İçine koyabileceğin bir karanlığın olmadan, bir ışığın olamaz. -Arlo Guthrie |
|
||||||||||
|
Üçüncü olarak dışta sosyolojik ve kolektif bir güç birliğinin, yüzeysel ve hacimli alan öbekleri vardır. Dıştaki alan kuvvet çizgileri de sosyolojik bir “totem noktada” birleşen ve sosyolojik bir noktada dışa doğru ve tekrar kişiye doğrudur. Açlık gibi temel eğilimlerimiz içten dışa doğru yönelimle bir alan etkisiydi. Dıştaki elma ağacı, dışta kişi içseline doğru ve doğrudan tam da kişinin isteğine göre bir doğal alan etkisi öbeğiydi! Unutmayın ki hayat en az dış dünya ilişkilerinden yalıtılmış enerji akışlı ve en az durumla eksik öznenin ben bilinciydi. Dış dünyanın yani elmanın tam da size göre olması bundandı. Özne ile elma gibi iki alan karşılaşması doğrudan bir girişimdi. Tekil bir özne ile elma gibi bir dış etki alanı arasında doğrudan ve kişinin groteskti anlamalarından oluşan girişme arasına, kişi-kişi etkili kolektif bir bağ ilişkisi girmekle; üçüncü bir alan etkisinin girişen bir kuvvet bağlanımı ortaya konur. Üçüncü kuvvet bağlanımı sosyolojik ve kolektif bir alan kuvvetidir. Özne, kendi üzerindeki üçüncü bir kuvvet bağlanımının alan etkisiyle elmayı doğrudan yemez. Özne elmayı sosyolojik ve kolektif bileşimin yüzey alan merkezine yani totemi noktaya getirir. Totemi nokta neydi? Herkesle ortakla sılan groteskti duygulu alandı. Totemi nokta (totemi alan) öznenin, yani eylemli ben bilinci olan kişinin; elmayla, elmayı doğrudan yeme girişmesi arasına girip yemeyi engelliyordu. Kişi yeme işini, elmayı totem merkezine getirip de paylaşana kadar kişinin yemesini biraz geciktiriyordu. Sosyal etki sosyal öğrenmeydi. Totemi alan, iki boyutlu yüzeysel alan girişmelerinin düğüm merkeziydi. Zamanla totem merkezinin yüzey alanı yanına, dördüncü bir alan etkisi ve dördüncü bir girişim eklendi. Dördüncü etki “üç boyut ile hacimli bir üretim alanı etkisiydi”. “Üçüncü boyut ile hacimli bir üretim alanı merkezi de ilahi alanlı düğüm merkeziydi”. Dördüncü boyutlu ve hacimli ilahi alanın etkisi çok birikimli kolektif bir zenginlik kaynağıydı. Birikimli ve tüketilenden çok fazlasını üretme işinin kolektif zenginlik kaynağı olması, beşinci bir etki alanıydı. Beşinci alan kuvveti, mülk sahipliğini doğurmuştu.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |