Paul'un Peter hakkında söyledikleri, Peter'den çok Paul'u tanımamızı sağlar -Spinoza |
|
||||||||||
|
29 Ekim Perşembe tarihinde Keles ilçe Jandarma Komutanı Kıdemli Başçavuş Azmi Başaran’ı makamında ziyaret ettik. Keles ilçesinin mevcut durumu ve jandarma faaliyetleri hakkında epeyce uzun bir sohbetimiz oldu. Birçoğumuzun bildiği mülki, idari ve askeri görevlerinin dışında “Keles için neler yapılabilir”in peşinde koşan bir büyüğümüz. Simavlı olması dolayısıyla da Azmi Komutan yöremize yakın bir isim. Yaptığımız sohbette Keles’in doğal yapısına çok önem verdiklerini söyledi. Polis teşkilatının olmadığı ve yetersiz kaldığı yerlerde yani ülkenin hemen hemen % 91’lik bir bölümünden sorumlu olan jandarma, Keles’te sürdürülebilir kalkınmanın ve gelecek kuşaklara aktarılabilecek temiz bir yaşamın peşinden koşuyor. Geçtiğimiz günlerde köy ve mahalle muhtarlarının katılımıyla düzenlenen toplantıda; • Köylerde bulunan özürlü çocukları iyileştirme ve tedavi etmek amacıyla gelebilecek özel kurum ve kişilerle bağlantıları olmadıklarını, • Bu tür organizasyonlardan doğabilecek kötü sonuçların sorumluluklarının velilere ait olacağını, • Yaklaşan Kurban Bayramı nedeniyle hırsızlıkların artabileceğini, • Köylere gelen şüpheli şahıs ve araçları jandarmaya bildirmelerini, • Seyyar satıcı ve sahte doktor gibi gelerek vatandaşın canını yakan hırsızlıklara karşı dikkatli olunması gerektiğini, • Ormandan temin edilecek odun için irsaliye ve fatura alınmasının gerekliliğini, • Kaçak inşaatın suç olduğunu ve köylerdeki inşaatın İmar Kanunu kapsamında olduğunu, • Aranan şahısların yakalanmasında vatandaşların yardımcı olmalarını istediklerini, • Akarsu boylarından doğal ortamı tahrip edici ve erozyona neden olabilecek kum alımının yasak olduğunu, • Ticarethanelerin yasal işlemlerinin tam ve çalışanların yasal koşullara uygun olması gerektiğini ayrıca hırsızlık olaylarına karşı bu yerlerin korunaklı hale getirilmesi gibi listenin uzayıp gittiği vatandaşın yararına bir dizi tedbir aldıklarını belirtti. Kimi zaman diğer kurumların alanına giren çalışmaları da özveriyle yerine getiren Keles ilçe Jandarma Komutanlığı muhtarlarla yaptığı toplantıda her türlü olumsuz olayı, şüpheyi 156 jandarma imdat ve Keles ilçe Jandarma Komutanlığı dahili telefonu olan 861 31 50'ye vatandaşın bildirmesini istemiş. Bu dizi tedbirlerin yanında, Keles’in yeni kaymakamı Sayın Akın Ağca’nın Keles ilçesinin sorunlarını değerlendirdiği geniş katılımlı toplantıda Keles Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin sosyal ihtiyaçlarını giderebileceği, kulüpleşip çeşitli organizasyonlar yapabileceği alanlara ihtiyaç duyulduğunu belirtmiş. 3 yıldır Keles’te bulunan ilçe komutanı Azmi Başaran’la, Kocayayla’nın sportif açıdan değerlendirilmesi gerektiğini ve ileriki yıllarda iyi bir hizmet ile alt yapı faaliyetleri sonucu futbol takımlarının bu coğrafyaya çekilip ilçede hareketlilik yaratılabileceğini konuştuk. Nitekim konuşmalarımız öğrencilerin para çuvalı gibi görülmemesi gerektiğinden başlayıp Kocayayla’ya ya da değerlendirilecek diğer alanlara gelecek misafirlerin Keles’e geldiklerine pişman edilmemesi konusu arasında dolaştı. Bahar ayları için de bir müjde verdi. Keles Meslek Yüksekokulu ve diğer öğrencilerin katılacağı, vatandaşın jandarma ile kaynaşacağı; fidan dikme, köylerde okul onarımı gibi sürpriz projeler yapmak istiyor. Geçtiğimiz yıllarda arkadaşlarımızın da yararlanıp meyvesini aldığı Mehmetçik Dersanesi’ne sütunlarımız yetmedi bile. Hele üniversiteli askerlerle eğitimini yarıda kesmek zorunda kalan askerleri bir araya getirip yaptığı neşeli ve bilgi dolu sohbetleri aktaramadık bile sizlere. En iyisi siz de bir gün gidin Azmi Komutan’ın yanına, kendisinden dinleyin yöremizi nasıl sevdiğini ve görün görevindeki babacanlığını...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yunus Emre Coşan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |