Anlamak beğenmenin başlangıcıdır. -Spinoza |
|
||||||||||
|
Kolektif alan içinde ayrışma bileşme ve isim verme üzerinde gerçekleşen ikinci şimik hareket olan yaratma süreci de "üreten ilişkiler üzerine sağlamalardı". İkinci yaratma şimik hareket üreten ilişkiler olmakla şöyleydi. Kolektif bir alandaki üreten ilişki eğer buğday yetiştiriciliğiyse, bu durumda kendilikten şimik gelişme ve karşılığı olan bir konum eylem olarak şöyle sonuçları ortaya koyacaktı. 1-Buğday yetiştiriciliği bitişik zamanlı süreçti. Bitişik zaman içinde önce tarla ekime hazırlayacaktı. Tarlanın ekime hazırlanması işi bir ayrışmayı ortaya koyacaktı. 2- Sonra bu bitişik zaman içinde tohumu ekecek bir ayrışma ortaya konacaktı. 3-En sonunda da hasılatın biçilecek olduğu ayrışmayı ortaya konacaktı. Görüldüğü gibi her bitişik süredurumlar ayrışmakla sünen gerilim ortaya koymakla uyartılan, uyartım geriliminde boşalan transferleri içinde yapılan indirgenme yükleri üzerinde şimik madde psiko şimik madde hareketlerine dönüşüyordu. Böylece bitişik zamanlı buğday üreticiliği; sihirli bir el değmiş gibi ekende, dikende, biçende kendilikten üç parçalı şimik eyleme ayrışacaktı. Ve her bir üç parça eylem de sürüm zamanı, ekme zamanı, sökme zamanı gibi tek tek isimler alacağı bir durum düzeni içinde tekrar tekrar bir yaratılışı (ayrışma ve isim vermeyi) ortaya koyacaktı. Üreten ilişki türünden ki tarihsel yaratılış hikâyesi kendi var oluşunu ve sarmal gelişmesini; ilk tür kolektif alan yaratılması olan ayrışma organizesi içindeki isimlendirme sağlamalı birikimlere borçluydu. Sağlasan hareketli kolektif alan içindeki kolektif birim zamanlı yaratma süreci ortaya bir boş zaman etkinliği çıkardı. Bu yaratma giderek doğan üretim yapmanın motor şimik hareketini ortaya koyması nedeniyle oluşan ayrışma ve isim vermenin yaratıcılığıydı. İlk tip kolektif yaratılış içindeki ayrışmalar; besin bulma, yavru bakımı yapma, güvenlik gibi iş üretme bağlamında ortaya kondu. Sağlama yapmanın tüketme çekimi vardı. Doğada sağlama yapma işi ile oluşan besin bulma, yavru bakımı, güvenlik gibi organize ayrışmalar, tekraren sonuç bir kolektif yararlar üzerinde bileşimdi (ortak tanır bileşimdi). Kolektif dönem içindeki üçüncü tip yaratılış; üretim hareketi içinde, gruplar arası bileşimler üzerinde ayrışma ve isimlendirmelerle yapılan bir yaratma söz konusuydu. Üçüncü tür yaratma süreci içinde her bir totem mesleğine isim verilecekti. Totem mesleği üzerinde üreten bir itme hareketi nedenle gruplar meslekler üzerinde ayrışan bir ittifaktı. Bu ittifaklar totem mesleklerinin ortaya koyduğu sonuç yararın çekimi nedeniyle de tekrar birleşeceklerdi. Sonuç bir kolektif yarar üzerinde ki tüketim de ittifakı bileşimin bağlanım enerjisiydi.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |