..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kendi görüşlerim var -sağlam görüşler-, yine de her zaman onlara katılmıyorum. -G. Bush
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > İsmail Örnek




11 Aralık 2003
Ben Gidiyorum Ayna...  
İsmail Örnek
salyangoz öpüşlü kadın kabuğum kırıldı bak; tuz ufalandı dudaklarımda kırıldım, kıvrıldım, kıvrandım...


:CIJB:
kaldırımları ve seni seviyorum kadın... tek farkla ki, kaldırımları sevdiğimi kendimden saklamam... milyonlarca ayak izi taşır kaldırımlar... milyonlarca yaşamın tüm ağırlığına gıkını bile çıkarmazlar... bazen yağmur yağar; yavaş yavaş silinir tüm izler... sonra yeniden çizilir... bitmek bilmez bu ritüelden habersiz geçer gider insanlar kaldırımlardan... hiç düşünmezler... aceleleri vardır ya da zamanları yoktur durup düşünmeye... bazen iz bırakmayan insanlar geçer kaldırımlardan... söylenen herşeyi kabul eden, sindirilmiş, güçsüzken mazlum, güçlüyken zalim insanlar... kaldırımlar bilir bunu ama söylemezler... kaldırımlar taştan ve umursamazlar... sahi öyleler mi gerçekten?..
***
dün gece it bakışlı birileri tecavüz etmiş de şehre; kimse duymamış... köşe başlarında yalnızlıklarını kutsayan fahişelere inat gidip eski bir trenin kara suratını okşadım... sperm kokan caddelerin kıyısında unutulmuş mazgallardan aşağı inip lağım sularında oynaşan farelerle dansettim... bu şehir yine bir piç doğurur sabah olmadan...
***
bataklıklarda yaşayan kuşlarını bilir misin?.. rüzgar üzerlerindeki çamuru kurutup düşürünce bir an silkinip kendini gösterir sonra yeniden dalarlar çamura... kısır ama sürgit bir döngü... her defasında yeniden ve yeniden kurtulurlar geçmişlerinden... ama sen... sakın demiştim; sakın ola  günah çıkaranlardan olma... sen ne yaptın?..
***
beyninin bir cenin olabileceğini hiç düşündün mü?..öylece kafatasına kıvrılmış... kordonu kalbine bağlı... her sevda kanlı bir doğum gibi, beynin ve kalbin kordonunun koptuğu...
ama ben bunları yazmayacaktım ki...
***
sevgi sizdiniz bayan
sevgisizdiniz...
isminize apostrof olayım diye mi tuttunuz elimi
boğazıma ölüler düğümlendi yine
her dem başka türlü elzem
her dem küfleniyor erdem
sen dem’i: leyla!..
salyangoz öpüşlü kadın
kabuğum kırıldı bak; tuz
ufalandı dudaklarımda
kırıldım, kıvrıldım, kıvrandım...
 
***
umrumda değil hiçbir ses; gece
uzun saçların kadar... sapsarı meyhanelerde
edith piaf’la rakılar içeriz gelirsen..
-garson günahlarımızı getir masaya ama
 mezeler meziyetli olsun biraz; bakarsın
 sabah olur da bir çiçek dikmeye yelteniriz...
 
 
 
 
***
“itten aç yılandan çıplak” gittim
lacivert bile değil cesedim...
incir düşleri kurar mı zincirler?
bilse bilse ya Wernike bilir bunu
ya Korsakof hatırlar; hadi
ağıdını bitir ve götür acımı
ardından kiraz açsın mevsim...
 
***
ama ben bunları yazmayacaktım ki.... incirlerin ne işi var şiirimde... hayattan ne akıyorsa kağıda tersini yazayım diyorum olmuyor... ne yazdıysam kağıda tersini yapayım diyorum; olmuyor... “seni seviyorum” desem kadın; olmuyor... “seni seviyorum desem kadın; olmuyor” diye yazsam yine olmuyor... ben gidiyorum ey ayna; biraz da sen bak yüzüme...
 
***
ben bunları yazmayacaktım... pembe solucanlarla oynayan çocukların ne işi var şiirimde... kuyruğunu bırakan kertenkelenin, defter aralarına tırnakla düzeltilip koyulmuş parlak çokomel ambalajlarının, pencereden bakkala sarkıtılan sepetlerin, çocukluğumdan beri (hala mahalleye gittiğimde) bana yumurta getiren parkinson hastası nafiye teyzenin... ne işi var şiirimde... yazım seğiriyor durmadan...
 
***
ben bunları hiç yazmayacaktım oysa...
kelimelerin büyüsüyle değil de bir duvarı örerken sevseydin keşke beni kadın... hayvanlara yem verirken, üstümü değişirken, bir yere yetişmek için hızlı hızlı yürürken, sakallarım uzamışken ve çirkin yüzüm biraz daha çirkinleşmişken... pencereniz olsaydı, korkularla yanaşıp perde aralığından kaçamak bakışlarınızı yakalayacağım karşı kaldırımında bekleyip durduğum bir pencereniz....
 
***
ama yazdım işte... ve yazıyorum... ve günlerdir, aylardır... ve yıllardır... sen şairi sevdin kadın... başkaları şairi sevdi... herkes şairi sevdi... hem de çok... ben yazdıkça o büyüdü... o büyüdükçe ben yazdım... yapayalnızdım kadın, bir şairin gölgesinde kaldım... şair büyülü, şair bilge, bense biraz şişmandım...
 
***
“içimde de garip bi sıkıntı var...bunalıyorum..bide üşüyorum....”
rahme düşen dalgınlık gibi...
 
***
sahi ne yazacaktım ben... hiçbir ses umurumda değil demiştim galiba... “sarılır uyurum sana üşümezsin” de demiş miydim?.. yok ama; sarılamam sana kadın... uyuyamam da... gece gibi karardım ben... ağzına sıçtım tüm uykuların... düşlerimde ne varsa bir bir bıçakladım... düşlerimin canını yaktım... bir kadın vardı yanımda çırılçıplak, aramızda parmağını emen bir çocuk çırılçıplak... bir koluma sığdırıyordum da nerdeyse tam o anda parçaladım onları... yatağım kan doldu kadın... avuçlarım kan doldu... geriye kalan ne varsa o kanla yıkadım... sarılamam sana kadın... uyuyamam da... ağzına sıçtım tüm uykuların...
 
 
***
ama ben bunları da yazmayacaktım...
 
***
sen üşüme diye...
 
 
 
 
 
 

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ilk cümle
Gönderen: Münteha Jan GÜLSU / , Türkiye
16 Kasım 2009
bu yazının ilk cümlesi kalbime dokundu hemen. ve gerisi de geldi. çok teşekkürler, satırlarınız için. harikaydı.

:: .
Gönderen: bir tuhaf resim /
24 Şubat 2004
herkes şaiiri sevdi belki ben bir anarşisti... yine kayıp gidiyorum tutun beni.

:: ismail örnek'e
Gönderen: sevil pinar / istanbul
20 Ocak 2004
duvar ören elleri sevdiği gibi, dalgın bakışları, yalpalayan adımları, kırılmiş dişlerden artakalan karanlığı, çingene adamların klarnetleriyle yaşadıkları aşkları ve saymayı şu an akıl edemediğim pekçoklarını görmezden gel(e)meyen kadınların var olduğunu görmüştüm geçmiş zamanlarda, hatırlayamadığımsa; geçmişte gördüğüm bu kadınlar, sadece, ben miydim yoksa... bu yazıyı okumamış olsaydım sadece okumamış olurdum da, okuduktan sonra n'oldum niye böyle oldum(??); o kadın biraz benmişim gibi o kişi sadece şair değilmiş gibi, yazan hayatımda gibi yazanın hayatındanım gibi, yazılmayanların da hayatında yazılmışlardan biraz biraz var gibi... kendimi vererek okuyamadım kendimi alamadan okuduğumu farkettim sonra çağla mevsimi, üzüm ekşisi ve ağaç gölgesi dilerim kaleminize Sevil

:: Kaldırımlar
Gönderen: Özgecan#55 / Ankara
11 Aralık 2003
Kaldırımları ve botlarını seven bir adam tanımıştım; bana onu hatırlattın... Gerçekten sağlam bir yazı olmuş... Kaldırımları ben de seviyorum :o)




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın düşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Garadro
Halının Üzerinde Bir Mavi Boncuk
İki Renk

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tehdit
Biri Anneme Rasyonalizmi Anlatmalı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Şikayetname [Şiir]
Tuz Kadar [Şiir]
Sana Bir Şiir Borcum Olsun [Şiir]
Küstah Şiir [Şiir]
Şimdiki Zaman Kipi [Şiir]
Yusuf'su [Şiir]
Kehribar Kokulu Yoksun'luk [Şiir]
Tsunami [Şiir]
Bir Beyaz, İki Siyah [Şiir]
İman Al - Hams [Şiir]


İsmail Örnek kimdir?

GaRa


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İsmail Örnek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.