..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşama karşı sımsıcak bir sevgi besliyorum... -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Suçbilim > Ahmet Zeytinci




16 Kasım 2023
Eşkıya Ekranada Hükumdar Olmamalı  
Ahmet Zeytinci
Ta yıllar önce Kurtlar Vadisi denen ve saçma sapan, insana hiç bir şey katmayan dizi ile başladı bu işler. İlk çıktığı zaman, bayağı da izlenme oranlarını yakalamışlardı, sonrasında aklı başında, sağduyu sahibi insanlar izlemeyi bıraktılar. Şimdilerde ise reytingleri yerlerde sürünüyor. Sadece oynayanların cebi doluyor epeyce...


:IIG:


Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz, diye de ne güzel bir şarkıdır Edip Akbayram mikrofonu eline aldığında... Ancak vurdulu kırdılı, adam temizlemeli bir dizi olarak karşımıza çıkınca eşkıyalık insan da ister istemez sevmiyor, sevemiyor böyle dizileri... Ekranlarda şiddeti bu kadar köpürtmenin, insanların gözüne gözüne sokmanın, körüklemenin bir anlamı var mı?

Ta yıllar önce Kurtlar Vadisi denen ve saçma sapan, insana hiç bir şey katmayan dizi ile başladı bu işler. İlk çıktığı zaman, bayağı da izlenme oranlarını yakalamışlardı, sonrasında aklı başında, sağduyu sahibi insanlar izlemeyi bıraktılar. Şimdilerde ise reytingleri yerlerde sürünüyor. Sadece oynayanların cebi doluyor epeyce...

İçinde şiddet ögesi barındıran dizilerden sonra, inceleyin bakın toplumda suç oranları da artmıştır. Orada ki tiplere ve olaylara özenerek, öyle davranmaya çalışan gençler her türlü aymazlığa bulaşabilmektedirler... Bu dizilerden etkilenen çocuklar bize çete elemanı, suçlu tipler olarak dönmektedir bazı zamanlar...

Konuları birbirine benzeyen vurdulu kırdılı onlarca diziyi pompalıyorlar televizyonlara. Doğru düzgün, aklı başında ailecek insanların seyredebileceği dizi de kalmadı... Çocukların izlediği çocuk dizilerine ve çizgi filmlere bile şiddet ögelerini ustaca yerleştiriyorlar. Yazık oluyor topluma da, insanlarımıza da... Seyretmesinler efendim demekle de olmuyor. Ev de bir sürü insan var biri bakmasa, diğeri illa ki bakıyor beyazcama...

Televizyoncu arkadaşlar ekranda sigaranın, içkinin üstünü, buzlandırmakta ve seyirciye göstermemek için büyük çaba harcamaktadırlar... Peki, silah, şiddet, adam dövmek, adam vurmak, tecavüz ve bunu ekranda sıradan bir şeymiş gibi göstermek çok mu normal, sorarım size?

Dileğimi odur ki eşkıya ne dünyaya hükümdar olsun, ne de ekrana. Vazgeçin artık bu tip dizilerden. İnsana bir şeyler katan, ruhunu okşayan, daha anlamlı aile dizileri, kültür içerikli programlar yapmaya çalışın... Öldüre öldüre ekranlarda figüran bırakmadınız... Hayır bir de bunları, sanki Türkiye'nin gerçekleri imiş gibi de reklam etmeye çalışıp da insanların kafasını bulandırmayın...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın suçbilim kümesinde bulunan diğer yazıları...
Şiddeti Körükleyin Bakalım
Terörün Zararı Kime Faydası Kime
Beşinci Kol da Çok Uzun Yahu
Silahın Oyuncağı Bile Bir İşe Yaramaz
Bilişim Suçları

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sam Amcada Bir Şey Değişmez
Ah Beee
Pireyi Deve Yapanlar
Bazen Kafayı Yer İnsan
Marsa Bir İki
Bende Seçimin ve Siyasilerin Nabzını Tuttum
Seçim Vaatleri
Holywood Neden Hep Felaket Tellallığı Yapar
Uyku Problemi Olanlar
Noktalı Virgül

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]
Pazarola [Şiir]
9. 15 Şemsiyesi [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Bir Papatyaya [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.