..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, tarihten daha felsefidir ve daha yüksekte durur. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Türkiye > M.NİHAT MALKOÇ




15 Kasım 2007
Bir Köprübaşı Sevdalısı: Ahmet Sancak  
M.NİHAT MALKOÇ
Köprübaşı’ndan yola çıkan Ahmet Sancak, Almanya’da girişimcilikte başarı basamaklarını bir bir tırmanıp, bugün gurur duyulabilecek bir noktaya gelmiştir. Genç yaşta başarılı bir iş hayatı geçiren Ahmet Sancak, 2002 yılında medya sektörüne el atmıştır. Doğu Karadeniz bölgesini kapsayan “Karadeniz Haber” adlı bir gazete kurmuştur. 2005 yılında ise Trabzon merkezli Hüryol adlı gazeteyi yayın hayatına kazandırmıştır. 2006 yılında ise Karadeniz Haber gazetesinin adını ve içeriğini değiştirerek Taka markasına dönüştürmüştür.


:DGDJ:
BİR KÖPRÜBAŞI SEVDALISI: AHMET SANCAK

                              M.NİHAT MALKOÇ

     Köprübaşı zor bir coğrafyada yer alan bir yerleşim yeridir. Denize uzaklığının 14 kilometre olmasına bakmayın, dışardan gelenler için burada yaşamak kolay değildir. Çok güzel bir doğal yapısı vardır Köprübaşı’nın… Dağlık bir arazisi olmasına rağmen bir tablo gibi alımlı ve güzeldir buradaki tabiat… Bu yörenin insanları da çok cana yakındır. Buranın zorluğu sosyal hayatın durağanlığından kaynaklanmaktadır. Eğer kahve alışkanlığınız yoksa sabahtan akşama kadar aynı cadde üzerinde volta atmaya mahkûmsunuz. Eğer kalıcı bir işiniz ve gelir kaynağınız yoksa yarınların endişesi sizi sürekli rahatsız eder. Bu nedenledir ki burada doğup büyüyenler daha aydınlık bir gelecek temin etmek için buradan göç etmeyi yeğlemişlerdir. Bu yüzden Köprübaşı’nın nüfusu sürekli azalmaktadır.

     Köprübaşı’ndan çıkanlar; doğdukları, çocukluklarını geçirdikleri, soğuk sularını içtikleri, temiz havasını soludukları bu güzel ilçeyi kolay kolay unutamamaktadırlar. Her fırsatta ilçelerine gelmenin, geçmişte kalan anıları tazelemenin hesabını yapmaktadırlar. Köprübaşı sevdasını yüreğinin derinliklerinde hisseden bu kişilerden birisi de Almanya’da yaşayan işadamı Ahmet Sancak’tır. Onu yıllardan beri tanır, yaptığı güzel çalışmaları takip ederim. Fakat kendisiyle bizzat tanışmam bu yıl Köşk yaylasında oldu. Köprübaşı Belediyesi’nin düzenlediği yayla şenliklerine katılmak için ta Almanya’dan kalkıp gelmişti. O, binlerce kilometre uzaktan bu şenliğe katılmak için gelmesine rağmen, bazı kişiler şenlik alanına beş yüz metre uzakta yaşadığı halde gelmemişti. Bu, memleket sevgisinin açık göstergesidir. Memleketi sevmek kuru lafla olmaz. Bunun somut davranışlarla gösterilmesi gerekir. Sayın Ahmet Sancak Bey bunu bugüne kadar yaptığı işlerle açıkça göstermiştir.

İşadamı Ahmet Sancak, 1963 senesinde Köprübaşı’nda dünyaya gelmiştir. Fakat simasına bakınca 44 yaşında olduğunu söyleyemezsiniz. Çünkü yaşından çok daha genç göstermektedir. Bunu doğayla iç içe, doğal bir hayat geçirmiş olmasına borçludur herhalde. O, çocukluğundan beri Almanya’da, gurbet ellerde Köprübaşı hasretiyle yaşamaktadır. İlk ve ortaokulu Köprübaşı’nda okuyan Sancak, dönemin siyasi olayları yüzünden liseyi okuma imkânı bulamamıştır. Babası Almanya’da olduğu için o da gurbet ellere düşmüş, orada kendine mütevazı bir hayat kurmuştur. Gencecik bir delikanlıyken iş hayatına atılmıştır. Alım-satım ve otomativ sektöründe faaliyet gösteren bir firmada bir dönem çalıştıktan sonra, aynı firmaya ortak olmuştur. Darmstdat kentinden sonra Frankfurt’ta bir işyeri daha açmıştır.

Köprübaşı’ndan yola çıkan Ahmet Sancak, Almanya’da girişimcilikte başarı basamaklarını bir bir tırmanıp, bugün gurur duyulabilecek bir noktaya gelmiştir. Genç yaşta başarılı bir iş hayatı geçiren Ahmet Sancak, 2002 yılında medya sektörüne el atmıştır. Doğu Karadeniz bölgesini kapsayan “Karadeniz Haber” adlı bir gazete kurmuştur. 2005 yılında ise Trabzon merkezli Hüryol adlı gazeteyi yayın hayatına kazandırmıştır. 2006 yılında ise Karadeniz Haber gazetesinin adını ve içeriğini değiştirerek Taka markasına dönüştürmüştür.

Ticaret hayatı risklerle doludur. Bu işte batmak da, çıkmak da vardır. Bunu göze alanlar ancak yol alabilirler. Ahmet Sancak, Trabzon’da gazete çıkarmaya başladığında bu şehirde altyapısı oturmuş birkaç gazete vardı. Taka gazetesi ilk sayısından itibaren okuyuculardan büyük ilgi gördü ve ilk kez 20 sayfa yayınlanan bir bölge gazetesi hüviyeti kazandı. Taka, Avrupa’da yayın yapan bir yerel gazete olma unvanını da elde etti. Taka, halen Almanya, Avusturya, Belçika, Hollanda ve İsviçre’de günlük olarak yayınlanıyor.

Ahmet Bey, yarım kalan eğitimini bugün devam ettiriyor. Açıköğretim Kamu Yönetimi öğrencisi olan Sancak’ın Senem, Burak ve Berk isimli üç çocuğu var. Sosyal etkinliklere önem ve destek veren, hayır kurumlarını kollayan Sancak, 1998’de İstanbul’da Bedensel Engeliler Sancakspor Kulübü’nü kurmuş, 2002’de bunu Trabzon’a taşımıştır. Engellileri hayata bağlayan bu gayret bile başlı başına alkışa değerdir. Bizler Köprübaşılılar olarak Ahmet Sancak’tan doğduğu topraklara da bir şeyler kazandırmasını istiyoruz.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Memleket Havası ve Köprübaşı Tv Sitesi
Kuruluşunun 44. Yılında Kuşakkaya Gazetesi
Eski Türkler'de Arıcılık ve Bal Kültürü
Soyadıyla Müsemma Bir Sima: Mevlut Selami Yardım
İslâmiyet ve Türkler

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Okul ve Hapishane
Arif Nihat Asya'nın Doğumunun 100. Yılı
Gevheri'nin Hayatı ve Şiirleri
Vatan Sevgisi İmandandır
Yusuf Has Hacip'in Şâirlere Bakışı
Trabzonlu Edebiyat Tarihçisi Nihat Sami Banarlı
Yapraklar Dökülür Kasımlarda!..
Veremle Savaş
Bir On Kasım Sabahı
İlköğretim Okulları ve 100 Temel Eser

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Senin Olan Sana Gelir (Manzum Reçeteler - 1) [Şiir]
Menzilin Mübarek Olsun [Şiir]
Alev Denizlerinde Mum Kadar Çaresizim… [Şiir]
Zihnimiz İşgal Altında [Şiir]
Kıyameti Bekle Bir Gün! [Şiir]
Sizin Kafanız İyi Mi? [Şiir]
Sen Kurtuldun, Bizler Öldük [Şiir]
Aslan Aksoy Abimiz [Şiir]
Filistin İçin Ne Yaptın? [Şiir]
Berceste Mısralar - 303 [Şiir]


M.NİHAT MALKOÇ kimdir?

NİHAT MALKOÇ’UN BİYOGRAFİSİ Beş çocuklu bir ailenin en küçük ferdi olarak 1970 senesinin 1 Haziran’ında Trabzon’un Köprübaşı ilçesine bağlı Gündoğan Köyü’nde hayata “Merhaba” dedi. İlkokulu komşu köy olan Güneşli Köyü’nde okudu. Orta ve lise öğrenimini Köprübaşı Lisesi’nde tamamladı. En büyük emeli iyi bir hukukçu olmaktı. Lise son sınıfta girdiği üniversite imtihanında KTÜ/Fatih Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü’nü kazandı. Dersaneye gitme imkânı ve zaman kaybına tahammülü olmadığı için kazandığı fakülteyle yetindi. 1992 yılında okulu bitirdi. İlk göz ağrısı olarak nitelediği Gümüşhane’de beş yıla yakın öğretmenlik yaptı. Her geçen gün öğretmenliği daha çok sevdi. Artık öğretmenliği bir tutku olarak görüyor. Vatan borcunu İstanbul’da Kara Kuvvetleri Lisan Okulu’nda Yedek Subay Öğretmen olarak onurla yerine getirdi. Bu peygamber ocağında yüzlerce yabancı subaya güzel Türkçe’mizi öğretti. Ankara’da girdiği sınavı kazanarak Akçaabat Anadolu İmam-Hatip Lisesi’ne Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni olarak atandı. Burada iki yıl görev yaptı. Daha sonra girdiği yazılı ve sözlü imtihanı kazanarak Türkî Cumhuriyetlerden Türkmenistan’ın başkenti Aşkabat’a,üç yıl görev yapmak üzere, öğretmen olarak gönderildi. Burada Mahdumkulu Türkmen Devlet Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’nde ve İlâhiyat Lisesi’nde Türk Dili öğretmeni olarak çalıştı. Yine Aşkabat’ta Türkçe Öğretim Merkezi’nde(TÖMER) bir yıl boyunca değişik milletlerden kişilere Türkçe’yi sevdirerek öğretti. Şu anda Akçaabat’a bağlı Derecik İlköğretim Okulu’nda görev yapmaktadır. Bugüne kadar,en büyüğünden en küçüğüne kadar onlarca dergi ve gazetede fikrî,edebî,felsefî ve kültürel konularda yüzlerce yazı ve şiir yazdı. Bu yayın organlarından Türk Edebiyatı,Türk Dili,Bizim Çocuk,Çınar,Bizim Azerbaycan,Anadolunun Sesi,Üniversitelinin Sesi,Türkiye,Bizim Okul,Şenliğin Sesi,İnsanlığa Çağrı,Yeni Sesleniş,Gençliğin Sesi gibi dergilerde;Türksesi,Demokrat Gümüşhane,Kuşakkaya,Ortadoğu,Yeni Mesaj,Hergün,Candaş,Edebiyat,Bolu Üçtepe,Akçaabat Yeni Haber,Karadeniz Olay,Hizmet gibi gazetelerde yıllardan beri deneme,makale,fıkra ve şiirler yazmaktadır. “Bizim Okul” isimli kültür,sanat ve edebiyat dergisinin Yazı İşleri Müdürlüğü’nü yaptı. Kültürel organizasyonların çoğunda aktif olarak görev aldı. Sevgi,Dostluk ve Kardeşlik konulu şiir yarışmasında birincilik,Trabzon Belediyesi’nin düzenlediği Çevre ile ilgili yarışmada birincilik,yine aynı belediyenin düzenlediği “İki binli Yıllara Doğru Trabzon” konulu makale yarışmasında mansiyon,Akçaabat Belediyesi’nin değişik zamanlarda organize ettiği şiir yarışmalarında birincilik,ikincilik,üçüncülük ödülleri kazandı. Karadeniz Yazarlar Birliği kurucularındandır. Halen bu birliğin üyesidir. Bunların yanında elinin altındaki öğrencilere rehberlik ederek ve bizzat örnek olarak,onların da pek çok kültürel yarışmada ödüller almasına zemin hazırlamıştır. İkisi kız,biri erkek olmak üzere üç çocuk babasıdır.

Etkilendiği Yazarlar:
Necip Fazıl Kısakürek,Mehmet Akif Ersoy,Yahya Kemal Beyatlı


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © M.NİHAT MALKOÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.