"Anka kuşu gibi yalnızlığı adet edin! Öyle hareket et ki, adın daima dillerde dolaşsın ama seni görmek olanaksız olsun." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
banka değilim, fabrika değilim, ticarethane hiç değilim!.buna rağmen iflas ettim!. bir insan nasıl iflas eder demeyin sakın; ettim!..iflas eden bir insan nasıl olur derseniz; aynen şöyle!. artık hiç bir şey umurumda değil!..ne o, ne bu, ne şu!..hayat pahalılığı beni ilgilendirmiyor artık!..nasılsa yirmi lira param var ekmek alacak!..otururum başına geveler dururum!.karnım doyar mı bilemem!..doymasa bile en azından ölmem, sürünürüm!..ekmek alacak parası olmayanlar düşünsün; bana ne!.. bana ne demokrasiden,hukuktan!.en azından hırsız değilim, yankesici değilim!.belimde silah, elimde kılıçla da gezmiyorum!.hiç kimsenin malına canına zarar vermiyorum!.kendim için çizdiğim çemberin içinde debelenip duruyorum!.ne elim değiyor başka insanlara, ne de kolum!..hatta, onlara bakmaya bile korkuyorum!..kaza ile yan man bakarsam eğer; başıma gelecekleri biliyorum çünkü!.e yani, benim de yasalarım, benim de ilkelerim var kendimce!..ne var ki; benim ilkelerimi, benim yasalarımı delmek isteyenlere karşı uyanık olmam gerektiğini de bilmiyor değilim!..işte bu yüzden, uyumayı sevenler gibi uyumuyorum!.aklım yerindedir çünkü!..uyuyanları falan da dürtüklemeyeceğim artık; söz!..bana ne yahu!..kim uyursa uyusun, kim düş görürse görsün!..hiç umurumda değil!..benim düşlerim bana yeter, he valla!.. toplumsal olaylara karşı duyarlı, iyi bir vatandaş olduğumu sanırdım; değilmişim meğer!..çünkü; bu alanda da çektim iflas bayrağımı!.artık beni hiç ilgilendirmiyor memleket meseleleri!..sayısı sonsuz partiler, parti başkanları, el kaldırıp el indiren vekiller, seçimler, montajlar, yalan haberler, doğru haberler, mitingler, bağırarak yada usul usul kalabalıklar karşısında konuşanlar, konuşan kişileri put olup dinleyenler, onları şakşaklayanlar, evet yada hayır oyları verenler de umurumda değil!.sandıkmış!.sandık içinden kim çıkacakmış, kim kaç tane oy alacakmış, bana ne!..kim ne ederse etsin!..kim kimi seçerse seçsin; hepsinin canı cehenneme!.. beni hiç mi hiç ilgilendirmiyor artık böyle işler!.. ve kapım!..hep kapalı kalacak dilenciye, yardıma muhtaç kalanlara!..hiç kimse iyilik falan beklemesin benden!..hatta öldüğümü duyanlar sevinsin, göbek atsın meydanlarda!.dua falan da istemiyorum!.sala da verilmesin!.namazsız niyazsız girmek istiyorum toprağa!..yakmışım bütün dinleri, dini inançlarımı nasılsa!.ülkemi yiyip bitiren imamlar, şeyhler, şıhlar, erenler, ermişler, camiler, minareler, peygamberler,cemaatler, tarikatlar, namazlar, niyazlar, oruçlar, haclar, hacılar,yatırlar,mesihler de ilgilendirmiyor beni artık!.onlarla ilgililenenler düşünsün ve ne halleri varsa görsün!..bana ne!. sadece Tanrı yeter bana!.ister oyun oynarım onunla, istersem el açar dilekte bulunurum...ama asla hiç kimseyi sokmam Tanrı ile kendim arasına; kime ne!.. iflas ettiğim yerde yaşar giderim, işte böyle!..ne yaşadığımı bilirim aslında, ne de yaşamadığımı!.. lütfen dokunmayın bana!..e mi!.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |