..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkes cennete gitmek ister ama kimse ölmek istemez. -Joe Louis
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Adem KALINSAZ




5 Aralık 2008
Kurban Olam; Bu Bayram Sizin Gayretinize  
Adem KALINSAZ
Kış geldi, Anadolu’ya kar “Elif elif”, diye yağmakta. Toprak nimeti bereketlendirmek için karı emmekte, tıpkı sevimli bebeğin açlığını gidermek için annesini emdiği gibi… Çocuklar coşmakta, tıpkı yeni ayaklanan yavru ceylanın kırlarda annesine cilve yaparak koştuğu gibi… Serçeler saçaklara yeni bir hamle yapmakta, beyaz örtüye nispet yaparcasına…


:AEGE:
“Cömertlik ve yardım etmede akarsu gibi ol.”
(Mevlana Celaleddin Rumi)
***
Kış geldi,
Anadolu’ya kar “Elif elif”, diye yağmakta.
Toprak nimeti bereketlendirmek için karı emmekte, tıpkı sevimli bebeğin açlığını gidermek için annesini emdiği gibi…
Çocuklar coşmakta, tıpkı yeni ayaklanan yavru ceylanın kırlarda annesine cilve yaparak koştuğu gibi…
Serçeler saçaklara yeni bir hamle yapmakta, beyaz örtüye nispet yaparcasına…
Şalvarlı Hamido Ağa, kayakları ile yamaçtan aşağı süzülmekte, milli kayakçıların Uludağ’ın eteklerinden süzüldüğü gibi…
Tuna ve Çoruh, vadileri doldurarak coşmakta, taşmakta ve denize kavuşmakta, Raftingcilere nispet edercesine…
Karadeniz çırpınmakta, Karadeniz çırpındıkça balıkçıların ağları Karadeniz’in milli balığı “hamsi” ile dolmakta, “Çırpınırdı Karadeniz” türküsü eşliğinde…
Bursalılar, ha bire kestane göndermekte, sobada kavrulmak üzere Anadolu’ya…
Çorum’da leblebiler bin bir çeşidi ile kavrulmakta, misafirlere ikram edilmek üzere…
Belediyeler, kömür taşımakta, bacası tütmeyen evlere…
Hatice Nine, taktığı kalın gözlükleri ile lambanın altına oturmuş, yün çorap örmekte, yetim torunu için…
Ayşe Gelin, elinde helke, soğuğa aldırmadan, su getirmekte köyün genç kızları ile birlikte, iki kilometre uzaktaki çeşmeden…
Tilkiler, karda hoyrat hoyrat ve sinsi sinsi gezmekte, karın açlığından…
Ayılar kış uykusuna yatmakta, obezite görüntüden kurtulmak için…

***
Kış güzel,
Kışı yaratan ve kışta yaşatan güzel.
“Âhsen” sıfatı Rabb’ül-Âlemîn’e (c.c.) ne güzel…
***
“GELİN CANLAR BİR OLALIM.”
Gönüllerimizi bembeyaz örtülerle kar serinletti. Bu serinliğin ayaza dönüşmemesi için kardeşlik duygumuzu pekiştiren bayram imdadımıza hemen yetişiverdi.
Bayramlar; “Mü’minler, muhakkak kardeştirler.” Ayeti kerimesinin hayatımıza en ulvi ve coşkulu bir şekilde yansıdığı mübarek günlerdendir.
Kardeşliğin sosyal hayata yansıması ise bayram coşkusunun ve bereketinin en önemli neticelerindendir.
Bu neticeyi elde etmek için, geçtiğimiz yıllarda Kimse Yok Mu? Derneğinin yurt içinde, Kızılay, İHH-İnsani Yardım Vakfı, Yeryüzü Doktorları, Can Suyu ve Deniz Feneri Derneği’nin yurt dışındaki gayretleri neticesinde yıllar yılı ağız tadı ile bayram yapamayan kardeşlerimizin sevincinin simalarından ekranlar aracılığıyla evlerimize ve kalplerimize ulaşması, yapılan kurban bağışlarının amacına ulaştığının işaretidir.
Bu kış arefesindeki bayramda da yine veren el ile alan eli buluşturmak için niyet ettiklerini kamuoyu ile paylaşan sivil toplum örgütlerine teşekkürler.
Allah (c.c.) hizmetlerini dâim kılsın ki, önce İslam âleminde, sonra tüm dünyada aç, açık kalmasın.
Bu vesile ile hayırlı işlerde öncülük eden bütün sivil toplum örgütlerinin (STÖ) yöneticilerini, önderlerini, destekçilerini ve gönüllü hizmet edenlerini canı gönülden tebrik ederek kutluyoruz. Allah (c.c.) hizmetlerini daim ve bereketli kılsın.
Not: Hz. İbrahim’in (a.s.) kestiği “KURBAN” tadında, “BAYRAMINIZI” tebrik eder, hayırlara vesile olmasını Cenab-ı Rahman’dan (c.c.) dilerim.
Selam ve muhabbetle.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yazının Önemi / İlmi Yazı İle Bağlamak
Atatürk'ün Çocuklara ve Gençlere Mesajı
Ağlamak ve Gülmek
"Huzursuz Bacak"
Kitap ve Okumak II
"Hak Eden Sevilir"
"Yaş Otuz Beş"
Mevlana'nın Gel Çağrısı
Büyük Nedir? Küçük Nedir?
Yaşam Nedir?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yoksulluğa Akif'ce Bir Yaklaşım
Çevresel Sorunlar ve Çözüm Yolları
Gezi Notları: Akçay, Altınoluk, Assos, Ayvalık, Edremit İzlenimleri
Baki Kalan Hoş Bir Seda; Hz. Mevlâna
Gezi Notları: Bursa İzlenimleri - III
"Çin İşi" Olimpiyat
Toprak Gönüllü Cengiz Aytmatov
Üstad
Belgesel Filmler; "Mustafa" ve "120"
Türkçe Olimpiyatları ve Kazanımlarımız

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Atatürk'ün Kardeşleri [Eleştiri]
Kör Şeytanın Kör Gözüne... [Eleştiri]
Gez Dünyayı, Gör Konya'yı [Eleştiri]
İçki Sahte, Ölüm Gerçek [Eleştiri]
Ne Kadar İtibar Etmeliyiz? [Eleştiri]
"Fikrim Yok" [Eleştiri]


Adem KALINSAZ kimdir?

Hayatı algılamaya çalışmak için düşünmek, çalışmak, üretmek ve yaşamak gerektiğine inanırım.

Etkilendiği Yazarlar:
Edebiyatın "Edep" kısmıyla dost olan bütün yazarlar.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Adem KALINSAZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.