..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Hemen yüzüne gül suyu seperek Leyla'yı ayılttılar." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > Şevket Başıbüyük




23 Mayıs 2009
Bilge İnsan Hüseyin Çolak"ın Ardından…  
Şevket Başıbüyük
Her ölüm erkendir… Her ölüm haberiyle içim titrer.


:BHFH:
BİLGE İNSAN HÜSEYİN ÇOLAK’IN ARDINDAN…

Her ölüm erkendir…
Her ölüm haberiyle içim titrer.
Hocam, patronum (Hakk’a Özlem Gazetesi imtiyaz sahi olması hasebiyle patronumdu…) ve Malatya’mızın ayaklı ansiklopedisi Hüseyin Hoca’nın vefat haberiyle de içim titredi…
Bir gazete sayfasında vefat haberini okuyunca: “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn...” dedim…
Dalmış olacağım ki bir kez daha, bir kez daha ve defalarca; “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi Râciûn” demişim…
Ama biliyor musunuz bu cümleyi öyle gelişigüzel değil, söylerken anlamını da düşünerek söyledim her seferinde…
“Biz Allah'a âidiz ve vakti geldiğinde elbette O'na döneceğiz”
Amenna ve saddakna…
Biz Allah’a/Âlemlerin Rabbi olan Allah’a âidiz ve şüphesiz dönüşümüz de yine O’nadır…
Hüseyin Çolak ile 1998 yılında tanışmıştık.
Ben o zaman bir fabrika işçisiydim. Vardiyalı çalışan bir fabrika işçisi…
Bu robotlaştırılmış hayata daha fazla dayanamamış olacağım ki, kendimi kapı dışında gördüm bir gün…
Evet, (bazı gururlu insan müsveddelerinin kendini gizledikleri gibi gizlemiyorum …) ben kendim işten çıkmadım, işten çıkarıldım daha doğrusu çıkartılmaya zorlandım…
Bereket ki o dönem, Malatya’da yayınlanan Hakk’a Özlem Gazetesinde yazıyordum.
İşten çıkartıldığımı haber alan Hüseyin Çolak ve gazetenin kurucu sahibi (ancak memur olması nedeniyle müstear isimle yazan ..) Murat Elaldı bana sahip çıktılar. Gazeteye Yazı İşleri Müdürü olarak görevlendirdiler beni.
Bilmem anlatabiliyor muyum; insan ilk göz ağrısını unutamıyor.
Hüseyin Çolak da gazetecilikte ilk göz ağrımdı...
Halep Caddesi’nde bir kitapevi işletiyordu o dönem. Ben kendisiyle o dükkânda tanıştım daha doğrusu Murat Elaldı beni o dükkânda Hüseyin Çolak ile tanıştırdı.
İlk karşılaştığım anki gözüme çarpan sulietini unutamıyorum; bembeyaz bir sakalı vardı. Yaşlı olmasına rağmen dinç ve kendinden emin bir duruşu vardı. Her şair gibi içi içine sığmıyordu Hüseyin Hoca’nın.
Kendini bana “emekli öğretmen” olarak tanıttı.
Murat Elaldı araya girip onun şairlik yönünü öne çıkarttı.
Bir şair olarak bana tanıtılması daha çok hoşuna gitti Hüseyin Hoca’nın.
Bir şair olarak bana tanıtılmasıyla sevinmiş olacak ki heyecanlandı, yüzü kızardı. İnci gibi el yazısıyla yazdığı şiir arşivini –adeta- önüme döktü…
Önce hangisini okuyacağımı, neresinden başlayacağıma şaşırdım kaldım. Hızlı okuma tekniğiyle, Hüseyin Çolak’ın şiir üslubunu yakalayıvermiştim. Lirik ve didaktik şiir tarzından çok ben onun “ozan” tarzında yazılan şiirlerini sevmiştim. En çok da inci gibi el yazısını…
Bu yazının ilk satırlarında; “Malatya’mızın ayaklı ansiklopedisi…” gibi patenti bende olan bir cümle kullandım Hüseyin Çolak Hoca için…
Evet, Hüseyin Çolak; Malatya’mızın ayaklı bir ansiklopedisiydi. Malatya kültürüne, Arapça ve Farsça metinleri Türkçeye tercüme ederek çokça katkı sağladı. Özellikle de üniversite öğrencilerine “tez” tercüme ederek…
Lakin -mütevazı kişiliğinden olsa gerek-bu konuda çok ciddi çalışmaları olmasına rağmen kendi imzasını atmadı. Yalnız bu konularda değil birçok kültürel etkinliklerde –maalesef- kendi imzası yerine arkadaşlarının imzasını tercik eden bir insandı. Yani bir nevi kendi arkadaşının nefsini kendi nefsine tercih eden gizli bir kahramandı Hüseyin Çolak…
Allah gani gani rahmet etsin…









Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Beydağı"na Kar Düştü
Akabe
Günlüğümden
Mamo Can Öldü…
Kara Patoz
Orduzu'da Eski Ramazanlar
Siz mi Orucu, Oruç Mu Sizi Tutuyor?
Bir "İşletme Numarası" Hikâyesi
Bahçebaşı Lisesi İlk Mezunları

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Başbakanın Malatya Mitingi
Hayat Bir Tiyatro…

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.