..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Uygarlık, gereksiz gereksinimlerin, sonsuz sayıda artmasıdır -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Necat Dilaver




16 Kasım 2004
Mutluluk Reçetesi  
Necat Dilaver
Gece bir vakit aşkların geldiğinde aklına şerefe demelisin yaşadıklarına...


:BBEH:
İlk kavgam annemleydi. Dokuz ay sürdü ve dışarı çıkar çıkmaz önce annemle barıştım. Sonra doğacak kardeşimle küstüm, annem barıştırdı bizi. Okuma yazma öğrenene kadar öğretmenimle kavgalıydım. İlkokul aşkım Başak’la bir küskün bir barışıktık, babamın tayini sonsuza dek barıştırdı bizi. Ergenlik yıllarımda babamla kavgalıydım, babamla da ekmek parası kazanmaya başladığımda barıştım. Uzun bir süre İbrahim Tatlıses’le, arabeskle küstüm. İlk sınıf tanımaz aşkımda bunlarla da barıştım. Bir ara solcularla küstüm, hayatın içine girince onlarla da barıştım.
En çok aşklarımla kavga ettim. Önce engellemeye çalıştım onları, olmadı. Bir dahaki aşka kadar durmadan kavga ettim ve hep yeni aşkım barıştırdı beni eskisiyle. En uzun kavgam Tanrı ile oldu. Tanrıyı anlamaya çalışmaktan vazgeçtim ya da hayat beni buna mecbur kıldı, bilmiyorum ama sonunda Tanrıyla da barıştım.
Düşünüyorum da; annem, ailem, aşklarım, dostlarım, ekmek kavgam ve Tanrı, bunlarla barışamasaydım ne olurdu? Hitler bunların hangisiyle barışabildi? Bilmiyorum. Ama sanırım şöyle bir bağıntıyla barışmayı ve hayatı kolaylaştırabiliriz:
.................sev, yargılama
..................sev, anlamaya çalışma-elbet anlayacaksın- (Nokta noktalı yerlere neyle barışmak istiyorsak onu koymamız yeterli)
Şu ana kadarki hayatımda barışmam gereken herkesle barışabildiğim için mutluyum; Biliyorum. Mutluluğun her gün arttırılarak yaşanması gerektiğini de biliyorum. Reçeteyi ise yukarıdaki bağıntının ışığında şöyle yazıyorum...

1-Yaşamayı bileceksin
Saat çalmadan kalkıp aynaya koşacaksın. Değişimi gördün mü?
Ardından dünü düşünmeden mutfağa gideceksin, önce çayın altını yakacaksın.
Bu gün değişiklik yapıp başka bir gazete okuyacaksın.
Bak çayın suyu kaynadı bile, ama daha omlet hazır değil ki.
Bu arada hafiften - ya da son ses- Vivaldi veya Münir Nurettin çalacak.
Bir tatlı huzur almaya geldim Kalamış’tan, hayattan.
Peynir, zeytin ve incir reçeli hazır mı?
Unutmadan; bardağını sıcak suyla çalkalamalısın, çay soğuk içilmez ki.
Birinin sevgilisi olmayı hayal edeceksin ayakkabılarını boyarken.
Ne çok sevilmiştir Nazım, ne çok sevmiştir ; değil mi
2-Şimdi güneş hafif hafif yükseliyor veya yağmur yağıyor; sana bağlı.
Bak hava herkes için ortak
Bu yüzden : Nedir ki zaman, nedir ki insan demelisin.
Her nefesin seni hayata bağlamalı ve hayatın hayallerinin önündeki engel olmamalı.
İster bütün gün Nietzche okursun, ister çalışırsın, ister iş ararsın.
Bunların hepsini istediğin için yaparsın, mutlusun.
3-Akşama doğru bir banka otur, insanları izle.
Nasıl da gelip geçiyorlar.
Hepsi bir yerlere gidiyor, arkalarında bıraktıkları her şey değişiyor.
Çoğu farkında değil bunun ama sen farkındasın.
Bak yine mutlusun, banktan kalkabilirsin.
4-Evin kapısını açtığında sabah mutfakta bıraktığın mutluluk karşılayacak seni.
Halini hatırını soracak, artacak.
Radyoyu açtıktan sonra en sevdiğin pijamalarını giymelisin.
Okumasan da elinde bir kitap olmalı.
Televizyonda Adile Naşit, kucaklıyor herkesi
Gülümsemelisin.
5-Gece bir vakit aşkların geldiğinde aklına
Şerefe demelisin yaşadıklarına...


.Eleştiriler & Yorumlar

:: teşekkür ederim
Gönderen: zeliha gökkan / Urfa/Türkiye
21 Ağustos 2005
ihtiyacım vardı farkındalığa...yazdıkların iyi geldi,yeniden fark etmemi sağladı...teşekürler sana ve hayata...

:: Tam üstüne bastık..
Gönderen: S.Aylin Antmen / İstanbul/Türkiye
22 Ocak 2005
Yaşarken, birden okumak.. Tam üstüne bastık. Neyin mi? Hayatın. Kulaklarım son ses Vivaldi'de, hayatta defalarca kez küsüp bir kez barışabildiğim 'şey'lere bakıyorum ve eski bir aşkın şerefine! kadeh kaldırıyorum. demek geldi içimden.

:: AYNA..
Gönderen: Esra VIZVIZ / İstanbul/Türkiye
26 Kasım 2004
Aynalara koşmak..bakmak ve süzülmek üstüne bir şiir eklemiştim siteme okursanız sevinirim...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ben...
An'sal Yaklaşımlar
Aforizmalar - Hayata
Sevmediğim Kelimeler
Hey Hayat...
İnsan/ Mutlak İnsan...
Yapılacaklar...
Limon...
'An'
0,0

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aforizmalar - Aşka
Yalnızlık ve Ölüm
Yalnızlık ve Mutluluk
Seni Seviyorum: Dünyanın En Saçma Cümlesi.
Dene - Me
Yalnızlık ve Kent
Yalnızlık ve İnsan ve Daha İnsanlar
Öylesine...
Sevemeyen Üşür...
Yalnızlık Ne Zaman Fark Edilir?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aç Aşk... [Şiir]
Umut Yok... [Şiir]
Umut Var... [Şiir]
Melanin [Şiir]
Yaş ve Aşk... [Şiir]
Hüzün [Şiir]
2022, Prozac [Şiir]
Yaşlı... [Şiir]
Gülüş... [Şiir]
Aşkın İspatı Hüzün [Şiir]


Necat Dilaver kimdir?

Ara-yış. . . Şiirde, öyküde ve yaşamda; 'ara' da kalma ederi: Arayış. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Umut, ekmek, sömürü, tanrı, insan, hayat, hüzün...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Necat Dilaver, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.