Yaşam kısa, sanat uzun, fırsat aceleci, deney aldatıcıdır. -Hippokrates |
|
||||||||||
|
Mutluluk isteklerle ilgiliyse yalnızca yalnızlar mutludur. Çünkü bu hayatta sadece yalnızlığı ne zaman fark edeceğimizi seçebiliyoruz. Elbet bir gün yapacağımızı biliyoruz. O aptal yığından sıyrılmayı gerçekleştireceğimizi biliyoruz, apriori olarak tabi ki. Mutluluk cahillere özgüyse kimse yalnız değil. Çünkü herkes aydın, kişiliğinin bir yerinden ve o yerden yakalayabilir ancak yalnızlığını ve gerçek mutluluğu. Mutluluk içselse. Yani mutluluk herkesin kendiyle ilgiliyse. Herkes kendince mutlu olmayı başarabilirse, çevreden bağımsızsa mutluluk. Kim diyebilir ki yalnızlar mutsuzdur. Yalnızlık yenemeyeceğimiz kaderimiz. Mutluluk bu kadere boyun eğmekle başlar ve geliştirir kendini aşkla, dostlukla, parayla. Ama bunların hepsi ancak yalnızların ulaşabileceği şeylerdir. Kahramanlar mı mutsuz, biz mi kahramanız. Herkes kahraman çünkü herkes yalnız. Yani aslında herkes mutlu. Öyle ya kahramanlar mutsuz olsaydı niye yaratırdı insanlık onları. Mutluluk yalnızlık farkındalığıdır. Yalnızlık gerçek mutluluktur. Var mıdır insanın kendine yetebilmesinden ve tek başına direnebilmesinden daha önemli bir mutluluk aracı. Tüm dünyaya hatta tanrıya karşı tek başına verilen bir savaştan başka ne sağlar ki mutluluğu. Yalnızlığın karşısına hep paylaşmak diye bir kavram koyarlar. Paylaşmak bir duygu değildir, yalnızlığın tersine. Dolasıyla paylaşarak mutlu olamazsınız. Zaten paylaşmak doğrulanmayı sağlar bu da zayıf ve mutsuz insanların başvurduğu sen de mutsuzsun değil mi den başka bir şey değildir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Necat Dilaver, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |