İnsanlığı tanımak insanları teker teker tanımaktan kolaydır. -La Rochefoucauld |
|
||||||||||
|
Başlarında ağıtlar, türküler söyleniyor Rüzgârlar da kederli işlerin gidişinden Bağlamanın dertleri bellidir ötüşünden Kerkük arslanlarının leke olmaz şanında Tilkinin ne işi var bozkurtlar mekânında Rüzgârlar gökyüzüne bir şeyler anlatıyor Çok acı olmalı ki hilâli ağlatıyor Gülün çıkması haktır dikenler arasından Lâkin kanlar akıyor güllerin yarasından Çok şeyler anlatacak rüzgârlar gelse dile Ya nasıl kavuşacak Ötüken Kerkük ile Ötüken'den Kıbrıs'a sıcak bir nefes gibi Uzanan sevgimizin görünmez başı dibi Ufukları yıkacak Türk'ün haykırışları Yeter kında durduğu, çıkarın kılıçları Yeter korkularımız, yeter çekinişimiz Bundan böyle durmak yok, artık çetin işimiz Gazi'nin askerleri yeniden dirilecek Korkular tutsaklıklar yerlere serilecek Kopacak tüm zincirler, güneşimiz doğacak Bu güneş karanlığı, esareti boğacak Gökyüzü'nde Gazi'nin çehresini gördük biz Anayurdu sevgi ve heyecanla ördük biz Fırtınalar boralar bırakın kopuversin Ağlayan rüzgârlar mı yoksa Kerkük mü dersin Ben Kerkük'te binince bir rüzgârın sırtına Rüzgâr bıraktı beni Altayların ardına Bir rüzgârı andırır Altayların yamacı Her nefeste derim ki budur Türk'ün amacı İşte Altaylardayım, bu ne haz, ne mutluluk! Kaçkarlardan Altay'a işte budur kutluluk Karadeniz döverken hırçınca kıyıları Burada kamçılıyor rüzgârlar kayaları Bir zamanlar atamın bastığı toprakları Şimdi Rus çiğniyorsa dökülsün yaprakları Dökülsün yaprakları şu Dünya Ağacı'nın Yahut da sonu gelsin artık bunca acının Urumçi, Turfan, Kumul değil mi Türk toprağı Türk değil mi bunların her taşı, her yaprağı Ya Yarkent'te işi ne kızıl Çin bayrağının Çin bilir mi kutunu Beş Balık toprağının Hayır, Türk Budun yarın dirilecek yeniden Hayır, demire ateş verilecek yeniden Hayır, yağıdan hesap sorulacak yeniden Hayır, kutlu Turan'a varılacak yeniden Gülün çıkması haktır dikenler arasından Lâkin kanlar akarken güllerin yarasından Bana "Durun!" demeyin, hareketsiz kalamam Ben havasız olurum, hür olmadan olamam!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Türk Şad Köktürk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |