..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Türkiye Cumhuriyeti'nin temeli kültürdür -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > İnternet ve Gerçek Dünya > İlke ERSOY




5 Mart 2004
İzedebiyat Farkı  
İlke ERSOY
(Bu yazı, başlığını kendisi yaratmıştır.)


:FECA:
İzedebiyat... Onu anlatabilmek için uzun zamandır beynimin içinde dönüp duran kelimelerin zuhur edebilmesi için iki ay geçti. İki aydır burada, İzedebiyat'ta yazıyorum. Daha doğru bir ifade ile, yazdıklarımı paylaşmaya değer bulduğum, en çok sevdiğim edebiyat sitesi İzedebiyat. Çünkü burada spekülatif yorumlar yok, kıskançlıklar, ucuz oyunlar yok. Her bir yazar, tam bir profesyonel yazar anlayışıyla, sadece edebi kaygılarla burada... Sadece edebi kaygıların, edebi paylaşımların bir arada tuttuğu insanlar topluluğunun oluşturduğu bir sitenin, diğer uyduruk edebiyat portallarından açık ara farkla yukarıda olması çok doğaldır.
Neden sevdim İzedebiyat'ı? Çünkü herşeyden önce, editörleri gizli kahramanlar gibi geri planda kalıp, yazarlarının incitilmemesi, motivasyonlarının köreltilmemesi için her türlü önlemi almaktalar. İçlerinde kalmış diktatör ruhlarını günlük yaşamlarında açığa çıkaramayıp, kurdukları sanal ortamda "bütün küçük dağları ben yarattım" edası ile salınan editörlere örnek olması gereken insanlar onlar. Yazarların yazılarına gelecek yorumları bile denetlemeyi yazarlarının insiyatifine bırakan bir zihniyet, her zaman seviyesini ve kalitesini koruyacaktır.
"Yazıcılar" bilirler, bizlerin oturup da gözle görülür bir eser ortaya çıkarabilmemiz için, bazı koşulların hasıl olması gerekir. Mesela yazımızı yazıp da göndereceğimiz sitenin ateş hattı olması fikri bile daha yazmaya başlamadan verimi düşüren bir problemdir. Öyle tuhaf ortamlar var ki şu sanal alem dedikleri yerde, "birinin iyi yazıyor olması", "bir kadının iyi yazıyor olması", "güzel bir kadının iyi yazıyor olması" gibi komik içsel sebeplerle yorum panolarında rumuzlarını kimliklerine siper etmiş bekleyen, "hah işte geldi, şimdi saldırabilirim" diye egosantrik komplekslerini yazarlar üzerinde tatmin etmeye kalkan insanların bulunduğu, tek kelime ile -tuhaf- ortamlar bunlar... Üstelik de sadece okurları değil, yazarları da böyle... Ve böyle insanların atış alanında hedef olarak belirlenmiş yazarlarını bırakmaktan hoşnut olan, "rating de neymiş" nidaları atan, sözde idealist ve hümanist ama öte yandan, "aman kavga çıksın rating patlasın" diye de içten içe yanıp tutuşan yine tek kelime ile -tuhaf- editörlerin kurduğu tuhaf siteler gördüm, bildim... Gördüm, bildim ve şimdi şükrediyorum bulunduğum yere... İyi ki İzedebiyat'tayım dememe sebeptir bütün bunlar...
Dürüstlük, içtenlik, samimiyet... Bu erdemleri laf olsun diye dillerine pelesenk etmiş, ama bu erdemlerin kurdukları sitede hayat bulabilmesi için yazarlarına bir üyelik sistemi bile getirmeyi reddeden, "bakın böyle yaparsanız kimse hiçbir yorum için bunu kim yazdı diye paranoya yapmaz, böyle giderse seviye çok düşer" diye önerilerde bulunan yazarlarına bile kükreyen bir editörün önü sizce nereye kadar açık olabilir? "Sen bana, ben sana" mantığıyla vıcık vıcık samimiyetsizlik kokan yorumlarla kendi egolarını tatmin etmeye ve ettirmeye uğraşan, bunu da "edebiyata katkıda bulunuyorum" kisvesi altında sunacak kadar densiz olan kendini bilmezler topluluklarının önü sizce en fazla nereye kadar açık olabilir? Deneyip de vakit kaybedeceğinize, uzak durun derim böyle yerlerden... Hele ki iyi yazıyorsanız, hele ki yazmak sizin için yaşamanın diğer adı ise, yazılarınızın o ortamlarda kullanılmasına, harcanmasına, kirletilmesine izin vermeyin.
Zaten bu yazımı okuyorsanız şu anda, en doğru yerdesiniz demektir. İlk burada yazmaya başladıysanız, çok şanslısınız. Yok eğer deneye yanıla en sonunda İzedebiyat'ta karar kıldıysanız, en sonunda bu ortamı keşfettiyseniz, hem şanslısınız hem de Allah'ın sevgili kulusunuz demektir. :) Yani her koşulda son durağınız burası ise ve İzedebiyat varoldukça onunla olmak istiyorsanız, kalitenizi ve kalbinizin temizliğini ortaya koymuşsunuz demektir. Ne mutlu sizlere...
Ve ne mutlu bana tabii!
Şimdi bir yazı yazarken biliyorum ki düzgün insanlar okuyacak onu... Biliyorum ki nasıl göründüğüm, kim olduğum, ne olduğum, neyi nasıl yaptığım değil, sadece yazım değerlendirilecek. Biliyorum ki insanlar, yazılarımın içinden cımbızla cümleler çıkarıp özel hayatıma dair hesaplar sorma cüreti göstermek yerine, bir bütün olarak; edebi bir eser niteliğinde, kimliğimden arındırıp okuyacaklar. Çünkü düzeyi belli buradaki insanların... Herşeyden önce edebiyat, herşeyden önce kalite, herşeyden önce samimiyet ve dürüstlük... İşte bu nedenlerden ötürü İzedebiyat, her daim diğer -görünürde- benzerlerinden fersah fersah önde gidecek.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: "Güzeli gören göz güzeldir" derler; daha da güzell
Gönderen: aynur özbek uluç / İstanbul/Türkiye
1 Şubat 2005
Yazı ne olmalıdır, şiir ne olmalıdır...Nasıl olursa anlamlıdır, değerlidir.. Bu sorular bir çok cümleye bölüştürülüp çoğaltılabilir..Yazınızdan yola çıkarak kurduğum soru cümlelerine karşılık aklıma hemen sıcacık geliverenler ise şöyle: Yaşam biçimi şeklinde yazmak, yazmaktan doğmak, yazdığınla büyümek, yaşadığını yazmak, yazdığını yaşama geçirmek, yazılanlarla beslenmek, gelişmek, geliştirmek . Ve bunların güzel ve kaliteli tadı..Bunlar konuşuluyorsa bir yerde zaten korkacak bir şey yok diye düşündüm şimdi..(Sizin de belirttiğiniz noktanın altını çizme adına )...Güzele doğru katkı sunacak bu yazının sahibine selam olsun benden de..saygılarımla..aynur özbek uluç

:: Hak veriyorum...
Gönderen: s.aylin antmen / İstanbul/Türkiye
10 Aralık 2004
Arkasında olduğum bir yazı, maalesef vıcık vıcık ilişkilerin yaşandığı bir siteden sonra burayı keşfettim. Ordan ayrılıp yazılarımı böylesine harika bir sitede yayınlamak da oldukça keyifli. Sadece şiir olsa belki kısır kalırdı, ama denemelerimi, yazdığım öykü ve roman tarzındaki yazılarımı da yayınlama olanağımın olması harika. Sitenin tek kusuru teknik sorunlar ama bu beni siteden uzaklaştırmadı, aksine okumaya ve yazmaya devam ediyorum. Umarım en yakın zamanda bu küçük kusurlarda kapanır ... Değişmemesi gereken kaliteli bir ortam.

:: izedebiyat gibisi yok
Gönderen: Kâmuran Esen / Mudurnu
7 Mart 2004
Merhaba İke; Sana katılıyorum.......Evet, izedebiyat gibisi yok.....Ancak, yaşanan teknik sorunlar sonrası, izedebiyat kan kaybetti.Eskisi kadar yazanı yok, okuyanı yok.Yazılarımın okunma sayılarına baktığımda anlıyorum bunu ve üzülüyorum.Eskiden, yüklenen eserleri okumaya zaman bulmamadan yenileri eklenirdi.İşte o zamanlar, "Keşke her yazar, bir seferde birkaç yazı birden yüklemese de, bu kadar yığılma olmasa.Biz de, her eseri okuyabilsek, hiç kaçırmasak ," derdim..............Bu siteye yazan bizler, izedbiyatı eski haline dmndürmek için birşeyler yapmalıyız.Tabi yöneticiler de...... Sevgiler.........Kâmuran Esen

:: izedebiyat....
Gönderen: ömer akşahan / şimdilik konya
7 Mart 2004
ilke arkadaşın yazısına uzun zamandır izedebiyat'a yazan bir yazar kimliğiyle baktım..gerçekten hatasız yazmaya çalışan birisi ve bu siteye yakışan bir üslupla yazmış, kutlarım.. ben kendimi tanıtırken, her zaman izedebiyat önemli referans olmuştur... elbette siteye emeği geçen dostlara şapka çıkarmak gerekiyor.. bu vesileyle size de hoşgeldin diyorum... başarılar.. ömer akşahan




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Nerdesin [Şiir]
Yar Diye Bildiğim... [Şiir]
Unut Beni Aşk Yarası [Şiir]
Veda [Şiir]
Buhur Dağı ile Kınalı Ceylan'ın Masalı [Öykü]
Evimdeki Yabancı [Öykü]
Bir Garip Yolculuk I - II - III [Öykü]
Ben İlkyaz'ın Annesiyim! [Deneme]
Su Uyur, Düşman Uyumaz [Deneme]
Biraz Şiir, Biraz Parmak Boyası... Biraz Aşk, Biraz Patates Baskısı... [Deneme]


İlke ERSOY kimdir?

"Ne zaman ki henüz vücut bulmamış bir öykünün ya da şiirin kelimeleri kıpırdanmaya başlar içimde, kalemimin mürekkebini yüreğimde damıtırım yazmaya başlamadan önce. . . Son nefesimi verdiğimde dünyaya, ardımda bırakacağım "iz"; benden, yaşadıklarımdan, hayallerimden geriye kalan en sahici kanıt olsun diye. . . " VE BİRKAÇ YIL SONRA: "Bir kadının yaratabileceği en güzel şey, bırakabileceği en güzel iz; evladıymış. . . Kızımın, İlkyaz'ımın gözlerinde henüz yazılmamış en güzel şiirler saklı. . . İkinci doğumgünüm, 29. 06. 2006. . . "

Etkilendiği Yazarlar:
Panait Istrati...Tüm 2.yeniler...En çok da Cemal Süreya. Onun dışında, özellikle çağdaş latin edebiyatı diyebilirim; genel çizgileri ile.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İlke ERSOY, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.