Yedi iklim dört köşeyi dolandım / Meğer dünya her tarafta bir imiş. -Dadaloğlu |
|
||||||||||
|
Bir beyaz kelebektir hüzün Sarıkamış’ta Allarını yitirir yüzün Sarıkamış’ta On binlerce neferin donarken gözyaşları Cennete kanatlandı, göçtü gönül kuşları Beklesek de gelmedi maveradan bir haber Hüzün çeşmelerinden yas doldurduk beraber Bir mermi atamadan ten gömüldü karlara O gün bugündür gönlüm kırkındır baharlara Yavaş yavaş kaybetti bütün dizler dermanı Karlara kanla yazdı Enver Paşa fermanı Evvel zamanda kader böyle yazmış yazını Teslim oldun kışlara göremeden yazını Bedenlerle beraber donmuştu tüm dilekler Alacakaranlıkta kahır kustu bilekler Güneş astı yüzünü, bulut gözyaşı döktü Göklerin yangınında yüreğe hüzün çöktü Elem coğrafyasında dövünürken ufuklar Sarıkamış’ta kışlar bin bir baharı saklar Ölürken de asildin o ne heybetli duruş!... Gönül pervazlarına kondu uğursuz baykuş Dünya dünya olalı görmedi böyle yası Kahır zımparasıyla silinir yürek pası Boşanır elbet bir gün zamanın zembereği Gökten yağan acılar buz kestirir yüreği Ey civanmert yiğitler selam olsun sizlere Hüznün en acısını yaşattınız bizlere Şimdi her bir yuvada Sarıkamış’tan iz var Mihman ol düşlerime mest olsun gül yüzlü yâr Ey toprağın koynunda diri yatan yiğitler!... Bayrağın gölgesinde nöbet tutan yiğitler!... M.NİHAT MALKOÇ (17 Ocak 2008/Trabzon)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © M.NİHAT MALKOÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |