..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kitaplarla dolu bir oda, ruhlu bir beden gibidir. -Cicero
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Suçbilim > Ahmet Zeytinci




19 Mayıs 2023
Şiddeti Körükleyin Bakalım  
Ahmet Zeytinci
O günden bu güne, toplumda suç oranı, artan bir ivme ile gidiyor. Bakalım nereye kadar gidecek? Bizler belki olgunlaşmış insanlar olarak fazla etkilenmeyiz, ancak çocuklarımız, onları nasıl koruyacağız? RTÜK denen kuruluşun, bu tip dizileri, çok iyi etüt etmesi ve denetlemesi lazım...


:ICI:
Bir kanalda da şiddet içerikli bir dizi olmasın Allah aşkına... Bu nedir ya, nasıl bir kafadalar bu televizyoncular, anlaması gerçekten zor? Bu iş yıllar önce Kurtlar Vadisi ile başladı, benzerleri ile de hala devam ediyor...

O günden bu güne, toplumda suç oranı, artan bir ivme ile gidiyor. Bakalım nereye kadar gidecek? Bizler belki olgunlaşmış insanlar olarak fazla etkilenmeyiz, ancak çocuklarımız, onları nasıl koruyacağız? RTÜK denen kuruluşun, bu tip dizileri, çok iyi etüt etmesi ve denetlemesi lazım...

Bu saatten sonra dizikolik olmuş bir toplumuz. Oysa ki akşam ev de televizyon seyretmekten ziyade yapılacak ne işler vardır, ne işler... Arayın, siz de çocuklarınızda, eşiniz de mutlaka bir şeyler bulursunuz. Bulmaca çözün mesela, alzheimer riskinizi azaltmış olursunuz hem de, benden söylemesi...

Yüzden fazla dizi var ulusal ve özel kanallarda. Bakın bakalım inceleyin, izleyin, kaç tane dizi şöyle aileniz ile seyredebileceğiniz dizi? Silahın, şiddetin olmadığı dizi var mı? Bu aymazlıklar sadece görsel basında değil tabi ki, yazılı basında da çok sıkça rastlıyoruz bu tip haber ve fotoğraflara. Bilmem kim, bilmem kime işkence yapmış, sonra da öldürmüş ya da tecavüz etmiş. Hele de bazı uçuk kaçık gazete müsveddesi dediğimiz paçavralar ilk sayfadan veriyorlar bunu zaman zaman, ne kadar hatalı bir davranış kalıbı bunlar...

Lafa gelince toplumun yüzde doksandokuzu Müslüman deriz. Allah aşkına, aile dizisidir bu dediğiniz dizilerin hangisinde İslami bir motife rastlıyorsunuz? Varsa yoksa, vurmak, kırmak, dökmek, arabaları parçalamak... Birbirlerini aldatmak... Komedi dizilerine bile çaktırmadan, ara ara şiddeti sokuşturuyorlar, yazık, çok yazık... İçinde şiddet ögeleri barındıran bu saçma sapan dizilerden insanlar ne pay çıkarabilir ki kendilerine?

Çok garibime gider her zaman. Filim ve dizilerde sigaranın ve içkinin üzerini buzlu hale getirip de göstermemeye çalışıyorsunuz, iyi tamam da, tabanca, tüfek, el bombası, patlamaları, şiddeti, nereye koyacağız? Onların gösterilmesi daha tehlikeli değil mi? Yazık ediyorsunuz, çocuklarımıza, gençlerimize... Daha aklı başında diziler ve programlar yapabilirsiniz, reyting uğruna saçmalamayın lütfen... Çocuklarımızı, gençlerimizi, üç kuruşluk dizilerimize kurban etmeyin...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın suçbilim kümesinde bulunan diğer yazıları...
Eşkıya Ekranada Hükumdar Olmamalı
Terörün Zararı Kime Faydası Kime
Beşinci Kol da Çok Uzun Yahu
Silahın Oyuncağı Bile Bir İşe Yaramaz
Bilişim Suçları

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sam Amcada Bir Şey Değişmez
Ah Beee
Pireyi Deve Yapanlar
Bazen Kafayı Yer İnsan
Marsa Bir İki
Bende Seçimin ve Siyasilerin Nabzını Tuttum
Seçim Vaatleri
Holywood Neden Hep Felaket Tellallığı Yapar
Uyku Problemi Olanlar
Noktalı Virgül

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]
Pazarola [Şiir]
9. 15 Şemsiyesi [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Bir Papatyaya [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.