Sanat doğaya eklenmiş insandır. -Bacon |
|
||||||||||
|
Kök salmışlığımız, kendimize Olan inanancımızdandı. O köklerde dulduk dostça sevişmeyi, O köklerde var oldu, bedenimizin insan tarafı. Kimi zaman bize can veren Toprakla savaşmamız, aslında kendi iç savaşımızdı. Ve bu savaşta galip çıkan kimdi? Peşimizden sürüklediğimiz Çelişkili gölgelerde saklı değil miydi cevabı? Şimdi o gölgeler peyaz bir perdenin ardında Karagöz ve Hacivat misali tatlı tatlı atışırken, Uzaklaştık içimizdeki çocuktan, Var oluş sebebimizden, kendimizden.. Çelişkili gölgeler kan revan içindeyken; Elimizde tuttuğumuz zafer bayraklarında Hangi egomuza yenik düştük? Dünya kocaman ve bizler bu kocamanlıkta Duvarda asılı boş bir çerçeve.. O çerçevenin içini doldurmak bir yana; Kendi öz varlığımızla savaşırken, Ömrümüzden akıp giden gençliğimizdi. Dünya dönüyor ve döndükçe Yeniliyor kendi ruh halini. Kimi zaman korsan düşüncelerle Er meydanında savaşırken, kimi zaman da Meridyenler arası geçiş yapıp kutuplara ulaşması Zafer değil de dünyanın kendi iç yanılgısıydı. Ben hala anlamış değilim, Kutuplar arası sancılı ilişkileri! Gariplik üstüne! Bir de garipseme! Her bir kutup kendi öz varlığını Yaratırken ve yaşarken, bu ikili Denklem de nereden çıkmıştı? Bir gurup, güneyin sıcaklığıyla kendi İçlerinde kök salamazken, Bir gurup da, buzulun o sert zemininde Kardelen olup künyesiyle yeşerdiği vakit, Gözlerimizden akan sıcacık damlalar, O buzulu çoktan eritmeye başlamıştı bile. Güney kutbunun sıcaklığıyla Kuzey kutbunun buzul gövdesini Eritmek ne kadar zorsa, meridyenler Arası yollarda hicri takvime ulaşmak da O kadar zordu insanoğlu için. Belki de o meridyenler arası yollara Yitirdik çocuk gülüşlerimizi, Belki de o meridyenler arası yollarda Yaşlandı olgun düşüncelerimiz.. Bir bakıma insanoğlu olarak şanslıydık Bu gezegende. Kendimizi tekrarlama ve yenileme Gücüne sahipken, bu demli fikirler Hangi topraklarda bozguna uğramıştı? Gülerken gözlerimizden akan yaşlar, Belki de bizim farkındalığımızdandı! Siz ne dersiniz?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gülay Zengingül, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |