Dünyaya geldiğinden, dünyada bulunduğundan, dünyadan gideceğinden hoşnut olan bir kimse görmedim. -Namık Kemal |
|
||||||||||
|
Pelin’e: Biri bana bu olanların mantıklı bir açıklamasını yapsın. Biri bana Jale şimdi bunu söyleyeceksin ve Jale şimdi bunu yaşamalısın, desin. Devekuşu gibi kafamı kuma gömmek istiyorum. Biri bana “yeter artık düşünme” desin, “ben ikimiz içinde düşüneceğim” desin, biri artık yumruğunu masaya vursun ve “benimsin” desin, “gidemezsin, bırakmam, nereye gidersen git bulurum seni” desin. Biri beni göğsüne yaslayıp sabaha kadar kucağında sallasın. Şefkatle ama şehvetsiz, sevgiyle ama beklentisiz, sade ve sadece benim için bu kez. Bir insanı kendinden bile çok severken, bir başka insana dokunabilir misin Pelin..? Sevdiğin adamı bilmediğin bir yere gönderirken ve sana dönmeme ihtimali varken, ona “git” diyebilir misin..? Ve içinden bir şeyler koparcasına nokta diyebilir misin..? O uğruna her şeyden vazgeçtiğin adam, sadece senin “gitme” demeni bekliyorsa, ona “git” diyebilir misin..? Yüreğin bir başka yürekte, bedenin bir başka bedende, korkuların ve umutların birbirini kovalarken, kaçmayı en kolay çözüm yolu gördüğün halde, gidemezsen eğer, kendini nerede ve nasıl avutursun Pelin..? Ne o bedene ne de o yüreğe ait hissetmiyorsan kendini nereye gidersin..? Ve öylesine korkuyorsan yalnızlıktan ve aşka dair, sevgiye dair, sevişmeye dair yani her şeye dair bildiğin, tanıdığın tek adres değişmek üzereyse ve gidebileceğin bir başka adres bilmiyorsan eğer, kendini neyle kandırabilirsin ki..Kendini tanıyamıyorsan üstelik, kendini bulamıyorsan artık yüreğinde... Jale.. Jale’ye: kelimelerin dansı mı bu yoksa yüreğin hodri meydanı mı..?...kadın olmak çok zor Jale..hele ki seven bir kadın olmak../..bağışlayıcı olmak bile biz kadınlara verilmiş...gideni affetmek../..bekleteni beklemek../..onun uygun olduğu saatlerde kalmak../...ihtiyacın olduğunda kimseyi bulamamak../..kırılmak ve o kırgınlıkların kabuk bağlamasını sağlamak../..ağlamak gecelerce../..ağlamak kimsesizce../..ağlamak yokluklarda../..ağlamak kırılmamaya çalışarak. kadın olmak çok zor Jale..hasret hep bizim yüreklerimizde yeşerir ve büyür../..kimse fark etmez ne kadar çok çoğaldığımızı../..affetmemiz kolay sanılır../..suskunluklarla boğarlar, boğulduğumuzu ve nefessiz kaldığımızı görmezler../..oysa ki bir el bekleriz bu derinlikte dibe doğru çökerken../..kimse kanadığımızı bilmez../..yaralarımızı sarmak bile hep bize düşer.. kadın olmak çok zor Jale..sevince tam severiz çünkü../..kaybetmek istemeyiz../..bir bumerang gibi fırlatırlar olmadık zamanlarda../..aynı hızla geri döneriz../..çünkü sevmek bizim özelimiz../..sevince kolay kolay vazgeçemeyiz.. kadın olmak çok zor Jale..düşünceli olmak nedense hep bize düşer../..birileri de bizim yerimize düşünsün isteriz../..şehvetle değil şefkatle sarılsın diye bekleriz../..sarılmayı sevişmek anlamasın diye düşleriz../..bizi çekip alsın, sahip çıksın, inadına “gitme” desin, “sen benimsin” desin diye yıllarca bekleriz../.bir garip yalnızlıktır bizlere düşen../..çaresizce kabulleniriz.. kadın olmak çok zor Jale...sessizce giderler ve dönerlerse eğer bizi bulacaklarını sanırlar../..lanet olsun, yanılmazlarda../..bulurlar../..ama içimizden çok şey geçse de, yüreğimizi kırgınlıklar bağlar../..dönemeyiz../..kesin kararlı yürekler olsun yüreklerimizde deriz../..kimseye dinletemeyiz../..şarkılara sığınırız../..şarkılar bize sarılır../..durduk yere “seni seviyorum” demeyi özleriz.. kadın olmak çok zor be Jale..sadakat, bekleyiş ve özlem hep bize düşer..hep bizi sarar lanet olası beklemeler.. /..kimse anlamaz beklemekten yorulduğumuzu../..belki de anlatamayız../..sancılı bir acıdır göğsümüzde kabaran../..sesimizi duyuramayız.. kadın olmak çok zor Jale..sahibi olmadığımız sorular hep bizde kalır../..cevapları bizde değildir ama yine de, ısrarla bulmaya çalışırız../..kimse çıkıp da “bunlar bize ait” demez../..yürekte cevapsızlıklar önümüze bakmaya çalışırız../..bakmasına bakarız ama erkekliğin sessizce gitmek olmadığını onlara öğretemeyiz.. kadın olmak çok zor Jale..bir tren garına uğrar gibi yanaşıverirler yüreğe../..bir sonraki terenle de giderler../..ve biz kalıveririz rayların ortasında, bir elimizde umutlar, diğerinde düşlerle../..birileri de çıkıp söylese “ekspres” olduğunu, belki de almayacağız yüreğimize.. kadın olmak çok zor Jale..biriken acıları atmaya çalışırız, düşük yapmak ister gibi../..o kadar kolay değil bu, canımız yanar, canımız kanar../..tüm beden kan içinde, iyileşmeye çalışırız.. kadın olmak çok zor Jale..dudaklarımızdan çıkan kelimelerin sorumluluğunu biliriz../..herkesi kendimiz sanırız../..yanılırız../..sevmek değil bir roman okur gibi../..sevmek değil bir tatil gibi../..sevmek değil bir anlık gibi../..biz sevince yüreğimizi açıp da severiz../..ve üşümesin diye içine aldıklarımız, kendimiz üşür onları hep sıcak çorbalarla besleriz.. uzun lafın kısası, kadın olmak çok zor Jale..ne kadar konuşsak da yalnızlık hep bize, yorgunluk bize, beklemek bize, sabır bize, sadakat bize, anlayış bize../..sınırsızca sevmek hep bize düşer.. kadın olmak çok zor Jale..bildikleri ve bilmedikleri kadar..bildiğimiz ve bilmediğimiz kadar..ama artık öğrenmemiz lazım, hak edene hak ettiği kadar..çünkü kadın olmak çok zor Jale.. Pelin.. (duygularını paylaşmama izin verdiği için, sevgili Jale’ye yürekten teşekkür ederim. )
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © pelin onay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |