni süreci başlatmıştı. Vicdan ve eylemler bu açılan yol içinde taammüden ana baba miraslı; bu ana, baba, kardeş ve akraba cinayetlerinin de yolunu açacaktı. "Miras cinayetleri” bu yolda yürümenin bedeliydi. Kolektif sistemlerde miras kişisel yarara göre değil, kolektif yarara göre olan bir sistem çevrimiydi. Miras ta, kişilerin değil sistemin selametiydi. Kişilerin değil türün selametiydi. “Köleci sistemde miras” daha çok seçilmiş kişi ile kimi kişilerin yararına olan bir çevrimdi. Köleler de zaten efendilere mirastı. Köleci sistem içinde köleci sistemin ön gördüğü biçimde yeni bir eylem ve söylem alanları açılmıştı. Ön görülen yeni eylem ve söylemin hareket alanı da kimi kişilerin mülk sahipliğiydi. Kimi kişilerin de mülkten yoksunluğuydu. Köleci alan miras bırakanlara mirasçısı olmanın yeni eylem ve söylemleriydi! Köleci sistemin "mirası olma ve mirasçısı olma" eylemli söylemleri içinde, babalar kendinin olmayan çocuğu da kendi çocuğu olarak bilir olmanın, yanıltılması içinde olacaklardı. Kendisi hileci olan köleci sistem, kendisine açılan bu hileci tutuma karşı kendisinden olmayan çocuğa “zina çocuğu" diyecekti. Yani avamı deyişle köleci sistem içinde; "kişiler boynuz takınıp, boynuzu taktıracaklardı". Kader işte! Ana baba mirasçısı olmak üzere doğacak bir çocuğun kendisinden olmasını garanti etmek isteyen babalar; aldatmalara karşı önlem olsun diye yeni açılan ortam içine "zina ve veledi zina" suçunu ifade eden fiili eylem ve söylemleri de iyice belirteceklerdi.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |