..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir dost nedir? Öteki ben. -Zenon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > 21. Yüzyıl > Hülya Akyıldız




20 Nisan 2009
Zeka ve Akıl  
Hülya Akyıldız
Yaşadığımız hayat içinde bazı zamanlar da kendimizi kaybolmuş, hangi yöne gideceğimizi bilemediğimiz anlar olmuştur. İşlte bu anlarda beynimizde bir bölünme yaşanmaktadır, zeka ve akıl bölünmesi. ZEKA bilinmeyeni ve özgürlüğü isterken, AKIL bildiği yerde kalmayı ve elde ettiği deneyim ve tecrübeleri kullanmak ister.


:BIHH:
Yaşadığımız hayat içinde bazı zamanlar da kendimizi kaybolmuş, hangi yöne gideceğimizi bilemediğimiz anlar olmuştur. İşlte bu anlarda beynimizde bir bölünme yaşanmaktadır, zeka ve akıl bölünmesi. ZEKA bilinmeyeni ve özgürlüğü isterken, AKIL bildiği yerde kalmayı ve elde ettiği deneyim ve tecrübeleri kullanmak ister.

Bu bölünme yaşandığında zeka farklı yöne gidecek, akıl farklı yöne gidecek ve arada oluşan boşluk ise insanın iç dünyasını dağıtacak parçalayacaktır. İnsan hayatı boyunca psikolojik olarak sağlıklı bir yaşam sürmek için zeka ile aklın birlikte hareket etmesi en doğru olanıdır. Zeka ile bilinmeyen alanlarda ki, bilinmeyeni çözmek, ulaşmak (kaşiflik ruhu) için önde giderken, akıl da hemen arkasında zekanın elde ettiği bilinmeyeni bilinenlerle deeğerlendirip idrak etme anlamı taşımaktadır. Bu şekilde zekanın verileri akıl tarafından değerlendirilip, ortaya çıkabilecek riskler, tehlikeler, süzülecek idrak aşamasından sonra insan doğru kararı verebilecek duruma gelecektir.

Zeka ile aklın bölündüğü anlar da zeka ile akıl arasında açılan boşlukta, zekanın elde ettiği verileri değerlendirmek için farklı bir alan açılacak ve bu alanda akıl olmadığı için elde edilen bilgiler boşlukta kalacak ve bilgiler yok olurken insanın içinde, ruhsal dünyasın da anlaşılması mümkün olmayan paradokslar yaşanacaktır.

Doğru olan ise zekalı akıl, akıllı zekadır. Bu dengeyi tutturabilmek için aklın her zaman zekanın arkasında olması bölünmelere ve parçalanmalara izin vermeden sistematik bir şekilde hareket etmelidir.

Evrende bilinmeyene duyulan merak arttıkça zekaya çok ihtiyacımız olacaktır. Fakat zekanın bilinmeyenden elde ettiği bilgilerin de kaybolmaması ve idrak edilebilmesi için de akla ihtiyacı vardır. Zekalı akıl artı, akıllı zeka eşittir idrak.

İDRAK ise yaşadığımız sürece yaşadığımız evrende varoluş öykümüzün, sırların, açığa çıkmasında ki en büyük etken, insan olmanın ve evrende ki varoluş bilincine ulaşmamızı sağlayan, gücünü sevgiden alan ''FARKINDALIK'' demektir...


Hülya Akyıldız

.Eleştiriler & Yorumlar

:: İdrak
Gönderen: Mehmet Ziya ÇERÇİ / , Türkiye
21 Haziran 2009
Herşey çok güzel giderken idrak kısmı biraz dar kalmış gibi...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın 21. yüzyıl kümesinde bulunan diğer yazıları...
'Güven' Olmazsa Olmaz...
Kelebek Etkısı
Hayata Tutunmak
İnsan Ne İle Yaşar?
Kimler Aldı?
Bir Bedende Yarım Kalmak.
Sevginin Gücü
Dünya Nereye Gidiyor?

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Nefsin Tuzakları
Kartallar Yüksek Uçar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kelebek Kanadında Hayat [Şiir]
Arş - I Ala`ya Yükselelim Bugun [Şiir]
Seni Yaşatıyorum [Şiir]
Bir Dilek Tut [Şiir]
Ey Sevgili [Şiir]
Seni Düşünürken [Şiir]
Yüreğin Gücü Aşk [Şiir]
Yürek Göçü [Şiir]
Hadi Git Aşk [Şiir]
Düşler Topla Yüreğinle Gülüşlerime [Şiir]


Hülya Akyıldız kimdir?

HAYAT HAN, BEN YOLCU. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hülya Akyıldız, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.