Düşmekten yükselme doğar. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Günümüzde de özelleşmiş kolektif bilgi taşıyan uyarımlar teknik bir yazı, elektrik ve manyetik şifrelere dökmekle özel bir bilişim dili ortaya koymaktadır. Türümüzü biyolojik analojini maymundan ayıran fark da türümüzün toplumsal yapısıydı. Organik ve inorganik şeyler evrensel dokudan yalıtımlarla yerellik (yalıtım, özel) bağıntısı içindeydiler. Evrensel dokunun özü de dalga hareketiyle titreşen frekanslardandı. Titreşim de her şeyle, her şeyde vardı. Taşla da aslanla da böcekle de bakteriyle de insanla da vardı. Evrensel doku canlı cansız olguların titreşim hareketleri üzerinde ne konuşmalarına engeldi. Ne de şu var oluş şekli konuşur, ama bu tür var oluş şekli konuşmaz gibi bir tercihleydi. Hayat kendi yalıtımlı nişleri içindeki ihtiyaçlarına göre biyolojik eğilimlerini sınırlıyor veya sınırlı bir özel durumla eğilimlerine yol veriyordu. Hayat bu yol verme işinde kimi özelliklerini öne çıkarır. Kimi özellikleri en az düzeyde kısıtlar. Kimi özellikleri de enerji tasarrufu nedenle baskılıyordu. Tüm şeyler tüm bu komplikasyonları titreşen frekansın özellikleri ile ortaya koyuyordu. Hayatın ve var oluşun temeli titreşimdi. Titreşimler burada sayamayacağım denli çok kuantumla fizik belirmelerinin içinde kendisini yenileyen, kendisini çağrışan, kendisini kopyalayan vs. bir dalgalanmaydı. Evrensel doku yerelleşmedikçe olmalarla (olamlarla, hiçbir şeyle belirlenmemişlerle) potansiyel bir işlerlikti. Hayat ve türler her bir durumlarıyla ve zerresiyle bu olmaları taşıyan yerellik içinde kısmi bir evrensel dokuylaydılar. Her titreşim bir renk, bir frekans, bir yük ve bir sesti. Yeter ki bu titreşimler nicelimi içinde hayat niş sel ortam ile birlikte kendi zorunluluklarına ve niceli durumlarına denk gelesinlerdi. Titreşimdeki nicel durumlu zorunluluklar kuantum üssel durumlar seçkisiydi. Mikro kuantum dünya hariç, makro dünya da hiçbir şey kendi öncesi süreçlerde uç vermeden birdenbire puf diye bir belirme değildi. Kolektif alan, kolektif düşünce, kolektif akıl, kolektif özne, kolektif yapabilirlik vs. toplum sal alanla kendi öncesinin totem alanıyla, kendi sonrasının bilişim çağına doğru belirmesinin bir uç vermesiydi.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |