Bilim şaşkınlıkla başlar. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Tesadüf, insanoğlunun var olduğuna inandığı; fakat kendini kaptırmaktan geri durmadığı bir hayal ürününden ibarettir. Yazık ki bunun bir hayal ürünü olduğuna insanları inandırmak da hayli zorlandığımız göz ardı edilmemesi gereken bir gerçektir. Bizim yaptığımız, inadına hayatımızı alt üst eden boşluk yüzünden uğramakta olduğumuz kayıpları görmezden gelmektir. Evet değerli okurlarım, bu yazıyı kaleme almama yaşadıklarımız tesadüf mü sorusunun ağızlarda sakız misali çiğnenmesi sebep olarak gösterilebilir. Bilinmelidir ki üzerinde yaşamakta olduğumuz bu hayatta, tesadüf diye bir şey yoktur. İnsanlar kendilerini kaptırmışlar bir hayale, sonunu bilmedikleri bir yolda yürümekte ısrarcı olmaya devam ediyorlar. Bindikleri cehalet gemisinin kendilerini nereye götüreceğini, nasıl bir sonla karşılaşacaklarını bilmiyorlar. Hayatlarında olumsuzlukların yer bulacağını düşünmeden bilinçsiz davranışlar sergilemekten geri durmuyorlar. Büyüklerimiz her zaman şu güzel sözü söyleyerek bizi doğru yola iletmek için önemli uğraşlar vermektedir. Onun için diyorum ki; en iyi yol, bildiğin yol sözü insanoğlunun zihninde bir pusula olarak kalmalıdır. Eğer insan yolunu şaşırırsa, kendini kaptırmış olduğu hayal ürünü olan tesadüflerle kaybettiği yönünü bulmasının mümkünatı yoktur. Çıkacak olduğumuz uzun bir yolda bizleri nelerin beklediğini, hayat boyu düşünmemiz lazım gelmektedir. Bahsetmekte olduğum düşünceleri beyinlerimize yerleştirmediğimiz zaman, bizim kendi yarattığımız kafa karışıklıkları tarafından yönlendirileceğimiz aşikar. Her zaman hayatımızda yer etmekte olan gerçeklerle yapmamız icap eden işimize adapte olmak, insan için en doğru olandır. Gerçekleşmesi mümkün olmayan hayallerin içimizdeki boşlukları doldurmasını beklemek de imkansızlıklar arasında kaybolacağımız anlamı taşımaktadır. Yaşamımızla alakalı tercihlerde bulunurken var olduğunu düşündüğümüz durumları değil, hayatımızın bir köşesinde yer bulan gerçekleri baz alarak harekete geçmemiz gerekmektedir. Biz bunları düşünerek yola çıkmadığımız takdirde, baştan kendimizi ışığa hasret kalacağımız sonsuz bir karanlığın ortasına bırakmış oluruz. Bahsetmekte olduğum ıssız karanlığın adının cehalet olduğu, etrafını görmesi gereken açıdan görenler tarafından bilinmektedir. Cehalet yolunda atılmakta olan adımlardan bir tanesi de insanların körlüklerine sebep gösterilen, yaşamlarının bir parçası haline getirmekten vazgeçmedikleri tesadüflerdir. İnsanların sakız misali çiğnemekte ısrar ettikleri gördüklerimiz, tesadüf mü sözcüğüne şu güzel sözün karşılık olarak verildiği bilinmektedir. Anlaşılması icap eden önemli bir şey olduğu bilinmelidir bu hayatta, tesadüf diye bir şey yoktur tevafuk vardır. Bu güzel sözün hayatın bir parçası haline getirilmesi için elimizden gelen her şey, eksiksiz bir şekilde yapılmalıdır. İnsanlar yukarıda sözünü etmekte olduğum sakızı çiğnemeye devam ettikleri müddetçe, kapılmakta oldukları hayallerden kurtulmaları, imkansız bir hal alacaktır. Onun için diyorum ki insanları tesadüf denilen hayalin varlığından kurtarabilmek için yaşamakta olduğumuz hayatın tesadüflerden ibaret olmadığı fikrini, zihinlere aşılama yoluna gidilmelidir. Bizler zihinleri bulandıran bu tabunun yıkılmasında başarıya ulaşamadığımız takdirde, cehaletin elinde insanların esir olduğunu görmek, hayatımızın bir parçası olacaktır. Beyinlerde büyük boşluklar yaratmakta ben yoluma devam edeceğim diyen tesadüf tabusunun yıkılıp sonlandırılmasının yine bizim elimizde olduğu, akılların bir köşesinde bulundurulmalıdır. Tesadüf denilen şeyin olmadığı bilincine varması için insanoğlunun tevafuk bilinci ile özdeşleşmesi gerekmektedir. Bahsetmekte olduğumuz bilince varılmaması, insanoğlunun hayal dünyasında yaşamaya devam edeceğini göstermektedir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |