İnsanlığın hangi filizi köreltilmek istenmişse, tersine o filiz daha gür büyümüştür. -Freud |
|
||||||||||
|
sanki delinmiş dibi koskoca bir kavanozun mavi bir kristaldi daha bu sabah bu göküzü gülümsüyorduk karşıdan karşıya açıp kıvrımlarını kızıl tomurcuk bir karanfil dövdükçe canevini billur damlalar nasıl da duruyor şimdi öyle dimdik o duruş ki öğretiyor yaşamanın hıncını ha bire kan renginde, iyot tadında bundandır iste karanfillere sevgi sevgi yağışım ölümler sıyırdık canımızdan hücre hücre parçalandı tende can halka halka kırdık ellerimizle ürettiğimiz alınterimizden suyunu verdiğimiz demirleri sorgular, sorgular ve yargılar sanki ingizisyondular ve duvarlar o duvarlarda hep gülümsedi kopmamış tufanlar böyle mi ölünür bu asırda deşince karanlığın karnını sanki eski çağlardan gelmiş gibi böyle mi düşer vaha çöle bulut bulut sağanaklar sonra “dayan ha” deyip sarılmak kitaplara ve büküp boynunu urgan ucunda sessiz bir çığlığa dönüşmek karanfil alında ve döllenişi toprağın yarıp kabuğunu tohumun filizlenmek nehirlere değin durup dinlenmeden devinip değişmek serpilip gelişmek şimşek sıcağında boylanarak ve madde olmak üreten ellerde kozadan ipek ipekten şal tarlada kar pamuk pamuktan al fistan başaklanmak, tanelenmek çoğalmak, çoğalmak, çoğalmak... ve çelik kelepçe kelepçede çelikten yürek ve su vermek çeliğe yeni sağanaklarında baharın hep böyle mi dönerdi bu kainat bu devran bu dem be dem baş koymak damardaki yaşamak ağrısına bu sabah göğe gülümsüyordu denizin ötesinde karşı yakada karanfil döve döve taş eritiyordu sabrında bükülüyor şimdi kızıl boynu kopacak biraz daha yağarsa biraz daha yağarsa gebe kalacak ölüm kasıkları sancıyarak çığlık çığlığa yeni bir yaşam doğuracak böyle devinip duracak sonsuza kadar sonsuza kadar sürecek yaşam ile ölüm arasında farkedilen karanfil...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Meral Vurgun, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |