..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İnsan - işte tüm sır burada. Bu sır üzerinde çalışıyorum, çünkü kendim de insan olmak istiyorum." -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Tayyibe Atay




5 Eylül 2023
Bakla  
Tayyibe Atay
Of offf!...bir bakla dedim, nerelere gittim!,i


:DCA:
pazar pahalandı diyor herkes,ben yeni duydum!..duymak için,pazara gitmek gerekiyor herhalde dedim,yollandım,şehrin ortasındaki pazar yerine...uyyyyyy!...nereye varmış bu etiketler dedim,rakamları okuduğumda...soğan olmuş ne para,pırasa olmuş ne para...hele bakla,hele bakla!..sanki tane ile satıyorlar beh!..bakla dedim de,çocukluğumdan kalma bir tekerleme geldi aklıma!..aynen şöyle derdik,bakla üzerine:

bu ne bakla!..ananı dolaba sakla!.😀

bana göre,tam da yerinde bir söylemdi bu...çünkü ben,bayağı yaşlı birisi olduğum için,anaların dolaba girdiği,orada yıkanıp arınıp çıktığını görmüşlüğüm vardır!..işte ta o zamanlardan beri,kadınlarımız,kendilerini saklama işini pek iyi becerirler!..kimisi yüzünü saklar,kimisi saçını,kimisi de gerdanını!..saklasınlar tabii de asla bakla olmasınlar!..dolaplara falan da girmesinler!.

of offf!..bir bakla dedim,nerelere gittim...pazar yerinde olduğumu unuttum,he valla!..

gelelim domatese!..al al,yuvarlak yuvarlak bakıyorlar yüzüme...beni al,beni al diye yalvarıyorlar sanki!..o kadar utangaçlar ki,elllediğim anda daha bir kızarıyor yüzleri!..onlar kızardıkça,benim cebime gidiyor ellerim!..kimseler görmeden cebimin içindeki bozuk paraları sayıyorum,el yordamıyla!..nasıl mı sayıyorum?büyüklüklerine göre tabii!..en büyük olan bir tl,onun bir küçüğü elli kuruş,onun biraz daha küçüğü yirmi beş kuruş,bir ufağı on,en ufağı da beş kuruş!..sahi,bir de bir kuruşluk paramız vardı,o yok!..ne oldu ki ona?artık basmıyorlar mı,yoksa basmak için metal mi bulamadılar,merak ettim doğrusu!..keşke bir kuruşluk paralarımız da olsaydı!..bazen lazım oluyor valla!..

geçenlerde,adı lazım değil,bir marketten bir şeyler aldım.hesabın kuruş bölümünde seksen sekiz çıktı...kuzu kuzu doksan ödedim!yani iki kuruş yolundum!..anlaşılan yolunmaya alıştırmak için basmıyorlar,bir kuruşluk parayı dedim sonra!..alıştık mı,alıştık efendim!..

eeee...konu gene dağılıp gitti!..huyum kurusun e mi!..

cebimdeki paraları saydım...bir tane bir lira,iki tane yirmibeş kuruş,bir tane de on kuruş...topu topu yüz atmış kuruş yani...domates almaya yetmedi yani!..anlaşılan,onu da tane ile alacağım artık...dedim,sordum satıcıya,kilosu kaç lira diye...köy domatesi,dört lira dedi!..vay be,domatesin de öylesi böylesi varmış meğer!..bir kiloya kaç domates giriyor dedim,sekiz falan dedi!..hay allah,cebimde de yüz atmış kuruş!.uzandım domatesler üstüne,üç tanesini seçtim...tutup,yüz elli kuruş uzattım,satıcı, iki lira tuttu deyince,domatesin birini yerine koydum...iki domates alıp,yüz elli kuruşumdan oldum!..

kafam karıştı beh!..allasen,kimin matematiği doğrudur şimdi!..

hele bir bahar gelsin,hem bakla,hem domates yetiştireceğim,komşuya sattığım tarlada!.

😀



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ey Hayat
Selam Efendim
Operasyon
Çüşşş
Acı Tatlı
Portakal
Havama Bak Hele
Anneyiz Biz
Hey Kadınlar
Çatılar

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sinekler
Amma Uçmuşuz
İmam Olacağım
Zırlamayı Bırak
Zamana Kırıntı
Ah Canım
Bitanemi
Dedüdü Dedüdü
Hımbıl Gençlik
Türlü Yaptım Türlü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Araba [Şiir]
Bizim Otobüs [Şiir]
Masa 2 [Şiir]
Bostan [Şiir]
Pezoooo [Şiir]
Köprü [Şiir]
Tavşan [Şiir]
Ötanazi [Şiir]
Damlacıklar 4 [Şiir]
İçsel Haber [Şiir]


Tayyibe Atay kimdir?

Yeni şiirin,uzun yıllar yazmama rağmen yeni şairiyim. İnternet ortamı sayesinde okuyucu önüne çıktım henüz. Ne kadar şair olduğumun yanıtını ise okuyucuya bırakıyorum. Bayan yazarların çok az olduğu bir ülkede,duygu ve düşüncelerimi,şiirin ruhu okşayan ,elleyen tarafıyla anlatmaya çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Arif,Behçet Necatigil,Nihat Behram...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.